Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 16:51:25
Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 16:03:36
Palinpinon, Valencia en dat verveelt nooit......... :thumb:



Maar dit bord is nieuw want er komen steeds meer mensen kijken.........



Dat zou in Nederland een nieuw soort zelfmoordgas zijn las ik een keer dacht ik?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_sulfide

Toxicity
Hydrogen sulfide is considered a broad-spectrum poison, meaning that it can poison several different systems in the body, although the nervous system is most affected. The toxicity of H2S is comparable with that of hydrogen cyanide. It forms a complex bond with iron in the mitochondrial cytochrome enzymes, thus preventing cellular respiration.
Since hydrogen sulfide occurs naturally in the body, the environment and the gut, enzymes exist in the body capable of detoxifying it by oxidation to (harmless) sulfate.[9] Hence, low levels of hydrogen sulfide may be tolerated indefinitely.
At some threshold level, believed to average around 300–350 ppm, the oxidative enzymes become overwhelmed. Many personal safety gas detectors, such as those used by utility, sewage and petrochemical workers, are set to alarm at as low as 5 to 10 ppm and to go into high alarm at 15 ppm.
A diagnostic clue of extreme poisoning by H2S is the discoloration of copper coins in the pockets of the victim. Treatment involves immediate inhalation of amyl nitrite, injections of sodium nitrite, inhalation of pure oxygen, administration of bronchodilators to overcome eventual bronchospasm, and in some cases hyperbaric oxygen therapy (HBO). HBO therapy has anecdotal support and remains controversial.[10][11][12]
Exposure to lower concentrations can result in eye irritation, a sore throat and cough, nausea, shortness of breath, and fluid in the lungs (pulmonary edema). These effects are believed to be due to the fact that hydrogen sulfide combines with alkali present in moist surface tissues to form sodium sulfide, a caustic.[13] These symptoms usually go away in a few weeks.
Long-term, low-level exposure may result in fatigue, loss of appetite, headaches, irritability, poor memory, and dizziness. Chronic exposure to low level H2S (around 2 ppm) has been implicated in increased miscarriage and reproductive health issues among Russian and Finnish wood pulp workers,[14] but the reports have not (as of circa 1995) been replicated.
0.00047 ppm or 0.47 ppb is the odor threshold, the point at which 50% of a human panel can detect the presence of the compound.[15]
0.0047 ppm is the recognition threshold, the concentration at which 50% of humans can detect the characteristic odor of hydrogen sulfide,[15] normally described as resembling "a rotten egg".
OSHA has established a permissible exposure limit (PEL) (8 hour time-weighted average (TWA)) of 10 ppm.[16]
10–20 ppm is the borderline concentration for eye irritation.
20 ppm is the acceptable ceiling concentration established by OSHA.[16]
50 ppm is the acceptable maximum peak above the ceiling concentration for an 8 hour shift, with a maximum duration of 10 minutes.[16]
50–100 ppm leads to eye damage.
At 100–150 ppm the olfactory nerve is paralyzed after a few inhalations, and the sense of smell disappears, often together with awareness of danger.[17][18]
320–530 ppm leads to pulmonary edema with the possibility of death.
530–1000 ppm causes strong stimulation of the central nervous system and rapid breathing, leading to loss of breathing.
800 ppm is the lethal concentration for 50% of humans for 5 minutes exposure (LC50).
Concentrations over 1000 ppm cause immediate collapse with loss of breathing, even after inhalation of a single breath.
Although respiratory paralysis may be immediate, it can also be delayed up to 72 hours.[19]


Vraag is hoeveel ik heb binnen gekregen............... :weetikniet: :weetikniet:

Heb toch een vreemd gevoel in het hoofd.................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Was dan toch een goed idee om dat bord te plaatsen.............

