Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

ingrid

Graag had ik via deze weg te weten gekomen of ik op Cebu mijn maestro kaart kan gebruiken.
Ik bezit geen visa of mastercard.
We vertrekken begin oktober voor 3 weken naar Cebu nl in Carcar met een vriendin die van
daar is en we logeren dan bij haar ouders.
Mag ik in mijn handbagage pralines meenemen op het vliegtuig?


met vriendelijke groeten
ingrid

joselito

Die pralines meenemen is geen probleem. Dat van die  Maestro kaart weet ik niet. Ik heb het een paar maal geprobeerd maar het werkte niet. Dus heb ik maar mijn Visa kaart gebruikt aan een bankautomaat. Maar sinds maart moet je daarvoor betalen, dus ik zou het ook graag weten. Is er een verschil tussen bankautomaten?

Kano

Met een maestro kaart kun je geld pinnen in de Filipijnen als er het Maestro logo op de kaart staat (Mastercard is de eigenaar van Maestro), Vrijwel alle ATM's (pinautomaten) zijn geschikt als er het Maestro logo op staat.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

De enige bank die bij mij niet werkte was de PNB.

Zelf ga ik meestal bij BPI of Landbank.

Gebruik zelf Argenta. Gratis en goede wisselkoers. Visa is nu 2,5â,¬ per geldopname aan ATM. Nog altijd een stuk goedkoper dan Fortis/PNB Paribas.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata


Ingrid,

indien je een bankrekening opent bij Argenta, is de Visa kaart gratis.  

Je betaald enkel een kleine % als je geld afhaalt met de Visa kaart, niet bij betalingen van aankopen.

Betalingen in de  :smiley-philippines:  zijn gratis. Tevens een goede koers.

De rekening :  :link: Argenta  en kies de tab "productinformatie"  



Kosten   


  • Debetkaart:   GRATIS
  • Afhalingen en betalingen met debetkaart in het buitenland:   GRATIS
  • Betalingen met kredietkaart in het binnen- en buitenland:   GRATIS
  • Proton:   GRATIS
  • Jaarlijkse beheerskosten:   GRATIS
  • Internetbankieren:   GRATIS


Je kan er mee betalen in de meeste winkels oa SM, Robinson, Gaisano etc. . .

Ook geld opnemen is geen probleem.

Ik kan je dit alleen maar aanbevelen.

In   :belgiesmiley:  worden al de ATM's beheerd ddor eenzelfde firma, in de   :smiley-philippines:  niet, dat maakt het verschil.

Bij sommige automaten lukte het niet geld af te halen met de Maestro Card, ook al stond het logo er op.

Anders moet ik straks eens vragen aan de asawa, zij weet welke wel en niet werkten op onze kaarten.

Indien je nog vragen hebt,  .   .   .   .   .   .






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ingrid

Bedankt voor de vlugge antwoorden.

Voor zover ik al wat opzoekwerk had verricht
dacht ik ook dat het mogelijk was met de kaart
daar geld af te halen.

We zijn bij dexia bank en die had me gezegd van
best kredietkaart te nemen, (komt hen beter uit)
denk ik.

mvg
ingrid


Mawibata



Ingrid, waarom bij Dexia betalen als je bij Argenta gratis terecht kan.   :ikkeniebegrijp:



In   :belgiesmiley:  heb je maar een enkele maatschappij die de bankautomaten beheerd : Banksys.

Daarom dat elke bankkaart in elke betaalautomaat geaccepteerd wordt.

In de    :smiley-philippines:  is dit niet zo.

Daarom zie je aan de Mall's soms drie, vier of vijf verschillende automaten naast elkaar staan.

De mensen die in de   :smiley-philippines: wonen, die weten wel bij welke automaat ze in hun buurt terechtkunnen.


De ATM's en Mall's vermeld in het groen = OK.  vermeld In het rood = accepteren de kaart niet.

De bedragen er achter zijn de Max bedragen die wij toen kregen per transactie. Je kon wel verschillende malen dat bedrag afhalen.

SM = Department Store + Supermarket + Winkel wijn en sterke drank




ARGENTA - MAESTRO PCI*5.000  - Metro Bank - PNB

ARGENTA - VISA : Kassa SM - ROBINSONS - GAISANO - BANKARD - CHINA BANK*4.000* - BancNet*4.000* - PNB*4.000* - HSBC - CITYBANK - PCI*5.000*  - UCP*4.000*  - METROBANK



Om een mastercard of visacard ATM te traceren:

MASTERCARD

VISA


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

buizesmurf

#7
PSI in Dumaguete was tot over een maand geleden nog 10.000 peso per transactie.Vroeger was BDO 20.000 peso maar dat is al een tijdje teruggebracht naar 5.000 peso
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

klootzakken (voorheen Jens)

#8
in ormoc momenteel 8000 per transactie,  kosten 1,80 € [ bank fortis].

het kan zijn dat de hoogte van je rekening er toe doet , dat weet ik natuurlijk niet .maar meer krijgt mijn schoonzus er niet van af.
ik heb zo,n bank pas opgestuurd naar mijn schoonzus , en jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik hier geen grote bedragen op zet :denk: dit komt niet goed.
maar het is voor ons de snelste weg om geld over te maken en relatief goedkoop.

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

BPI is met sommige ATM's max 5000 pesos in briefjes van 500 en andere ATM's max 10000 pesos in briefjes van 1000 pesos. Je moet goed opletten welke ATM je gaat. Ze staan aan de bank naast elkaar.

Dat is ook in Ormoc. De BPI vlakbij Gaisano.

Geen kosten met Argenta.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.