Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internetcafé

Gestart door Phille, donderdag 23 december 2010, 09:27:14

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: robert van dijck op vrijdag 24 december 2010, 14:20:48
Citaat van: boomerang op vrijdag 24 december 2010, 14:13:34
Citaat van: Deep Throat op vrijdag 24 december 2010, 13:59:36
Citaat van: robert van dijck op vrijdag 24 december 2010, 13:01:20
.....ikzelf of beter gezegd mijn vriendin gebruikt Smart-Bro, (Tacloban) geen abonament maar load kopen, maar dat gaat niet zo goed, chatten geen probleem maar van het moment er een cam aan te pas komt kan je wel vergeten. Nu heeft men haar gezegd indien je een abonament neemt (+/- 1000P per maand) het veel beter zou gaan. Er bestaat ook Bayantel, al van gehoord? zou sneller zijn dan Smart-Bro.
Globe Breedband (Dumaguete, 1000 per maand), no problems (heb er in 6 weken nog nooit uitgelegen en kan skypen met webcam), volgens Willy naar PH-begrippen goed, 1/2 MB per seconde.
Ik hoor veel problemen met Smart-Bro.

Mogelijk is het maar net waar je locatie is. Over het algemeen heb ik hier weinig problemen met Smart-Bro 999 hoewel de snelheid wel eens varieert.

:::.. Download Stats ..:::
Download Connection is:: 218 Kbps about 0.2 Mbps (tested with 1013 kB)
Download Speed is:: 27 kB/s
Tested From:: http://testmy.net/ (Dallas, TX USA)
Test Time:: 2010-12-24 06:09:33 GMT -7
Bottom Line:: 4X faster than 56K 1MB Download in 37.93 sec
Tested from a 1013 kB file and took 38.054 seconds to complete
Download Diagnosis:: Running at 54% of hosts average (Smartbro.net)
D-Validation Link:: http://testmy.net/db/Z5BHIOGFR
User Agent:: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.10 (KHTML, like Gecko) Chrome/8.0.552.224 Safari/534.10 [!]


Boomerang waar woon je ergens in de Filippijnen?

Robert

Valencia (Negros Oriental)
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Luke

Even een voorbeeld van snelheid binnen ISP netwerk en doorvoer met Brussel en Mechelen:



Amice

CitaatEr bestaat ook Bayantel, al van gehoord? zou sneller zijn dan Smart-Bro.

Bayantel is te vergelijken met PLDT maar dan toch iets mindere kwaliteit en service. Desalniettemin een redelijk alternatief en zeker sneller dan Smart bro

Citaat van: Luke op vrijdag 24 december 2010, 12:34:03
Citaat van: Amice op vrijdag 24 december 2010, 11:24:03
De genoemde prijs voor 'nieuwe' computers is ook wel laag. Ik denk dat het meer gaat om gesampelde computers, aldus niet genuin. De levensduur daarvan is beperkt  en gaat gepaard met veel storingen.

Dat het geen merk-computers zijn is wel duidelijk.
Maar dat die minder lang meegaan of onbetrouwbaarder zouden zijn heb ik wel mijn twijfels!
Ik gebruik voor de job merk-computers en thuis zelf-samengestelde computers en ik zie niet meer of minder problemen....

Wellicht dat het niet allemaal 100% compatible componenten zijn die storingen veroorzaken, maar geregeld is het moederbord naar de verdommenis, veelal veroorzaakt door de power supplier.
Overigens, merk of niet je moet er geluk mee hebben maar in de phils  is een gesampelde  vragen om problemen.
Meestal zijn het goede aanbiedingen maar het voordeel in die prijs voor de leverancier zal toch ergens vandaan moeten komen en dus wordt er gemarchandeerd heb ik het vermoeden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boomerang

