Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internetcafé

Gestart door Phille, donderdag 23 december 2010, 09:27:14

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: josv op donderdag 23 december 2010, 08:33:54
Citaat van: Phille op woensdag 22 december 2010, 19:17:49
@Jan, in de buurt van 10.000 zal wel kloppen is het minimum loon aan 6 dagen de week werken, maar daarmee rondkomen, alleen wonende dat is wel sterk, zeker regio Manila. Heeft ze al eens om centen gevraagd? Wees maar voorzichtig!

Nou, met 10.000 kom je best wel rond. Mijn vrouw had iets minder ( regio Davao ), huurde een kippenhok van 2 verdiepingen waar ook haar 2 zussen en 1 broer inwoonde ( + nog eens 13 kleine kinderen, zie je het voor je !! ). Zij betaalde de huur en licht/water en de rest zorgde voor hun eigen eten. Nene was kokkin dus die at altijd op d'r werk. Maar geld voor 'n PC met internet  :neeneenee: :neeneenee: Meest simpele internet is al 1000 per maand tewijl 2 uur in het internetcafe hiernaast maar 15 pesos is.

15 pesos voor twee uur, ben je daar zeker van, meestal is het 15 pesos per uur ... en in Manila het dubbele.

Johan En Elvie

bij oms is het 12 pesos per uur, op een andere plaats in het dorp is het amper 10 pesos per uur en nog ergens anders is het 15 pesos per uur.
Eigenaardig maar de plaats met 10 pesos per uur heeft het minst te doen.
Waarom ? oud materiaal en heel trage goedkope inbelverbindingen.

Prijs/kwaliteit schoren wij het best en volgend jaar gaat de prijs naar 13 pesos per uur hebben we reeds besproken, misschien geen groot verschil maar dat mag ook niet of anders lopen ze ook weg.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

ladgar

Ik heb in Davao zelfs gezien 3 uur voor 20 peso . Een internetcafe is daar precies ook geen goudmijn.

Johan En Elvie

We wijken af van het topic maar toch, een internetcafe is inderdaat geen goudmijn maar het helpt de familie om te overleven en met een goed managment moet er zelfs ruimte zijn om iets te kunnen sparen, als je weet wat je verdient als je gaat werken dan kan ik zeggen dat een goed bezet internetcafe niet zo slecht boert.
De inkomsten bij ons zijn tussen de 600 en de 1200 pesos per dag toch wel aardig om mee rond te komen, de internetverbinding kost zo`n 1200 pesos per maand en zo`n 800 pesos aan electriciteit voor de aircon en licht, hij huurt de plaats voor 2000 pesos per maand dus op een kleine week zijn de maandelijkse kosten toch mooi verdient.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Kano

Niet slecht Johan, maar je moet ook nog rekenen met belasting en verder afschrijving op apparatuur en andere inventaris.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Citaat van: Kano op donderdag 23 december 2010, 10:53:05
Niet slecht Johan, maar je moet ook nog rekenen met belasting en verder afschrijving op apparatuur en andere inventaris.

Inderdaad Kano, dat was ik ook aan het denken.

Johan, hoeveel bedragen die afschrijvingen per maand? EN wat blijft er dan over? Een goeie 10.000, max 15.000? Of betaal jij voor alle infrastructuur misschien?

Rich

Break-even point.

Het beste is om een break-even analyse te maken.

Je draait Break-even als je geen verlies of winst maakt, m.a.w speel je op dat moment quitte

                                     


Het break-even point is de omzet waarbij de organisatie precies quitte speelt,

m.a.w. winst noch verlies maakt.

De kosten bestaan uit vaste + variabele kosten..

winst/verlies = omzet minus kosten

Bij nieuwe investeringen verschuift het break-even point naar rechts.
Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Inderdaat Phille ik betaal die infrastruktuur dat is mijn bijdrage aan de familie in plaats van elke maand wat geld te sturen (die ze toch steeds verpatsen zonder te kunnen sparen) , wat anderen doen kies ik hiervoor dan staan ze zelf in voor hun inkomen. Dus wat hij binnen krijgt kan hij gebruiken voor zijn dagelijkse kosten waaronder ook het eten.
Ik kocht nu 4 nieuwe computers voor zo`n kleine 1000 euro dat is mijn totale bijdrage dit jaar zonder ook maar 1 keer geld te hebben opgestuurd, voor mij is dit een vrij goedkope oplossing en nu gaan ze met die nieuwe computers ook meer inkomen creeren wat het overlevingsprobleem daar alleen maar gemakkelijker maakt en ik en zij daar minder zorgen hebben.

