Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic







peldoman

Gosternokke, vraagje, bij langer verblijf daar, is het dan normaal om op de prijs af te dingen?

gosternokke

Citaat van: peldoman op zaterdag 20 september 2014, 18:23:47
Gosternokke, vraagje, bij langer verblijf daar, is het dan normaal om op de prijs af te dingen?


Tuurlijk kan je altijd proberen, als je afspreekt 1 week te blijven, om korting te vragen  . Meestal kan de dame die bij de incheck balie zit daar niet over beslissen, en moet er een manager of eigenaar van het etablissement bijkomen voor goedkeuring.

  Bekijk de kamer atijd tevoren voor je die neemt , en kijk ook of aircon & warmwater het doet,( als dat al aan wezig is natuurlijk )  bij de goedkopere kamers wil er wel eens wat mankeren.

Zeker in de toeristische plaatsen,  in het laagseizoen ( van juni tot enmet november ) wanneer er weinig kamers bezet zijn ook genegen  tot kortingen.

Ronny55

Om bij het thema te blijven wil ik hier graag antwoorden op een opmerking gemaakt in een ander topic.

Uiteraard kan je van een kamer van -1k niet zoveel verwachten dan van een kamer van +/- 3k , maar dat is niet per difinitie zo. Door de band zie ik kamers tot 3 k wel zitten maar heb al een kamer gehad voor 1200 peso die op en top waren en daartegenover ooit 3500 peso betaald waar ik normaal gezien nog niet gratis wil verblijven, gereserveerd voor 5 nachten , wel maar een nacht gebleven en ook maar een nacht betaald.
Daarom boek ik een hotel waarvan ik van een betrouwbare bron weet dat het ok is. Perse hoef ik niet de goedkoopste kamer of het goedkoopste hotel. Wel wil ik dat het proper is en dat de sanitaire voorzieningen kraaknet zijn. De pot zonder bril, de douche waar je achter water moet vangen, is aan mij niet besteed. Sanitair vind ik een van de voornaamste dingen, het is niet omdat je er gaat kakken of poepen dat het vuil en vettig mag zijn. Sanitair is het uithangbord van je zaak, restaurant met vuile,vieze toiletten .... Dan heb ik zo mijn twijfel over de hygiene in de keuken, sorry dan toch maar ergens anders eten of slapen.

Het is een heel goed topic voor wie prijsgunstig wil overnachten , laat daar geen twijfel over zijn, maar aan mij niet echt besteed.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.