Cosyns Guy


Inday

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 15:54:34

Stukje papier er onder en normaal gesproken gebruiken ze sigaretten-zilverpapier want dat plakt minder







In Bacolod gebruiken ze die oude methode met vuur niet meer.    :lachen:    :lachen:



De uitvinders hier hebben  electric power  ontdekt    :lachen:   







Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 16:57:51

Heb toch een vreemd gevoel in het hoofd.................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Je opmerking deed me denken aan een liedje van Corry Konings uit de jaren 70 vorige eeuw, was de titel song niet: Ik krijg een heel apart gevoel van binnen....?? Misschien was ze daarvoor wel op vakantie geweest in Palinpinon :lachen:!!

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 15:54:34
Lekke band met de helicopter en wel een vriendelijke man en gaf hem P10 extra, dus P30 + P10.... :thumb: :thumb:

Vulcaniseren zelf duurt 10 min.


Oorzaak: klein gaatje vanwege slechte buitenband en moet die verniewen maar heb geen forum-toeslag ontvangen tot nu toe................. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Breek me de bek niet open over lekke banden. Ik word er soms echt schijtziek van. Er ligt zoveel troep hier op de weg. Als ik ze allemaal bij elkaar optel en relateer aan de afgelegde km's, kom ik uit op: 13 lekke banden met de scooter na net nog geen 18.000 km = elke 1384 km dus prijs.
Met de pick up 16733 km : 7 = elke 2390 in de prijzen. Nooit appels met peren vergelijken maar in NL gingen er soms jaren en jaren voorbij dat je een lekke band had, maakte niet uit auto of de motor.

Ronny55

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 18 mei 2013, 04:23:34
Breek me de bek niet open over lekke banden. Ik word er soms echt schijtziek van. Er ligt zoveel troep hier op de weg. Als ik ze allemaal bij elkaar optel en relateer aan de afgelegde km's, kom ik uit op: 13 lekke banden met de scooter na net nog geen 18.000 km = elke 1384 km dus prijs.
Met de pick up 16733 km : 7 = elke 2390 in de prijzen. Nooit appels met peren vergelijken maar in NL gingen er soms jaren en jaren voorbij dat je een lekke band had, maakte niet uit auto of de motor.
Dat kennen we ...Zoveel mogelijk op de weg blijven ....de rotzooi die je op de bermen opraapt ongelofelijk. Ik rij in geen geval nog over de berm en mijn lekke banden zijn drastisch geminderd . hier heb je jeepney's die geparkeerde auto voor bijrijden met de veronderstelling dat de tegenligger wel over de berm zal rijden...ik niet dus, ze maken dan wel van hun oren maar ik wijk in geen geval. Zij mogen wel over de berm rijden van mij.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ketelbinkie

Tubeless of met een binnenband maakt wel enig verschil. De Mio heeft binnenband en scoort vaker lek dan de pick up met tubeless. Opvallend, heb nog een YBR met tubeless en tot dusver na >2jr (afkloppen) nog geen lekke band. Ook minder dan 6000 km mee gereden; maar toch. Die Swallow banden zijn die overal en in de populaire maten verkrijgbaar? Voordeel blijft natuurlijk dat als je een tube lek rijdt men die op elke hoek van de straat kan repareren met een tubeless kan dat wel eens wat moeilijker worden, zeker in the middle of nowhere.

Gibson

Bij een lekke tubeless werd er bij mij ook gewoon een prop in getrokken, net zo als in Nederland. Moet hier goed uitkijken dat ze geen tube in een tubeless band gaan zetten. Zijn ze niet op gemaakt, geeft extra wrijving en kan een klap band op leveren bij hogere snelheid.
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

vvjoris

Kwaliteitsanalyse?

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 mei 2013, 16:01:42
Ok, ik heb een plak gekocht (1kg) maar moet het nog openmaken............ben benieuwd.......



Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PeterVL

Is er censuur op fotos hier??? Sommige fotos zijn duidelijk verwijderd, waarom is dat zo??? Wordt het principe van vrije menings-uiting hier misschien naar de prullenmand verwezen??? Als dat zo zou zijn vind ik dit toch een onvergeeflijke aanfluiting van de democratische verworvenheden...