filippijnse vriendin naar België laten komen

Gestart door scorpio_rising, dinsdag 28 december 2010, 01:16:12

Vorige topic - Volgende topic

scorpio_rising

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk ook nieuw in het wereldje van de Filippijnen. Dus ik zit met veel vragen hieromtrent waarbij ik hopelijk hier terecht kan. Ik ga maar beginnen met de vraag die me het meest op de lippen brand. Namelijk, ik heb onlangs een filippijnse vrouw leren kennen, we hebben dagdagelijks kontakt via mail, berichtjes, sms'jes, telefoon en ook via skype met cam, 't was héél toevallig begonnen op een datingsite waar ik voorheen meestal kontakt had met belgische dames, maar toen ik m'n fillipijns vriedinnetje leerde kennen begon dat al gauw te klikken, Ondertussen al gepland naar daar te reizen om een lang verhaal wat kort te maken, maar nu zou ik willen weten wat me zoal te doen staat om haar op legale wijze naar Belgïe te kunnen krijgen ? (bv moeten we trouwen ? zo ja, waar ? hier of daar ?, wat moet er ginds gebeuren en wat hier om dit op een normale manier in orde te krijgen ? welke papierberg komt daar eventueel aan te pas ? enz enz enz ). Graag informatie hierover a.u.b. En ook altijd bereid om de ervaringen van andere hieromtrent te horen, dank bij voorbaat

Rich

Citaat van: scorpio_rising op dinsdag 28 december 2010, 01:16:12
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk ook nieuw in het wereldje van de Filippijnen. Dus ik zit met veel vragen hieromtrent waarbij ik hopelijk hier terecht kan. Ik ga maar beginnen met de vraag die me het meest op de lippen brand. Namelijk, ik heb onlangs een filippijnse vrouw leren kennen, we hebben dagdagelijks kontakt via mail, berichtjes, sms'jes, telefoon en ook via skype met cam, 't was héél toevallig begonnen op een datingsite waar ik voorheen meestal kontakt had met belgische dames, maar toen ik m'n fillipijns vriedinnetje leerde kennen begon dat al gauw te klikken, Ondertussen al gepland naar daar te reizen om een lang verhaal wat kort te maken, maar nu zou ik willen weten wat me zoal te doen staat om haar op legale wijze naar Belgïe te kunnen krijgen ? (bv moeten we trouwen ? zo ja, waar ? hier of daar ?, wat moet er ginds gebeuren en wat hier om dit op een normale manier in orde te krijgen ? welke papierberg komt daar eventueel aan te pas ? enz enz enz ). Graag informatie hierover a.u.b. En ook altijd bereid om de ervaringen van andere hieromtrent te horen, dank bij voorbaat


Hallo Scorpio, Welkom in het forum hier  :welcome:

Je hebt dus iemand leren kennen via chat, tel, enz. De Filippijnen is nieuw voor jou, en vanzelfsprekend heb je veel vragen.
Wat me het meeste opviel in je post was de vraag............moeten we trouwen om haar naar België te krijgen. ( maar je kent haar nog niet eens)

Voordat je je begint te verdiepen in dat soort zaken, zou ik gewoon rustig blijven, en haar eerst maar eens gaan bezoeken. Het heeft naar mijn bescheiden mening geen enkele zin om in dit stadium advies te gaan geven over de papierwinkel enz. Wil je dat wel, dan kan je het forum eens rustig uitpluizen.

Boek een vlucht, leer het land en zijn cultuur kennen, maak kennis met je vriendin......dat is al een hele stap  :jajaja: stap voor stap,  and no hurry  :neeneenee:

Succes.

Rich de Nederbelg.

scorpio_rising

Hoi Rich,

Bedankt voor je reactie alvast. Ik wil wel graag eens vermelden dat ik helemaal niet te snel van stapel wil lopen ondanks ik misschien die indruk gewekt heb met m'n post hier, ben gewoon nogal vooruitdenkend, en 'k weet graag alles vooraf vooraleer ik ergens aan begin, informatie over de filipijnnen zelf vind ik genoeg, alsook over de cultuur, leuke uitgangsplaatsen enz enz .... Maar wat er komt bij kijken nadien als ik haar ken, dat wou ik graag vooraf geweten hebben, niks meer en niks minder. Dus als jij of iemand anders me een beetje wegwijs zou kunnen/willen maken zou ik dat hartelijk appreciëren, bedankt alvast voor de goede raad ook maar ik was heus nog niet van plan om haar op't einde van m'n reis in 2011 al direkt mee op het vliegtuig te nemen. Dus 'k blijf eigenlijk nog een beetje met m'n vragen zitten :lachen:

Luke

Citaat van: scorpio_rising op dinsdag 28 december 2010, 01:55:42
Hoi Rich,

Bedankt voor je reactie alvast. Ik wil wel graag eens vermelden dat ik helemaal niet te snel van stapel wil lopen ondanks ik misschien die indruk gewekt heb met m'n post hier, ben gewoon nogal vooruitdenkend, en 'k weet graag alles vooraf vooraleer ik ergens aan begin, informatie over de filipijnnen zelf vind ik genoeg, alsook over de cultuur, leuke uitgangsplaatsen enz enz .... Maar wat er komt bij kijken nadien als ik haar ken, dat wou ik graag vooraf geweten hebben, niks meer en niks minder. Dus als jij of iemand anders me een beetje wegwijs zou kunnen/willen maken zou ik dat hartelijk appreciëren, bedankt alvast voor de goede raad ook maar ik was heus nog niet van plan om haar op't einde van m'n reis in 2011 al direkt mee op het vliegtuig te nemen. Dus 'k blijf eigenlijk nog een beetje met m'n vragen zitten :lachen:

