Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#50
Even wat foto's van mijn één-dag's trip naar Cebu? Teveel om vanavond nog klaar te krijgen en dan morgen maar een vervolg (of vrijdag)
Volgende week dinsdag Xmas-party in de disco, dus een hoop foto's maken neem ik aan en vorig jaar niet zoveel aandacht geschonken aan de vrouwen foto's dus dit jaar beter hoop ik.

Doel van de trip naar cebu was om oil-filters voor mijn KIA truck te vinden, maar is gelukt en de vernieuwde I-card ophalen.
Sommige foto's met wat uitleg. Is het niet goed? Zeg het maar, dan stop ik. De klant is koning.


Wachtkamer nieuw "departure area" terminal Dumaguete pier.


Economy Cocaliong "Iloilo" voor P 215 one way (60+++ korting)


Lokale slepertjes in Cebu City.
Ik kwam een keer in 2003 met een Cocaliong schip aan in Cebu city tijdens het begin van een typhoon (dat was dan de staart van een typhoon) en dat schip kon niet aanleggen zonder hulp van drie van die bootjes !


De Iloilo


Nogmaals


Een ander schip van Cocaliong komt binnen


Kleiner schip van een andere maatschappij (vaart meestal de kortere routes zoals Bohol)


Supercat terminal (Aboitez heeft nu alle scheepvaart onderdelen verkocht)


Weesam fastferry office (hoek pier 4)


Cokaliong Office (ticket kopen om 8.00 am) langs de Serging Osmena Boulevard , achter pier 4


Promo rate


Een foto aan de muur van een gedeelte van de Cokaliong vloot (totaal ongeveer 6 schepen dacht ik)


Departure schedules


Surplus motoren bij NITO'S schuin tegenover de Cokaliong Tower. Redelijke prijzen.


Dit was oorspronkelijk het Cebu Sheraton hotel, maar vanwege de val van de peso heeft dat jaren leeg gestaan vlak voor het hotel gehaal afgebouwd was maar is nu overgenomen door de SM group of companies en is open voor gasten.
http://www.radissonblu.com/hotel-cebu&


Prijslijst Immigration.
Als je nu "overstaying" bent wordt je niet meer gearresteerd hoorde ik, maar moet je wel flink betalen als je er "ooit" uitgaat.


Zeer schone stad


De derde villa vanaf de brugkant is te huur. Stinkt wel daar dus wel je gasmasker meebrengen.


Onscherpe telefoto van de Taj Mahal


Nieuwe vleugel SM


Andere kant van SM


Op de eerste verdieping van SM




"Cyberspace" grote afdeling in de nieuwe wing van SM met veel compute en cell-phone winkels.


Naast Carbon market

Eerst even wat brood eten..............


Andere kant Carbon market


St. Nino kerk, Osmena Blvd.


Op weg terug naar pier 1. Ik was al verbaasd waarom het verkeer in de binnenstad in de buurt tussen de pier en Gaisano Metro zo rustig was zoals op een zondag.
Nu is de tunnel af tussen de SRP highway en  pier 1 (vlak bij) en al het doorgaande verkeer naar noord of zuid gaat via deze tunnel en geweldig wat een verschil zonder grote opstoppingen en files in de binnenstad. :hoedjeaf:


pier 1 hoofdgebouw, hier MOET je doorheen om naar de Cokaliong schepen te komen en dat is een hoop ellende als je een hoop bagage mee hebt want na de Xray moet je met een bus naar het schip. :rennen: Vanaf dit gebouw vertrekken ook de Weesam fast ferries.


De bus gaat door achter dat hekwerk later


Weer onduidelijk


Filipinas Surigao, het kleinste schip van Cokaliong, maar als dat schip aangeeft om te vertrekken shettert de scheepshoor de oren van je kop zoveel lawaai.
In het kantoor van Cokaliong hangen "banners" vanwege het feit dat sommige schepen van die maatschappij " The cleanest ship of the year". Nou vergeet dat maar als je op de wc de kraan open doet komt het water op je voeten uit de wasbak, zit geen pijp aan enz. Het stinkt daar vreselijk meestal. maar toch schoner als George &Peter lines.En daar zat je vroeger als kippen in een krat 11 uur lang tussen Dumaguete e Cebuy city.


Zelfde schip


Voor Dumaguete bestemd, wordt altijd als laatste geladen normaal


Gezien vanaf het schip


Zelfde gebouw


Loopplank


Mijn "diner a la carte" aan boord bestaande uit Havermout (instant, zonder suiker), Pork&Beans, Tuna (hot &spicy), Chips & Marschalls.
Gierig zegt u? Misschien, maar gewoon eenvoudig.


Binnenkomende "Superferry" maar bijna donker zonder flash op de camera.