Citaat van: boomerang op vrijdag 24 december 2010, 14:13:34
Citaat van: Deep Throat op vrijdag 24 december 2010, 13:59:36
Citaat van: robert van dijck op vrijdag 24 december 2010, 13:01:20
.....ikzelf of beter gezegd mijn vriendin gebruikt Smart-Bro, (Tacloban) geen abonament maar load kopen, maar dat gaat niet zo goed, chatten geen probleem maar van het moment er een cam aan te pas komt kan je wel vergeten. Nu heeft men haar gezegd indien je een abonament neemt (+/- 1000P per maand) het veel beter zou gaan. Er bestaat ook Bayantel, al van gehoord? zou sneller zijn dan Smart-Bro.
Globe Breedband (Dumaguete, 1000 per maand), no problems (heb er in 6 weken nog nooit uitgelegen en kan skypen met webcam), volgens Willy naar PH-begrippen goed, 1/2 MB per seconde.
Ik hoor veel problemen met Smart-Bro.

Mogelijk is het maar net waar je locatie is. Over het algemeen heb ik hier weinig problemen met Smart-Bro 999 hoewel de snelheid wel eens varieert.

:::.. Download Stats ..:::
Download Connection is:: 218 Kbps about 0.2 Mbps (tested with 1013 kB)
Download Speed is:: 27 kB/s
Tested From:: http://testmy.net/ (Dallas, TX USA)
Test Time:: 2010-12-24 06:09:33 GMT -7
Bottom Line:: 4X faster than 56K 1MB Download in 37.93 sec
Tested from a 1013 kB file and took 38.054 seconds to complete
Download Diagnosis:: Running at 54% of hosts average (Smartbro.net)
D-Validation Link:: http://testmy.net/db/Z5BHIOGFR
User Agent:: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.10 (KHTML, like Gecko) Chrome/8.0.552.224 Safari/534.10 [!]



Dit bedoel ik met variabele snelheid.
Een dag later gemeten:

:::.. Download Stats ..:::
Download Connection is:: 711 Kbps about 0.7 Mbps (tested with 1013 kB)
Download Speed is:: 87 kB/s
Tested From:: http://testmy.net/ (Dallas, TX USA)
Test Time:: 2010-12-24 18:11:42 GMT -7
Bottom Line:: 12X faster than 56K 1MB Download in 11.77 sec
Tested from a 1013 kB file and took 11.676 seconds to complete
Download Diagnosis:: Running at 176% of hosts average (Smartbro.net)
D-Validation Link:: http://testmy.net/db/9NIOWJ0SM
User Agent:: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.10 (KHTML, like Gecko) Chrome/8.0.552.224 Safari/534.10 [!]
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Johan En Elvie

Zie hier nu pas dat er hierover een nieuw topic is gemaakt, zal even proberen om een paar antwoorden te geven.
Wat de electriciteitrekening betreft dat bedrag komt van hen maar blijkt toch op topmomenten te weinig te zijn, nu moet ik zeggen dat de AIRCON niet veel opstaat kwestie van kosten te sparen, ze zijn hier wat gewoon en de klanten klagen niet als het een beetje warm is. De rekening die ik nu heb gezien van vorige maand was inderdaat 867 pesos aan electriciteit, maar na navraag heeft de aircon bijna niet opgestaan zegt hij.
Het is nu hier ook December en dan is het meestal toch wat koeler en komt de temperatuur niet boven de 30 graden, op heel warme dagen (en nu als ik er ben hehe) zetten ze de aircon op maar als ik mijn rug heb gekeerd gaat hij af. Wij zijn het niet gewoon maar zij dus wel.

Het merk van de computers is Ovation en procersors Athlon en de nieuwe Simpron dus samengestelde komen uit korea dacht ik.
De eerste computers staan er nu meer dan 3 jaar en nog geen enkel probleem mee gehad, ze worden ook wel ELKE WEEK door mijn schoonbroer vanbinnen gekuist en stofvrij gehouden wat toch wel heel erg belangrijk is hier.
Het is voor hem heel erg belangrijk dat alles blijft goed gaan, het is zijn inkomen en beseft dit heel goed.

