Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok


bananacreek

Ok, dank voor de naam van de Datura en heb ook nooit geweten dat zulk een plant ook in Nederland groeit? Toch wel interessant vind ik. Die staat dan in de winter binnen als huisplant?

Morgen weer aan de foto's want ik ben per schip naar Cebu city geweest en heb een stuk of 140 foto's gemaakt en zou wel leuk zijn als ik die op het forum zou kunnen zetten, maar de server van mijn computers heeft flinke problemen dus moet dat eerst worden verholpen.

Computers en vrouwen kunnnen je gek maken, is dat waar?

boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag 11 december 2010, 15:17:52
Ok, dank voor de naam van de Datura en heb ook nooit geweten dat zulk een plant ook in Nederland groeit? Toch wel interessant vind ik. Die staat dan in de winter binnen als huisplant?

Morgen weer aan de foto's want ik ben per schip naar Cebu city geweest en heb een stuk of 140 foto's gemaakt en zou wel leuk zijn als ik die op het forum zou kunnen zetten, maar de server van mijn computers heeft flinke problemen dus moet dat eerst worden verholpen.

Computers en vrouwen kunnnen je gek maken, is dat waar?

Computers kan je zonder problemen uit zetten.  Vrouwen niet.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

robert van dijck

Citaat van: bananacreek op zaterdag 11 december 2010, 15:17:52
Ok, dank voor de naam van de Datura en heb ook nooit geweten dat zulk een plant ook in Nederland groeit? Toch wel interessant vind ik. Die staat dan in de winter binnen als huisplant?

Morgen weer aan de foto's want ik ben per schip naar Cebu city geweest en heb een stuk of 140 foto's gemaakt en zou wel leuk zijn als ik die op het forum zou kunnen zetten, maar de server van mijn computers heeft flinke problemen dus moet dat eerst worden verholpen.

Computers en vrouwen kunnnen je gek maken, is dat waar?

Een vrouw kan mij gek maken, een computer niet.

Robert

Budgie

Citaat van: bananacreek op zaterdag 11 december 2010, 15:17:52
Ok, dank voor de naam van de Datura en heb ook nooit geweten dat zulk een plant ook in Nederland groeit? Toch wel interessant vind ik. Die staat dan in de winter binnen als huisplant?

Je kan hem in de winter als huisplant zetten maar in een vorst vrije ruimte gaat prima Heb er nog een in bloei in de serre/bijkeuken
De rest heb ik daar ook maar dan drastisch ingekort op planken onder de lichtplaten Bewaar ze bij ongeveer 8 C
Van de stukken die ik eraf hak maak ik meestal stekken die ik in een pot onder plastic zet te bewortelen.
Begin april zet ik ze buiten bij de deur zodat ik ze als het s`nachts nog te koud is binnen kan zetten In mei bemesten en dan bloeien ze meestal vanaf augustus. Nederlandse stekken ook, maar de 2 van de Filippijnen niet Mogelijk volgend jaar Heb ze in wit, roze,geel en geel met rode rand en nu hoop ik dat die orange het ook gaat doen    
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

Citaat van: Budgie op zaterdag 11 december 2010, 22:03:45
Citaat van: bananacreek op zaterdag 11 december 2010, 15:17:52
Ok, dank voor de naam van de Datura en heb ook nooit geweten dat zulk een plant ook in Nederland groeit? Toch wel interessant vind ik. Die staat dan in de winter binnen als huisplant?

Je kan hem in de winter als huisplant zetten maar in een vorst vrije ruimte gaat prima Heb er nog een in bloei in de serre/bijkeuken
De rest heb ik daar ook maar dan drastisch ingekort op planken onder de lichtplaten Bewaar ze bij ongeveer 8 C
Van de stukken die ik eraf hak maak ik meestal stekken die ik in een pot onder plastic zet te bewortelen.
Begin april zet ik ze buiten bij de deur zodat ik ze als het s`nachts nog te koud is binnen kan zetten In mei bemesten en dan bloeien ze meestal vanaf augustus. Nederlandse stekken ook, maar de 2 van de Filippijnen niet Mogelijk volgend jaar Heb ze in wit, roze,geel en geel met rode rand en nu hoop ik dat die orange het ook gaat doen    

Zeer interessant Budgie, had altijd gedacht dat deze plant alleen in de tropen thuis hoort.

bananacreek

#36
Even een paar oude krantenberichten, misschien wel interssant

De eerste is de vermoorde op Patrick Verjans uit Hasselt, getrouwd maar separated van zij Fil vrouw. Hij werd in zijn huis in de nek en rug gestoken op ongeveer April 27,1998.