Kuikentjes van een dag oud, voor Dumaguete of Dipolog (schip gaat door na Dipolog na een verblijf van een paar uur in Dumaguete city)


De " Dinagat" van Cokaliong


Uiteindelijk resultaat 4 filters


Voor deze jongen, die nu weer goed kan slapen


40 peso per dvd schijf. Komt in metalen leuke doosjes met sommigen acht stuks in een doosje. Uitstekende kwalitiet, er staat op Blu-ray, maar dat is niet zo, maar desondanks goede kwaliteit.
Waar gekocht? Ga naar Carbon marker en vraag naar "TRAVELLERS PENSIONHOUSE". Daar is een trap aan de weg aan de zijkant en dan kom je bij de muslims dvd verkoop. Ongelovelijk veel dvd's. Kon geen foto nemen want dan speel je met je leven.
Als er een "RAID" is, dan geeft de politie eerst een tip zodat ze kunnen sluiten voor de inval. Bestaat al jaren. DVD's komen meestal uit Maleisie of China.
Gewone verpakkingen zoals "TAKEN" op de foto kosten 30 pesos. 0,25 euros.
Heb er al zo'n tweeduizend "voor mijn oude dag". Heb er nog nooit één van gezien maar het is leuk om naar de hoes of doosje te kijken.
:benweg:

xav

"Gewone verpakkingen zoals "TAKEN" op de foto kosten 30 pesos. 0,25 euros."

niet dat het wat uitmaakt... maar volgens mij moet 0,50 euro zijn  :biggrinn:

mooie foto's Creek... voor mijn part mag je gerust nog een tijdje doorgaan  :thumb:

bananacreek

#52
Citaat van: xav op woensdag 15 december 2010, 16:30:24
"Gewone verpakkingen zoals "TAKEN" op de foto kosten 30 pesos. 0,25 euros."

niet dat het wat uitmaakt... maar volgens mij moet 0,50 euro zijn  :biggrinn:

mooie foto's Creek... voor mijn part mag je gerust nog een tijdje doorgaan  :thumb:

Ja, correct, 0,50 euros, dank XAV voor de verbetering.

Foto van de surplus motoren komt er niet uit. Morgen maar bekijken :benweg:

Baliw-katok

krijg niet genoeg van deze foto's ...  :thumb:

trouwens ook interessante info (prijslijst visa,  prijs boot)

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

boldy

bedankt voor weer een prachtige impressie banenecreek ik zou ook zeggen ga a.u.b gewoon door .
btw hoe lang duurt nu zo'n reis ??? op de boot bedoel ik dan
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

banana , een fles bacardi 1 liter kan je hier in nederland voor 17 â,¬ pleuries kopen , al dan niet in de aanbieding. ik betaal zelf 15 â,¬ liter maar heb dan ook meestal een liter of wat meer.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Fail_over op woensdag 15 december 2010, 10:26:02
:offtopic:

Over gold gesproken. Mijn zoon kwam met een drank wat goudschilfers bevatte. Het zou met die schilfers de slokdarm kleine wondjes maken, waardoor de alcohol sneller in het bloed zou komen.  :ikkeniebegrijp: De jeugd van tegenwoordig.
tsja de jeugd is tegenwoordig zo gek nog niet, goede smoes  :lachen: als ik dat vroeger tegen mijn ouwe heer had verteld , dan had deze mij waarachtig dood geslagen met een biljardkeu , en wel in één beurd haha.

meer alle gekheid op een stokje , goud word momenteel gebruikt bij kankerbestrijding.

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

sheraton hotel cebu,  :ikkeniebegrijp: ik heb mij laten vertellen dat het hotel was afgekeurd omdat er te weinig ijzer in de beton was verwerkt. dit is mij door meerdere personen verteld en het heeft zelfs in de kranten gestaan in cebu,  :lachen: leuk om te horen dat het nu een andere oorzaak had  :lachen: echt filippijns . in ieder geval zie je mij er niet verschijnen ,  :neeneenee: jens niet gezien in het sheraton in cebu al hoewel ik wel fan ben van deze hotel keten.

only posible in the philippines.

jens .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Admin

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 december 2010, 16:35:51
Foto van de surplus motoren komt er niet uit. Morgen maar bekijken :benweg:


[img][color=red]http:[/color][[color=red]http://lh4.ggpht.com/_freyqwqi6nE/TQToX7FovKI/AAAAAAAAAxY/XOBLRiJOIrw/s720/P1020498.JPG[/color]/img]
Departure schedules

[img][color=blue]http://lh5.ggpht.com/_freyqwqi6nE/TQjd__fBIwI/AAAAAAAAA4I/-CLo4kfbcdM/s912/P1020499.JPG[/color][/img]
Surplus motoren bij NITO'S schuin tegenover de Cokaliong Tower. Redelijke prijzen.


De reden was een fout in de syntaxis van de foto ervoor.

Hallo gast. :welcome: