Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Zag net een foto van spruiten........en kreeg gelijk een zenuwinzinking want dat lekkers heb ik al 37 jaar niet meer gegeten..... :denk: :denk: :denk:



Spruiten met een echte bal gehakt....................... :denk: :denk: :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :offtopic: :offtopic: :ontopic:

Dan maar een chocolade reep nemen en proberen te slapen en in plaats van schaapjes te tellen...spruiten te tellen..... :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :thumb: :thumb:................. :denk: :denk: :run: :run: :run: :run:




Michaela

Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 april 2015, 17:00:24
Zag net een foto van spruiten........en kreeg gelijk een zenuwinzinking want dat lekkers heb ik al 37 jaar niet meer gegeten..... :denk: :denk: :denk:



Spruiten met een echte bal gehakt....................... :denk: :denk: :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :offtopic: :offtopic: :ontopic:

Dan maar een chocolade reep nemen en proberen te slapen en in plaats van schaapjes te tellen...spruiten te tellen..... :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :thumb: :thumb:................. :denk: :denk: :run: :run: :run: :run:





Bananacreek, probeer maar eens bittermeloen (ampalaya). Heeft hetzelfde smaak volgens mij.

LMBen

In de supermarkt van Ayala zijn spruitjes te koop.
Wel diepvries maar lekker en niet duur 250gr voor 139peso als ik goed herinner.
Meestal in de vriezer tegenover de vlees counter.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

boldy

Nou het spijt me Michaela maar dat smaakt verre als een spruit. Ampalaya is zo bitter dat je er scheel van gaat kijken  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Michaela

Citaat van: boldy op vrijdag 10 april 2015, 19:58:47
Nou het spijt me Michaela maar dat smaakt verre als een spruit. Ampalaya is zo bitter dat je er scheel van gaat kijken  :lachen:

Hetzelfde reactie had ik toen ik voor het eerst spruitje geproefd heb.  :lachen:
Ik dacht trouwens dat het het ging om kleine spitskool :jajaja: :jajaja: :negatief:
Ik vind ampalaya en spruitje bitter smaken. Alletwee mijn favoriet, spruitjes kook ik in kokosnoot met tonijn uit blik  :happy: :happy: mijn eigen gemaakte versie.  :daag:

robert van dijck

Spruitjes koken in water (15 min) daarna afgieten en opnieuw opstoven met boter en spekreepjes, (veel muskaatnoot gebruiken).

smakelijk

jamietagabundok

Citaat van: Michaela op vrijdag 10 april 2015, 21:20:05
Citaat van: boldy op vrijdag 10 april 2015, 19:58:47
Nou het spijt me Michaela maar dat smaakt verre als een spruit. Ampalaya is zo bitter dat je er scheel van gaat kijken  :lachen:

Hetzelfde reactie had ik toen ik voor het eerst spruitje geproefd heb.  :lachen:
Ik dacht trouwens dat het het ging om kleine spitskool :jajaja: :jajaja: :negatief:
Ik vind ampalaya en spruitje bitter smaken. Alletwee mijn favoriet, spruitjes kook ik in kokosnoot met tonijn uit blik  :happy: :happy: mijn eigen gemaakte versie.  :daag:


Nou zit toch wel heel groot verschil in bitterheid tussen ampalaya en spruitjes.  Ampalaya heb ik een maand geleden voor het eerst geproeft in  :smiley-philippines: en hoef ik dus echt niet meer, zo bitter.   Ik vind de bitterheid bij spruitjes erg meevallen.

Bij spruitjes kun je het bittere eruit halen trouwens, want dat zit geconcentreerd in het midden van het spruitje,  dus met een mesje het spruitje doormidden snijden, en dan van beide helften  stukje van het hart eruitsnijden.   Meeste mensen vinden dat te veel werk, dus word de bitterheid verdoezeld met kruiden, als zoals jij het doet met  tonijn  :thumb:

Lorre

Kook een halve ui mee met je spruiten en de smaak wordt veel zachter.  Daarna kan je ze nog opbakken in boter en met spekjes.