Ik ben langzaam maar zeker iets aan het opbouwen op deze mannier aldaar, als ik ooit de beslissing neem om definitief naar daar te gaan wonen (zal wel nog jaren duren) zullen we genoeg eigen inkomen hebben om het daar aangenaam te hebben.
Nu heb ik uitgerekend dat indien hij vanaf nu veel minder geld naar de kerk doorspeeld (ze breanwachen u daar dat je zo`n 10 percent van je inkomen aan de kerk moet geven) hij per dag zo`n 200 pesos moet kunnen sparen.
De volgendfe keer kom ik terug als het huis afgewerkt is, de planning is dat dit rond juni of juli 2012 zal zijn dus 1,5 jaar van hier.
Als hij erin slaagt om mij dan in baar geld 100000 pesos te tonen dan verdubel ik dit bedrag en richten wij daarmee een 3de zaak op in Ormoc (de 2de zaak is Video verhuur en kopiecenter wat ook nog gaande is en waar ook inkomen word mee verkregen) die 3de zaak zal dan iets zijn met eten maar wat juist hou ik nog even voor mij maar heb een idee.
Daarenboven heb ik beloofd dat indien hij in het opzet slaagd ik dan ook bovenop nog een okasiewagen koop.
Je kan er zeker van zijn dat er geen geld meer naar de kerk zal vloeien en dat hij hemel en aarde zal bewegen om het doel te halen.
Hij weet ook dat ik mijn beloften altijd hou maar indien hij er niet in slaagt het ook nopes zal zijn en hij gewoon kan verder doen zoals hij nu bezig is.
Trouwens mijn schoonbroer zal in Palompon blijven om zijn zaken draaiende te houden en is hierin heel verantwoordelijk bezig, ik kan erop vertrouwen dat hij dit goed onderhoud, zeker met die nieuwe uitdaging voor de deur.
Je moet ze iets geven om voor te werken die hun bezig houd maar je moet wel geluk hebben om iemand te hebben zoals hij met die mentaliteit dat geef ik toe.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

CitaatAls hij erin slaagt om mij dan in baar geld 100000 pesos te tonen dan verdubel ik dit bedrag en richten wij daarmee een 3de zaak op in Ormoc

Ik kan het uiteraard mis hebben maar, die P100000 is toch snel bj elkaar geleend, zonodig onder 5/6 die hij dan de volgende dag netjes aan de mombay terug betaald, immers is dan de door jou toegezegde 3e zaak binnen.

Wat mij opvalt, en dat zou toch eigenlijk ook onder de ondernemers les dienen te vallen, is dat men geen afspraken maakt over return of investment.
Immers is er nog steeds geen bank die zonder die zekerheid aan welke ondernemer dan ook geld zal lenen om een eigen zaak te beginnen, aangezien de ROI garant dient te staan voor de rente en aflossing van de door hen te verstrekken lening.
Een lening vervolgens is onderhavig aan maandelijkse rente en aflossing, dat is in de filippijnen niet anders dan in het westen en in zekere mate ook een controle voor de bank.
Ook al is de buitenlander dan de investeerder, hij zal er toch goed aan doen om dat ook mee te nemen, al was het maar om ze op het goede spoor te zetten om zaken te doen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Johan, mag ik vragen hoevel PC's er staan. Met name je electriciteits-rekening vind ik tamelijk laag. Ook nog omdat je er (natuurlijk) 'n airco hebt die de hele dag staat te loeien. 800 pesos is bitter weinig. Ik hebt het eens gevraagt aan het internetcafe hiernaast. Die verstookt 4000 pesos per maand. En dat was nog 2 jaar geleden ofzo. In de tussentijd zijn de kWh prijzen omhoog geschoten.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....