Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok


bananacreek

#11
@ Gosternokke
Een paar andere paarden






Ok, joop graag wat meer naar links, ik zit knel verdomme !!!!!


Even een vluggertje met de kat van de buren want ik ben vandaag zo heet als de pest !!!
(geen truuk-foto, waar gebeurd, kijk maar eens naar de stand van de poten van de kat, ik denk dat HIJ het best leuk vond) :happy:  :ikkeniebegrijp:

toyoke

Citaat van: gosternokke op zaterdag  4 december 2010, 20:49:02
Leuke foto,s Bananacreek.  Zijn die paardjes daar echt zo goedkoop ? 6000 peso is een koopje toch. En weet je toevallig of die in heel Filippijnen zo goedkoop zijn of alleen daar.   Zeker als je ziet hoeveel het voor toeristen kost om een ritje op zo,n paardje te maken. Paar jaar terug betaalde ik voor een ritje van de voet van de Taalvulkaan naar de krater en terug 500 peso voor een ritje.  En op Boracay betaalden me kinderen ook 500 peso per uur voor paardrijden.  Zo,n investering in een paard isdan al gauw terugverdiend.


laatstleden eind okt 2010 betaalde ik 300peso per persoon we waren met drie ik layla en sheng
we hebben voor deze prijs 1uur zelf zonder begeleider mogen wandelen .
Layla heeft wel heel wat moeten discusieren om zonder begeleider te mogen wandelen , ik heb hier thuis namelijk
zelf 3 paarden en heb daar ervaring mee , maar na 20 min konden we de baan op
sheng nam ik bij mij en layla kon volgen met haar pony
foto's volgen nog

bananacreek

#13
Twee voorbeelden van de eerder genoemde "trycicles"  Maar in de volksmond "verkeerd" "pedicabs" genoemd






Negros eiland


Emmertjes water halen?


Oude spaanse watchtower 2010


2003


Highway Patrol member naast mijn Honda. Ready for action. Kijk eens naar die patroonhouders !!!


Highway Patrol 2


Had gisteren toch die nieuwe banden moeten kopen neem ik aan ????????????


Weer geen kiestoon vandaag !!!!!!


Ja, ok nu zie ik het zo'n beetje






Phille

In Balingasag (buurt van CDO, Mindanao) maakte ze een onderscheid tussen motorized (is daar met een grasmachine motor) en non-motorized, dus dmv menselijke kracht (trappen), ik heb thuis nog wel wat foto's daarvan.

bananacreek

Ja, dat zou wel leuk zijn om die foto's daarvan te plaatsen Phille, maar de motorized vehicles zijn bijna allemaat motoren tuissen de 100 en 155 cc, en een paar 175 cc. Vaak wordt de Honda TMX 125 cc en 155 cc gebruikt.


bananacreek

#16

Oude MORITA brandweer wagen




Oude suiker locomotief in Bais Central


Even gravel lossen....oeps er ging iets verkeerd, weer in het kanaal naast de weg.


Eeen matras? Nou dat heb ik niet nodig hoor !!!

Phille

Citaat van: bananacreek op dinsdag  7 december 2010, 15:00:54
Ja, dat zou wel leuk zijn om die foto's daarvan te plaatsen Phille, maar de motorized vehicles zijn bijna allemaat motoren tuissen de 100 en 155 cc, en een paar 175 cc. Vaak wordt de Honda TMX 125 cc en 155 cc gebruikt.



Hier zijn ze dan; niet heel erg duidelijk te zien maar het is zeker geen echte motor zoals we gewoon zijn, het is er eentje van een grasmachine.



En eentje met trappers, die zullen jullie al wel meer gezien hebben neem ik aan:






bananacreek

#18
@Phille

Ja, inderdaad Phille, dat is een mooie antieker, zeer leuk, reken maar dat het wel goed geld verdient als een verzamelaar dat zou kopen.
Lijkt wel op een oude Harley   :hoedjeaf:  

http://www.fark.com/cgi/vidplayer.pl?IDLink=5734912    

Wat meer foto's:


Hondenhok van het jaar


Zulke mooie aanhangers zie je hier zeeeer weinig.Deze kwam uit Bacolod


Amerikanen op bezoek in Dumaguete met heel wat problemen in de disco. Er waren drie schepen en dit was het "command-ship"


Dit zijn de zg "Betelnuts" en worden vaak gebruikt door de bergbewoners. Dit spul kan je high maken als Marijuana.


Hangende bloemen, zeer mooi dacht ik


Leuke palm


Kerosine (gas) (petroleum) en waterpijp (PE) afleveren in de bergen.




Een andere rit met ander materiaal


Jeep alvorens de verbouwing en plaatsing van de muur


Surplus jeeps Mandauwe (Cebu) Prijzen (in 2005) Mitsubishi met 4DR6 (turbo) motor 190 T pesos (4DR5 ongeveer 20 T goedkoper), geheel gespoten (je eigen kleur) en afgewerkt (niet "as is"). De jeeps op de foto zijn nog niet afgewerkt, maar wel al verbouwd van het stuur van rechts naar links enz.Nu zijn de prijzen om en nabij de 240 T.






Hier komt dan een reservewiel op natuurlijk en een jerrycan optional


Boulevard Dumaguete city


Why Not disco op de achtergrond


"In de wolken zijn" (op de bergen).


Na de regen langs de weg in Palinpinon Valencia


Het befaamde (soms pijnlijke) "neusknoopslot" op de Filipijnen.


Een schip van de Cocaliong lines tussen Cebu city en Dumaguete city (elke dag een schip en de trip duurt tegen de 6 uur, vroeger in de jaren 1979-1984 was er alleen George&Peter lines en dat duurde ongeveer 11 uur met schepen uit de jaren 40 (surplus Japan)


"Good day to all members of this forum and an advanced Merry Xmas, Mabuhay Pilipinas". Die glimlach kwam voor 100 pesos, een geboren zakenman.


Nu vergeleken met 30 jaren geleden is er hier van alles te krijgen en dat maakt het leven toch wel makkelijker als je niet altijd maar materiaal in Cebu moet halen.


Ik heb nu toch heimwee naar de Zeedijk in Amsterdam denkt Snaps. (de hond van een vriend) Waarom willen jullie trouwen? Dit zijn de trouwste partners in je leven.


Voor de schelpenliefhebbers


Mijn vakantiewoning in de bergen. Volledig aircon.


Watervervuiling ? Nooit van gehoord.


Even voorstellen


Ik vind het genoeg voor vandaag, even onder de douche straks en morgen een nieuwe onderbroek kopen.





































boomerang

Schitterende foto impressies Bananacreek en ik hoop van harte dat het je niet gaat vervelen   :hoedjeaf:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"