Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Op dit topic wilde ik wat foto's met (eventueel) commentaar zetten betreffende het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros. Dat betekent foto's genomen zomaar op willekeur of  wanneer die gelegenheid zich dan ook maar voordoet. Foto's van allerlei aard. Voor wie bedoeld? Wie dan ook maar geinteresseerd is om te kijken.


Deze luizige klootman liet zijn pinda's op de straat vallen en twee meter daar vanaf stond een hond heerlijk te schijten en aan zijn rechter kant waren ze de riool afvoer aan het schoonmaken (zie de zwarte hoopjes).
Hij nam een plastic zak (tweemaal) en veegde de hele zooi met zijn vuile handen op en gooide de inhoud van de plastic zakken dat later weer in de glazen vitrine toen niemand meer keek, maar hij zag mij niet staan achter een auto. Ik kon maar één foto nemen want als hij het zou zien zouden er grote moeilijkheden kunnen ontstaan.
U wilde pinda's bestellen? Ok, hoeveel?


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#2

Even de naaimachine afleveren, 12 km zwoegen in de bergen van Kanghatap-Pal Ew Tanjay


Kan ik je paard even lenen? Kleine maar zeer sterke paarden met de prijs vandaag van ongeveer 6000 pesos


Nog hoger




Hier tegen die paal brak in een teen, vinger, en sleutelbeen.


Voor het lossen, 50x50kg = 2500kg. Gebouwd voor 500kg laadvermogen.


Na het lossen


Speciaal onderwerp: Parkeren (kijk eens wat een mooie vrouwtjes daar rondlopen. Zo zie je er honderden op een dag).


Zo, Willy, jij wou vanacht even inbreken? Nou kom maar hoor, de verbanddoos staat klaar.


Oeps, daar gaat mijn WAO voor deze maand.


Kerst seizoen opent hier officieel October 01











gosternokke

Leuke foto,s Bananacreek.  Zijn die paardjes daar echt zo goedkoop ? 6000 peso is een koopje toch. En weet je toevallig of die in heel Filippijnen zo goedkoop zijn of alleen daar.   Zeker als je ziet hoeveel het voor toeristen kost om een ritje op zo,n paardje te maken. Paar jaar terug betaalde ik voor een ritje van de voet van de Taalvulkaan naar de krater en terug 500 peso voor een ritje.  En op Boracay betaalden me kinderen ook 500 peso per uur voor paardrijden.  Zo,n investering in een paard isdan al gauw terugverdiend.

Guadalupe

Dat van die pinda`s vind ik echt ranzig

                      :kotsen:
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Rich

Is inderdaad smerig, en ik koop zoiets nooit.  Maar het is niet alleen daar zo.

Een schaaltje pinda's in een café is ook zoiets. Iedereen graait er maar in, en de overschot gaat weer in de grote pot. Niet iedereen wast zijn handen na toiletbezoek, met alle gevolgen vandien.

Hier een stukje uit : Info nu NL : http://www.infonu.nl/

_________________________________
Urine resten in een schaaltje met pinda's
Onderzoek heeft uitgewezen dat er in een schaaltje met pinda's of andere nootjes, dat bijvoorbeeld op een tafeltje in een kroeg staat, gemiddeld 9 verschillende urineresten voorkomen. Vooral niet te veel aandenken en gewoon verder eten, want je weet ook nooit of er in de soep die je in het restaurant eet, niet met moedwil door een ontevreden kok is gespuugd.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Smakelijk  :kotsen:
Rich de Nederbelg.

yepyep


Amice

In gpoint komen die pinda's ook telkens de revue gepasseerd. Moet er wel bijvermelden dat die wel altijd eerst verhit of zo worden in de keuken, vaak zijn ze nog warm als ze uitgedeeld worden.
Maar dan wel meteen met een behoorlijke hoeveelheid rode peper erin, waardoor je na 1 pinda graag weer n pilsje besteld.  :explotieren:
Goede investering door de bar dus, maar na de eerste keer laat je het wel om er nog van te nemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

leuke foto's  hoop dat je er nog veel meer mag posten ,vind het altijd wel leuk om te zien .
wat betreft over de pinda's dat werkt overal in de wereld zo ook hier zelf in restaurants tis goor maar maak me er niet te druk over ,zolang ik het niet weet en er niet ziek van word is er tog weinig aan de hand .
als je wel eens naar de smaak politie kijken  nou dan weet je al hoe ranzig het hier is :)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

#9
@ GOSTERNOKKE:
JA INDERDAAD DAT "zou" de huidige prijs zijn maar dat is dan wel de prijs IN DE BERGEN (trouwens dat paard op de foto was wel wat mager), dus als je zo'n paard op een veemarkt koopt zoals Malatapay in Zamboanguita hier dan betaal je wel meer neem ik aan maar hoeveel weet ik niet. Ga je dan naar de veemarkt in het plaatsje DAWIS (aan de westkant van Negros) dan zou de prijs weer wat kunnen zakken omdat je dan weer ver weg bent van de meest bevolkte kust.

Aan de rest: dank u voor de reacties en ik zal meerdere foto's maken en uploaden:

Nieuw sub-onderwerp gaat  worden: parkeren in Dumaguete:

In Dumaguete zijn er nu zo'n: 60 duzend motorfietsen geregistreerd (er wonen ongeveer 100T mensen (inclusief forensen) en 4000 tricycles (motor +sidecar) (dat zijn dus niet wat is de volksmond wordt genoemd PEDICAPS, want in werkelijkheid zijn de PEDICAPS de "trap apparaten" (kan nu niet op de naam komen) maar noem het de "bakfietsen"

Betreffende de pinda's: Dat was dan ook HEEL toevallig want bv in de disko hier dan komen er geen handen aan te pas om de pinda op schoteltje te plaatsen.

Maar vroeger toen werkte ik in mijn vrije tijd in 1969 (woonde in de Kromhoutkazerne en Hojelkazerne) bij een Chinees restaurant in Utrecht als ober (chinees was een vriend van mij) en daar werkte op een gegeven moment een illegale chinees in de keuken en de eigenaar en hem hadden een keer zware ruzie en terwijl ik de bestellingen wilde doorgeven zag ik hem in de Nasi-Goreng PISSEN en daarna de pan (grote wok) even goed door roeren alvorens de orders  op de schaaltjes doen met een paar blaadjes sla op de hoeken en twee schijfjes tomaat bovenop met een gebakken ei in het midden. Dat was zijn laatste maaltijd bereiding. Die schaaltjes haalden haalden de tafels niet. Zonde van de eieren dacht ik toen.