Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Nog iets,
Het is nu half november en ze willen dus january al stoppen.

Aan de klanten wordt waarschijnlijk niet gedachtm, die moeten het maar uitzoeken.  :weetikniet:

Ik kom binnenkort nog terug hierop in een ander topic met schrikbarende ervaringen hierover.

Ik ga mee met Fail_over, terug naar de oude sok en zo snel mogelijk je geld van de bank afhalen.

Er staat ons nog wat te wachten dienaangaande.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citibank staat niet op de lijst. Hoop dat het zo blijft.

Mawibata

Citaat van: Luke op dinsdag  9 november 2010, 15:50:51
Citibank staat niet op de lijst. Hoop dat het zo blijft.

Ja Luke, we zouden beter af zijn met een lijst van de banken die NIET meedoen.    :jajaja:



Hier een lijst met de banken  http://bank.startpagina.be/


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

rambonsusay

nu ik juist een kaart heb gezonden naar mijn verloofde gaan ze zoiets flikken  :harenuittrekkenpg2:  ... heeft iemand een idee hoe de prijzen zijn bij citibank om een rekening te openen daar ?

Phille

Citaat van: Amice op dinsdag  9 november 2010, 12:19:02
De magneet strippen zijn nu juist vervangen om skimming tegen te gaan, de nieuwe bankpassen hebben allemaal n chip en geen magneetstrip meer.

Lopen ze in Belgie n beetje achter of zo?

Onze kaarten hebben ook een chip, maar ook nog steeds een magneetstrip, is dat bij jou anders dan Amice?


opinie

Even lezen:

Citaat van: Kano op dinsdag  9 november 2010, 01:43:37
Volgens de banken gebeurt dat misbruik hoofdzakelijk buiten Europa, waar transacties nog vaak verwerkt worden op basis van de magneetstrip en niet op basis van de veiliger chip. En dus moeten álle betaalkaarttransacties buiten Europa eraan geloven. Toch moest Atos Wordline, de Europese leider in elektronische betalingen, eind vorig jaar liefst 100.000 kaarten blokkeren van Belgen die hun gegevens gekopieerd zagen in... Spanje.

Het gaat er dus niet om waar men slimmer is om te skimmen maar waar men de kaart onveiger leest.

Europese kaarten zijn haast allemaal voorzien van een magneetstrip én een chip. Men kan overal geskimd worden maar die gegevens worden dan gebruikt waar men geen chiplezer gebruikt. Eigenlijk is de oplossing om de magneetstrip te verwijderen beter maar deze zal hetzelfde resultaat hebben. Landen die nog werken met het lezen van de magneetstrip zullen die kaarten niet aanvaarden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

koy

Citaat van: rambonsusay op dinsdag  9 november 2010, 17:48:58
nu ik juist een kaart heb gezonden naar mijn verloofde gaan ze zoiets flikken  :harenuittrekkenpg2:  ... heeft iemand een idee hoe de prijzen zijn bij citibank om een rekening te openen daar ?

Net gekeken op www.Citibank.be een gewone zichtrekening, comfort rekening vanaf 4â,¬ per maand,
hun CitiGold spaarrekening is blijkbaar heel voordelig, biedt 1,8% vast + 0,4% getrouwheidspremie
ikzelf heb een online spaar bij Keytrade wat lang gold als 't beste en dat is 1,65% vast en 0,4% getrouw

Ik ga morgen een rekening openen en enkele andere sluiten  :happy:
leven en laten leven...

Mawibata

Citaat van: koy op dinsdag  9 november 2010, 20:38:12

Ik ga morgen een rekening openen en enkele andere sluiten  :happy:

Ik zou niet overhaast te werk gaan.

zijn er kosten door Citybank bij buitenlandse afhalingen ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

koy


zijn er kosten door Citybank bij buitenlandse afhalingen ?
[/quote]

Ik heb nog geen enkele bank geweten die geen kosten aanrekent, maar het afhalen met Maestro is steeds goedkoper dan met Visa.
Anderzijds is betalen met Visa in 't buitenland dan weer voordeliger.

Maar om bvb je vriend of vriendin financieel te helpen, kan je beste een Maestro geven die kan niet onder 0 gaan en een Visa heb je niet onder controle. Had daar nog niet bij stilgestaan, want tot nu toe stuurde ik af en toe wat op via Western Union en daar betaal je voor bvb een bedrag van 75â,¬ een kost van 10â,¬ als ik goe kan tellen is dat een kost van 13,33% wat heel veel is. Ik denk niet dat afhalen met Maestro in 't buitenland (Filipijnen) zo duur zal zijn, maar ik ga me morgen bij Citibank informeren.

groetjes, Koy
leven en laten leven...

Mawibata


Citaat van: koy op dinsdag  9 november 2010, 22:25:57

zijn er kosten door Citybank bij buitenlandse afhalingen ?


Ik heb nog geen enkele bank geweten die geen kosten aanrekent, maar het afhalen met Maestro is steeds goedkoper dan met Visa.



Dan weet ge er nu wel een :  Argenta      
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.