Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: koy op dinsdag  9 november 2010, 22:25:57


want tot nu toe stuurde ik af en toe wat op via Western Union en daar betaal je voor bvb een bedrag van 75â,¬ een kost van 10â,¬ als ik goe kan tellen is dat een kost van 13,33% wat heel veel is.

Moneytrans kost â,¬  5,00   ongeacht het bedrag dat ge opstuurt    1.000,00 â,¬ opsturen = â,¬ 5,00  kost 0,5 %    :jajaja:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Budgie

Citaat van: Phille op dinsdag  9 november 2010, 18:03:32
Citaat van: Amice op dinsdag  9 november 2010, 12:19:02
De magneet strippen zijn nu juist vervangen om skimming tegen te gaan, de nieuwe bankpassen hebben allemaal n chip en geen magneetstrip meer.

Lopen ze in Belgie n beetje achter of zo?

Onze kaarten hebben ook een chip, maar ook nog steeds een magneetstrip, is dat bij jou anders dan Amice?



Phille Mijn nieuwe Rabopas heeft alleen een chip en geen magneetstrip meer Is een wereldpas nu geworden
Bestelde een nieuwe wegens slijtage van de oude
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Citaat van: Phille op dinsdag  9 november 2010, 18:03:32
Citaat van: Amice op dinsdag  9 november 2010, 12:19:02
De magneet strippen zijn nu juist vervangen om skimming tegen te gaan, de nieuwe bankpassen hebben allemaal n chip en geen magneetstrip meer.

Lopen ze in Belgie n beetje achter of zo?

Onze kaarten hebben ook een chip, maar ook nog steeds een magneetstrip, is dat bij jou anders dan Amice?



Die van mij ook nog maar 1 jaar geleden zijn alle ATM's of toch tenminste die van HSBC,BDO en BPI hier in manila omgebouwd om de chip te lezen.
Zover ik weet en aanneem, wordt iedere pintransactie nu via de chip gedaan,aangezien bij ontbreken van de chip de kaart niet werkt.
Net na de ombouw had ik dat probleem(toen nog postbank)

Correct Budgie, pinpassen heten nu wereldpas
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

koy

Citaat van: Mawibata op dinsdag  9 november 2010, 22:28:12

Citaat van: koy op dinsdag  9 november 2010, 22:25:57

zijn er kosten door Citybank bij buitenlandse afhalingen ?


Ik heb nog geen enkele bank geweten die geen kosten aanrekent, maar het afhalen met Maestro is steeds goedkoper dan met Visa.



Dan weet ge er nu wel een :  Argenta      


Akkoord Mawi maar ARGENTA gaat vanaf jan ook nie meer lukken in 't buitenland eh  :haha:
leven en laten leven...

Mawibata

Citaat van: koy op dinsdag  9 november 2010, 22:43:51


Akkoord Mawi maar ARGENTA gaat vanaf jan ook nie meer lukken in 't buitenland eh  :haha:




Ik wacht op antwoord van mijn bank, want volgende zin vond ik in het persbericht.

"De kaarthouders, die klant zijn bij een van de deelnemende banken en die een reis plannen buiten Europa, kunnen uiteraard ook steeds contact opnemen met hun bank."


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Nou op al die jaren in de phils heb ik me dit jaar voor het eerst men vertrouwen gegeven aan de bankkaarten toen we op vakantie gingen....ING, Argenta, Visa etc....

Dit sloeg echter wel heel erg tegen.....in de meeste gevallen was het heel moeilijk en zelfs onmogelijk om geld te pinnen.  :explotieren:

Volgens onze ervaringen werkt hun systeem te traag/vierkant, en dan gaan we nog niet beginnen over de fee die ze aanrekenen bij iedere afhaling.

Kortom gezegd hadden we al spijt dat we ons geld op een rekening hadden laten staan in  :belgiesmiley:

Daarvoor nam ik altijd alles cash mee en wisselde iedere keer een deel, maar dan zit je iedere keer met een ferme zweer en dat is het ook niet.


We hebben ons nu gewoon een rekening geopend in de phils met bankkaart, en met ons volgend verlof in de phils......schrijven we ons geld gewoon over naar de rekening in de phils.

Met Moneytrans kost dat 5â,¬ met een limiet tot 3000â,¬/maand

Als ik al men afhalingen met men gewone kaarten en 2 maal met visa (als het werkte) afgelopen vakantie bij één reken kom ik een heel pak duurder uit.



LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Als ik op de site van Moneytrans ga zoeken naar een overboeking naar de Filipijnen dan kom ik uit op een tarief van â,¬ 10, of is dat fout? http://moneytrans.be/pages/destinations.aspx?lang=du

Wat brengt de Filipijnse bank in rekening voor de ontvangst van het bedrag van Moneytrans? 

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


5â,¬ is de tarief bij Moneytrans tot 3000â,¬ per maand.

Wat ik wel echter heb gehoord via de asawa dat de filipiijnse bank ook kosten durft aanrekenen.

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata



Volgens Mihmi zijn er bij de   :smiley-philippines:  bank geen kosten.


Wanneer je je geld overmaakt en betaald, staat er op je ontvangstbewijs hoeveel Piso ze ginder ontvangen.


@ Amice : heb dat ook gelezen op de site, maar als je naar de agency gaat is het maar â,¬ 5,00
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ladgar

Filippijnse banken rekenen onkosten aan voor inkomende geldtransfers , zij verschillen van bank tot bank
BDO 200 peso + 0,3 peso / 200 peso  documentary stamp
BPI   160 peso + 0,3 peso / 200 peso documentary stamp
Unionbank 10 usd + 0,3 peso / 200 peso documentary stamp
Bij stortingen via Moneytrans en LCC zijn voor de meeste banken die kosten reeds verrekend , de koers van Moneytrans en LCC is ook lichtjes slechter dan die van bvb de Argenta-kaarten