Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Leeftijdsverschil!

Gestart door Phille, maandag 20 december 2010, 18:51:02

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Cyberfreak op woensdag 22 december 2010, 11:17:54
Niet te snel afbreken, er zijn genoeg dames die met 2/3/4 samenwonen in een piepklein flatje, kan wel zijn dat ze samen een (2e hands?) pc'tje gekocht hebben. Draadloos internet via een usb-stick is ook niet heel duur. Of misschien is die pc gewoon van een kamergenoot.

Tis geen kwestie van afbreken, gewoon reeel blijven. 2e hands PC is ook duur en internet via usb-stick is ook duur als je maar net genoeg hebt om te overleven. Piepklein flatje is hier gewoon 'n 2 bij 2 kamertje waar je 1 lampje en 1 ventilator mag hebben. Groot genoeg voor 3 personen en voor ong. 800/1000 p.m.

Dat ze "gesponsord" wordt door 3e kan natuurlijk altijd !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Jan69

Citaat van: Phille op woensdag 22 december 2010, 10:06:48
CitaatWaarmee ik chat heeft werk maar verdient juist genoeg om te overleven, alhoewel ze een PC thuis heeft en internet.

@Jan, net genoeg verdienen om te overleven en PC + Internet in één en dezelfde zin, denk eens goed na Jan.

Wat kan je ons nog meer vertellen over de dame waar je mee aan het chatten bent?

1) Wat voor werk doet ze?
2) Hoeveel verdient ze zoal, heeft ze daar iets van verteld?
3) Woont ze alleen of deelt ze een woonst met anderen?
4) In welke regio van de Filipijnen woont ze?

Alhoewel elke situatie anders is, kunnen we misschien jou wat raad geven hé  :jajaja:


1) Werkt bij TDK (ben er zeker van, verschillende fotos in steriele kledij)

2) Heb het geweten, maar ben het vergeten, dacht  10.000 pesos of iets in die  in die omgeving.
   Kwam er op neer dat ze rond komt, huur was wel een nogal veel. Zal het eens nakijken in de berichten geschiedenis.
   Misschien een afgedankte PC van TDK.

3) Woonde samen met een andere filippijnse en huurden een huis. Nu zit ze daar alleen. Allé ja, haar moeder heeft daar maanden ook nog bijgewoont de laatste tijd. De vader blijft dan alleen op het thuiseiland. Ook wat raar, want werken zal die moeder daar niet gedaan hebben.
Maar 1 broer (die getrouwd is en twee kinderen heeft, denk dat die zo'n sari-sari heeft, ofdat in de toekomst nog geld zal opbrengen weet ik ook niet)

4) Coté Manila, maar is van Leyte.

Phille

Citaat van: Jan69 op woensdag 22 december 2010, 19:00:40
Citaat van: Phille op woensdag 22 december 2010, 10:06:48
CitaatWaarmee ik chat heeft werk maar verdient juist genoeg om te overleven, alhoewel ze een PC thuis heeft en internet.

@Jan, net genoeg verdienen om te overleven en PC + Internet in één en dezelfde zin, denk eens goed na Jan.

Wat kan je ons nog meer vertellen over de dame waar je mee aan het chatten bent?

1) Wat voor werk doet ze?
2) Hoeveel verdient ze zoal, heeft ze daar iets van verteld?
3) Woont ze alleen of deelt ze een woonst met anderen?
4) In welke regio van de Filipijnen woont ze?

Alhoewel elke situatie anders is, kunnen we misschien jou wat raad geven hé  :jajaja:


1) Werkt bij TDK (ben er zeker van, verschillende fotos in steriele kledij)

2) Heb het geweten, maar ben het vergeten, dacht  10.000 pesos of iets in die  in die omgeving.
   Kwam er op neer dat ze rond komt, huur was wel een nogal veel. Zal het eens nakijken in de berichten geschiedenis.
   Misschien een afgedankte PC van TDK.

3) Woonde samen met een andere filippijnse en huurden een huis. Nu zit ze daar alleen. Allé ja, haar moeder heeft daar maanden ook nog bijgewoont de laatste tijd. De vader blijft dan alleen op het thuiseiland. Ook wat raar, want werken zal die moeder daar niet gedaan hebben.
Maar 1 broer (die getrouwd is en twee kinderen heeft, denk dat die zo'n sari-sari heeft, ofdat in de toekomst nog geld zal opbrengen weet ik ook niet)

4) Coté Manila, maar is van Leyte.

@Jan, in de buurt van 10.000 zal wel kloppen is het minimum loon aan 6 dagen de week werken, maar daarmee rondkomen, alleen wonende dat is wel sterk, zeker regio Manila. Heeft ze al eens om centen gevraagd? Wees maar voorzichtig!