Er staan momenteel 12 computers, en momenteel is het kerstdag en ze zijn allemaal bezet reeds heel de dag. Het internetcafe is 7 dagen op 7 open ook tijdens zon en feestdagen want dan hebben ze de meeste klanten. Je moet ze hier eens bezig zien 8 van de 12 zitten op faceboek kerstwensen te versprijden en de rest zijn inderdaat gamers.

De internetprovider is BAYENTEL vrijwel het beste om te gebruiken in internetcafe. de klanten klagen hier niet en zijn heel tevreden over de aangeboden snelheid,
Nu moet ik zeggen dat het in Belgie toch nog stukken sneller gaat maar de onlinegames die hier gespeeld worden daaien zonder problemen en men kan zonder problemen u tube filmpjes bekijken.
Daarnaast weet hij ook hoe hij zijn units moet versnellen (speed up), hij gebruikt de Mozilla webbrowser, en overal staat Windows XP op geinstaleerd
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Luke

Electriciteit moet daar zeeer goedkoop zijn.
Als ik aan meralco prijzen reken kom ik gauw aan 6000+php uit om enkel 12 PCs draaiende te houden.
0.150 KWH per station (monitor + computer)
12 uren per dag
30.5 dagen per maand
10php per KWH??

Johan En Elvie

Toch nog eens navraag gedaan, die rekening was van hun huis en NIET van de computerplaats.
Zijn rekening is elke mand zo`n 5000 tot 5500 pesos zegt hij me nu tja ze vertellen je alles maar altijd bij mondjesmaat ook dit is Filippijns denk ik
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

bananacreek

Citaat van: Luke op zaterdag 25 december 2010, 15:29:25
Electriciteit moet daar zeeer goedkoop zijn.
Als ik aan meralco prijzen reken kom ik gauw aan 6000+php uit om enkel 12 PCs draaiende te houden.
0.150 KWH per station (monitor + computer)
12 uren per dag
30.5 dagen per maand
10php per KWH??

P 6,89 per Kwh in Dumaguete

Bijna gratis in Valencia: De klanten krijgen daar een reduktie omdat de geothermal powerplant daar gevestigd is.
Hoeveel weet ik niet meer, maar Boomerang weet dat precies neem ik aan.

boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 december 2010, 16:43:07
Citaat van: Luke op zaterdag 25 december 2010, 15:29:25
Electriciteit moet daar zeeer goedkoop zijn.
Als ik aan meralco prijzen reken kom ik gauw aan 6000+php uit om enkel 12 PCs draaiende te houden.
0.150 KWH per station (monitor + computer)
12 uren per dag
30.5 dagen per maand
10php per KWH??

P 6,89 per Kwh in Dumaguete

Bijna gratis in Valencia: De klanten krijgen daar een reduktie omdat de geothermal powerplant daar gevestigd is.
Hoeveel weet ik niet meer, maar Boomerang weet dat precies neem ik aan.

Wij krijgen hier een return van php800 op de nota. Wij zitten hier meestal op een maandelijks verbruik van een 1100 á 1200 php en betalen dus uiteindelijk maar een 300 á 400 php per maand.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#29
Ja, dat is mooi meegenomen Boomerang

Hier de Globe broadband test vanavond
Kan downloaden van Piratebay met een hoogste snelheid vanavond van 304 kbs



   

Prijs 3Mb plan P 2195 p/m
Soms gaat het goed voor weken waarna de hele zaak kan instorten, vooral als er weer een submarine cable kapot getrokken is, waar dan ook. Service via 171 en 173 gewoon slecht te noemen.
Maar dit is de beste tot nu toe.
PLDT komt nu ook met een 3Mb pakket maar dan wel voor P 3000 p/m

Ik denk dat men ook in Manila niet sneller komt als een 5 Mb connection?
Natuurlijk zeer slecht vergeleken met Nederland en Belgie, maar mijn broer in Nederland zegt dat de snelheden daar vaak niet die zijn waarvoor je betaald. Is dat zo?