In de Filipijnen zijn juist niet vooruitdenkend! Dus daar bots het al!
Ik ben het helemaal eens met Rich. Ga eerst een een verkennend bezoek brengen. Je gaat waarschijnlijk niet alleen je vriendin ontmoeten maar ook de hele family. Probeer het eerst eens te ervaren vooralleer je aan de volgende stappen denkt!
Als het dan nog klikt kun je aan de volgende stap werken.

scorpio_rising

Hey Luke,

Ook bedankt voor de reactie en de bezorgdheid blijkbaar, maar de stap met de familie is ondertussen ook al gezet, heb ze nog niet ontmoet in reallife natuurlijk, maar ik chat ook al de hele tijd met de zusjes, broer, kameraden enz  en heb ze al allemaal op skype, cam, facebook enz gehad. Dus toch bedankt voor de bezorgdheid zoals gezegd maar ik wou enkel directe info over wat er te doen valt NA de ontmoeting daar indien het dan nog evenzeer klikt en we zouden besluiten verder te gaan met elkaar. Dus met een beetje meer concrete info zou je me héél hard helpen. Dank bij voorbaat

jiggy

kan enkel beamen wat hierboven reeds geschreven staat : bezoek haar eerst eens en zie of het "in real life" ook zo klikt.

dan kan je (zoals wij deden) misschien proberen haar een tegenbezoek te laten brengen via een visum KORTVERBLIJF. Niet evident, als je alle ervaringen op het forum hierover leest, doch.. het hangt wellicht ook in grote mate af van de omstandigheden waarin jullie zich bevinden (leeftijdsverschil, "garantie" dat ze inderdaad slechts een paar weken blijft en niet uit is op een migratie langs deze weg in deze eerste fase,...)
Doch.. voor mijn vriendin en mij is dit van de eerste maal in orde gekomen en momenteel is ze hier dus bij mij voor een 3-tal weken tot 10 januari.

Want.. belangrijk is toch ook of je vriendin hier zou kunnen aarden, denk ik, weg van haar familie en in een totaal ander klimaat en cultuur.

Wij zitten dus ongeveer " 2 pagina's" verder in eenzelfde verhaal : elkaar leren kennen via chat, daarna ik op bezoek in juli 2010 en nu zij op tegenbezoek.

Over trouwen is voorlopig nog niet gesproken, doch dat het nog steeds klikt wordt steeds meer duidelijk.

Je bent trouwens een streekgenoot, merk ik, dus.. mocht je meer info willen, kan je me steeds een persoonlijk bericht sturen.

Gisteren waren we nog op bezoek in de Stroppendragersstad...

Surf eens rond op dit forum en je zal een schat aan ervaringen en raadgevingen vinden, doch.. voor ieder geval , elk koppel zijn de omstandigheden steeds anders.

Anders konden ze de visumaanvragen ook gewoon door een computer laten beantwoorden...

Op de website van de ambassade vind je trouwens alle officiële info en vereiste documenten ivm visa-aanvragen.
http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp

stip66

Citaat van: jiggy op dinsdag 28 december 2010, 09:28:51
kan enkel beamen wat hierboven reeds geschreven staat : bezoek haar eerst eens en zie of het "in real life" ook zo klikt.

Ik ben het eens met met deze stelling en oneens tegelijk.
Bezoek= vakantie met resultaat dat je alles door een rozere bril gaat zien.
Real life = samen wonen incluus alle cultuur ver(ge)schillen.

Maar een bezoek geeft je natuurlijk een eerste impressie, de basis van hetgeen je wel en niet mag verwachten.
Jij hebt de mogelijkheid om ginder ervaring op te doen, zij hebben dat privilege niet.

Voor ons is het normaal dat er biljetten uit de automaat komen, voor hun een mirakel.

Hou dit in gedachte en het komt goed.
:thumb:


Kano

 :totheboard: Scorpio_rising. Veel lees- en postplezier   :daag:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

dolfijn76

#9
 :welcome: Scorpio

De raad die ik je wel wil meegeven is dat je best je vriendin geregeld in 'real life' gezien hebt alvorens aan trouwen te beginnen (hier of ginder).  Dit is niet alleen goed om elkaar beter te leren kennen (wat toch relatief is omdat dit vaak in vakantiesfeer is maar toch), maar het kan je ook verder helpen met later het aanvragen van gezinshereniging.  Vaak is men minder sceptisch als je elkaar op regelmatige basis hebt gezien vooraleer je getrouwd bent.  Telefoon en skype enz wordt vaak als niet echt gezien wat betreft een relatie.  Dus zoals vaak gezegd maak zeker niet de fout om direct te trouwen want dat proberen ze je wel aan te praten eens je ginder bent.
Wat de papierwinkel betreft daar vind je alles van terug zoals aangegeven op de vermelde site hierboven.  Enkel zien dat de papierwinkel in de Filippijnen correct is gebeurd.  En als je ooit zover geraakt is een portie geduld niets te veel gevraagd.

Geniet van je vriendin en van je reis in 2011.  A propos wanneer ben je van plan naar ginder te gaan en waar is dit dan?  Als we dit mogen weten uiteraard