Jan69

Nee nog niet; totaal niet eigenlijk
Maar gebaseerd op de foto ziet ze mij wel zitten, dat heeft ze toch al een paar keer laten doorschemeren.

Ze is 10 jaar jonger.


Fail_over

Citaat van: Jan69 op woensdag 22 december 2010, 19:00:40
4) Coté Manila, maar is van Leyte.

Waar ligt Coté in Manila? TDK is gevestigd in Santa Rosa City.  :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

dolfijn76

FO,

Met Côté bedoeld hij een kant in Manila.  Dus ergens in de buurt van Manila.  Tja hij heeft het franse woord gebruikt.  Is op zijn belgisch  :biggrinn:

Johan En Elvie

#26
Citaat
@Jan, in de buurt van 10.000 zal wel kloppen is het minimum loon aan 6 dagen de week werken, maar daarmee rondkomen, alleen wonende dat is wel sterk, zeker regio Manila. Heeft ze al eens om centen gevraagd? Wees maar voorzichtig!

10000 per maand is al heel erg flink daar als ik de bedragen hier hoor wat ze maar verdienen.
Bij G&F department store hier in Palompon krijgen ze  pesos per werkdag zonder bijkomend eten.
Een vrouw die elke dag in een groot restaurant de afwas doet krijgt hiervoor 100 pesos per dag.
Mijn schoonbroer die in Manila woond zijn vrouw is kuisvrouw bij samsung en krijgt hiervoor
6000 pesos per maand en is hier heel tevreden mee, per overuur dat ze daar presteerd krijgt ze  pesos extra.
Dat zijn zaken die ik hier hoor misschien is het elders veel beter maar dat betwijfel ik.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Citaat van: Phille op woensdag 22 december 2010, 19:17:49
@Jan, in de buurt van 10.000 zal wel kloppen is het minimum loon aan 6 dagen de week werken, maar daarmee rondkomen, alleen wonende dat is wel sterk, zeker regio Manila. Heeft ze al eens om centen gevraagd? Wees maar voorzichtig!

Nou, met 10.000 kom je best wel rond. Mijn vrouw had iets minder ( regio Davao ), huurde een kippenhok van 2 verdiepingen waar ook haar 2 zussen en 1 broer inwoonde ( + nog eens 13 kleine kinderen, zie je het voor je !! ). Zij betaalde de huur en licht/water en de rest zorgde voor hun eigen eten. Nene was kokkin dus die at altijd op d'r werk. Maar geld voor 'n PC met internet  :neeneenee: :neeneenee: Meest simpele internet is al 1000 per maand tewijl 2 uur in het internetcafe hiernaast maar 15 pesos is.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Mijn schoonzusje werkt bij een kapper, als feetspa. Verdient php 3000 per maand. Van s'morgens vertrekt ze 6 uur tot sávonds 11 uur. 6 dagen a week. Dindsdags is ze vrij.  :ikkeniebegrijp: :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

#29
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 23 december 2010, 07:28:43
Citaat
@Jan, in de buurt van 10.000 zal wel kloppen is het minimum loon aan 6 dagen de week werken, maar daarmee rondkomen, alleen wonende dat is wel sterk, zeker regio Manila. Heeft ze al eens om centen gevraagd? Wees maar voorzichtig!

10000 per maand is al heel erg flink daar als ik de bedragen hier hoor wat ze maar verdienen.
Bij G&F department store hier in Palompon krijgen ze  pesos per werkdag zonder bijkomend eten.
Een vrouw die elke dag in een groot restaurant de afwas doet krijgt hiervoor 100 pesos per dag.
Mijn schoonbroer die in Manila woond zijn vrouw is kuisvrouw bij samsung en krijgt hiervoor
6000 pesos per maand en is hier heel tevreden mee, per overuur dat ze daar presteerd krijgt ze  pesos extra.
Dat zijn zaken die ik hier hoor misschien is het elders veel beter maar dat betwijfel ik.

Internationale bedrijven gevestigd in de Filipijnen betalen het minimum loon aan hun werknemers en dat is in de Filipijnen voor de regio 'National Capital Region' voor de non-agriculture sector 404 pesos per dag. Het is gebruikelijk dat men 6 dagen de week werkt en dan komt het maandloon op (404 * 6 * 4) = 9.696,00 pesos

Alweer een bewijs dat het een goeie zaak is om zoveel als mogelijk internationale bedrijven in de Filipijnen te hebben, voor ons is dat loon aan habbekrats, voor hun een zeer goed loon naar wat ik lees. Is het voldoende om mee rond te komen, om een kwalitatief leven te hebben, nee zeker niet, maar het is wel een serieuze verbetering. Het draagt op lange termijn wel bij tot een gestage verbetering van de gehele kwaliteit voor de gemiddelde Filipijn.