Ingewikkelde procedure. Als zijn vrouw hem had vermoord dan zou zij in de beginne al weten dat als wanneer een Belg overlijd zij geen weduwe pensioen zou krijgen of wat dan ook ren terwijl hij nog in leven was onderhield hij haar financieel, dus dat zou dom zijn van haar, en hun huis stond op haar naam.. Politie is er tot nu toe nooit uitgekomen (of willen komen !!!!!???), naar mijn bescheiden mening waren ze nooit teveel geintersseerd. Zijn broer in Hasselt heeft later nog geprobeert om vanuit Belgie iets te ondernemen, maar geen enkel resultaat. Een paar verdachten hier in de buurt maar geen enkel goed bewijs. Alleen maar gedachten en geruchten. Kan hier geen namen gaan noemen want dat is me te gevaarlijk.
Ik heb nooit persoonlijk problemen met de man gehad, maar als hij kwaad werd in de disco dan kon hij behoorlijk tekeer gaan voor hele kleine dingetjes.
Zou wel leuk zijn als de zaak opgelost zou worden, maar de politie (zoals vaak wanneer het een buitenlander betreft) heeft geen interesse ( draait allemaal weer op geld uit, als er geld geboden wordt dan hebben ze wel zin).






Van één twee drie, in Godsnaam

 


bananacreek

Andere buitenlanders vermoord/gewond:

Deze Belg heeft het overleeft, maar een andere Belg een paar jaar daarvoor niet, Belgen zijn in trek hier.
Belg Dawin Feb 2, 2008
Duitser: Nov. 28, 2008



Duitser en Fransman (zelfmoord? duitser)

 

 




Budgie

Citaat van: bananacreek op zondag 12 december 2010, 09:43:55


Zeer interessant Budgie, had altijd gedacht dat deze plant alleen in de tropen thuis hoort.

Is ook in feite een tropische plant want ze zijn nog niet winterhard
Maar dat geld ook voor de Hibiscus maar die is nu zover veredeld dat ze dat soms zijn Je kan nu winterharde struiken kopen Maar je hebt ze ook als kamerplant Er zijn meer dan 300 variateiten
Trouwens als ik op de Filippijnen ben zie ik veel planten in tuinen maar ook in het wild dat hier kamerplanten zijn
Vergeet niet dat men in Nederland al zolang bezig is van alles te veredelen om de mensen steeds weer wat nieuws te brengen op planten gebied Is een groot exportartikel Denk bijvoorbeeld aan de tulpen Komen van oorsprong uit Centraal Azië uit de bergen maar nu hier een groot exportartikel over de gehele wereld na veredeling door Nederlanders Er zijn nu 10.000e variateiten bekend
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

#39
Citaat van: Budgie op zondag 12 december 2010, 10:24:16
Citaat van: bananacreek op zondag 12 december 2010, 09:43:55


Zeer interessant Budgie, had altijd gedacht dat deze plant alleen in de tropen thuis hoort.

Is ook in feite een tropische plant want ze zijn nog niet winterhard
Maar dat geld ook voor de Hibiscus maar die is nu zover veredeld dat ze dat soms zijn Je kan nu winterharde struiken kopen Maar je hebt ze ook als kamerplant Er zijn meer dan 300 variateiten
Trouwens als ik op de Filippijnen ben zie ik veel planten in tuinen maar ook in het wild dat hier kamerplanten zijn
Vergeet niet dat men in Nederland al zolang bezig is van alles te veredelen om de mensen steeds weer wat nieuws te brengen op planten gebied Is een groot exportartikel Denk bijvoorbeeld aan de tulpen Komen van oorsprong uit Centraal Azië uit de bergen maar nu hier een groot exportartikel over de gehele wereld na veredeling door Nederlanders Er zijn nu 10.000e variateiten bekend

Ja, zeer interessant. Mijn vader zat vroeger altijd in de bloemen -en plantenhandel vandaar dat ik daar in ben geintereseerd maar heb zelf geen panten omdat ik er geen geduld voor heb om de zaak goed bij te houden. Zelfde met aquarium. Heb er veel bopeken over, maar dat is dan ook alles.
Ik heb hier een Amerikaanse vriend die teelt en verkoopt allerlei soorten palm bomen.