Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

De kabel vanaf de distribution box is maar erg dun en bevat een metalen draad voor de sterkte en twee andere draden waarin zich glasvezel bevind............




bananacreek

Den glasvezel......... :denk:  :denk:



In ieder geval waren zijn nagels wel schoon.... :congratualtionsis0:  :congratualtionsis0:

bananacreek

Ok..de instalatie en het resultaat:

Vanaf het distribution cabinet naar binnen en naar boven geen probleem via het dubbele plafond...

Daarna werd de modem geplaatst....







bananacreek

Maar ik ben wel mijn network kwijt.... :confused2:  :confused2:

Op de modem zit dan ook een coaxial port voor de Cable TV en dus van de modem naar de 4 tv's via een al bestaande splitter....

En eerst werkte de zaak niet goed en moest men bij Fil Products de zaak bijstellen ten koste van mijn network want de network cable vanaf de router werkte niet direct dus rechtstreeks van beide computers in de modenm en de laptops maar via Wifi...voor mij geen problemen en ik heb het vanmiddag uitgeprobeerd met Youtube videos te downloaden en het werkte gewoon uitstekend... :run:  :run:  :run:

De mensen die de zaak instaleren doen dus zelf niets vergeleken met de mensen die de Globe DSL 17 jaar geleden instaleerden

Wat zegt u meneer daar op de achterste rij...wat een gelul allemaal voor een 10 Mb connection?...."Nou meneerke....ik ben niet anders gewend dan een 3 Mb dsl verbinding met zeer veel problemen en vaak zeer onstabiel vanwege corrosion in de distribution cabinets en kapot getrokken cables en daarvoor een inbel verbinding waarbij je 3 minuten moest wachten voordat je verbonden was of je kreeg een half uur een "busy" tone...dus ben ik maar wat blij met die 10 Mb en ik ken hier een aantal mensen (zeer veel) die nog met SMART of andere Wifi zitten te klossen elke dag.....dus wacht ik nog even met sterven als het effe kan"....  :jajaja:  :jajaja:  :lachen:  :lachen:






Voor Dumaguete is dit een primeur en beter als Sky want daar hebben ze ook nog geen fiber en daarnaast hebben ze een "data-cap".... :denk:  :denk:

bananacreek

Bij de DSL instalatie moesten ze een hoop "software" handelingen verrichten om de juiste verbinding met de "server" van de internet provider te verkrijgen maar deze gasten deden totaal niets bezijdens de "speed-test" uit te voeren en op technishe vragen werd er naar de andewre kant gekeken....POINT TP POINT is hun motto....

CitaatIn computer networking, Point-to-Point Protocol (PPP) is a data link layer (layer 2) communications protocol used to establish a direct connection between two nodes. It connects two routers directly without any host or any other networking device in between.


bananacreek

Zondag avod was er een Filipina in de disco en die eiste dat ik andere muziek zou gaan spelen omdat ze niet wilde dansen op de plaat die ik draaide en ik zei: " But lady look ...there are plenty of people customers on the dance floor....unya na lang?".....dat was niet goed genoeg voor haar en toen wilde ik graag ik deze 45 toeren plaat draaien:..... :thumb:  :thumb:

https://youtu.be/l87rfv7_msE


bananacreek


Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

SPEEDTEST ....0,0000000....geen intwernet meer en gebeld en iemand die dienst had daar kon mijn familieneem NIET spellen en ik moest een text sturen en hij zou me terugbellen....aan mijn kloten ...iets gehoord en morgen gelijk om 08.00 naar datr bedrijf en zeggen...weghalen die handel ...ook de oude cable connection....2500 boete wegens beeindigen van het contract voor het einde van de "lockin period"?....zie maar dat je het krijgt..... :run:  :run:  :run:  :run:



Vier computers geprobeerd zonder onderling network...dus eenvoudig.......ZERO.....VAL MAAR DOOD...DAT HOEFT VOOR MIJ NIET MEER... :confused2:  :confused2:  :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:

De man die daar dienst had gooit gewoon de haak van de telefoon en gaat er lekker voor zitten neem ik aan...nou dat zien we morgen dan wel....PON licht van de moden blinkt en volgens het manual (voorlichting) van de modem zou dat steady moeten zijn....zit nu op de oude Globe..