Overnachten voor minder dan 1000 peso in Filippijnen

Gestart door gosternokke, donderdag 30 december 2010, 19:55:11

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Is abacadabra voor mij als  digibeet,     :lachen:  Maar laten de  internerds op het forum hier hun licht maar eens over schijnen.

Ik waardeer je poging de boel te ordenen zeer Koy    :thumb:



  Volgende;  Mc Sherry Pensionhouse, Cebucity, kamers vanaf 380 pesos

  http://cebupensionhouse.com/mcsherry-pension-house/

gosternokke

Hope Pensionhouse,   Cebucity,  kamers vanaf 460 pesos


     http://www.travelbook.ph/directory/hope-pension-house   



   Hoop dat er genoeg forumleden Koy  bereid zijn  te helpen alles in een database in te voeren.

   Want wil je nu iets zoeken moet je alle paginaas doorworstelen   :negatief:

vvjoris

Citaat van: gosternokke op dinsdag  7 augustus 2012, 08:30:03
Is abacadabra voor mij als  digibeet,     :lachen:  Maar laten de  internerds op het forum hier hun licht maar eens over schijnen.

Het is een tof initiatief, allerlei waardevolle informatie over waar het goed of minder goed verblijven is wordt verzameld en voor iedereen beschikbaar gemaakt, maar als 'mijn' licht erop schijnt zie je al zo dat het een soep wordt. Excel is helemaal niet geschikt voor zoiets, het is een 'rekenblad', geen database, kan wel als db gebruikt worden als er niet te veel records (voor digibeten: niet teveel lijntjes) en velden (kolommen) zijn. Die file moet dan ook constant ge-up en download worden, hoe wordt het versiebeheer aangepakt? Als iemand iets wil updaten heeft die ook Microsoft software nodig, dus dat kan dan niet vanop eender welke computer. Lijkt toch wat omslachtig, terwijl het heel eenvoudig kan met een on line MySQL database (gratis, geen soft nodig, alleen de setup vergt wat programmerwerk, en neemt ook weinig plaats in op de server, maar ik we<et niet of dat op de server van het forum kan ....)

Citaat van: gosternokke op dinsdag  7 augustus 2012, 08:46:39
Want wil je nu iets zoeken moet je alle paginaas doorworstelen   

Moet je met excel ook, en agoda alleen al heeft 2700 hotels in de  :smiley-philippines:, reken dus maar dat er 10.000 zijn, waarvan het grootste deel nog steeds minder dan 1000 pesos .... als no-time een half jaar is, dan heb je met nieuwjaar al een basis, maar volledig zal het nooit zijn, zelf niet al zet je op het databasebeheer een full time .... (min of meer volledige info over hoteltoerisme in  :smiley-philippines: is nu beschikbaar over 2010, ook volledige statistieken over  :belgiesmiley: gaan minstens over anderhalf jaar terug)

Ik begrijp natuurlijk wel dat volledigheid niet nagestreefd wordt, maar dat het de bedoeling is informatie te delen, wat we over alles en nog wat doen hier ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: vvjoris op dinsdag  7 augustus 2012, 02:28:40


Ik ben hier nu, op dit moment, en intussen ziet de straat er iets beter uit ... Ik betaal hier ongeveer 600 Peso per dag, maar ik ben er dan ook 35 dagen.

Alles is zoals Rich het beschrijft, de meubels (zitbank) zijn wel naar Filippijnse normen (veel te klein dus), en er is geen bureau, vervelend voor mij want ik zit constant aan de computer ... Een website is er nog steeds niet, en ook een printer heeft Charmaine niet. Haar man (of vriend, weet niet of ze getrouwd zijn) is van Australië, een erg aangename persoon, zit hier in een zaak samen met mensen uit Noorwegen.

Is ook erg goed gelegen, in een zijstraatje, dus niet langs de enorm drukke stinkende weg naar Marigondon, Gaisano Grand Mall op 300 meter, Mepz 2, met Robinsons daar, een marktje, Metrobank, BDO, Unionbank, BPI,.... Zijstraatje is net over Hotel California, waar ook een pizzaspul in zit, en veel beter dan degoutante Greenwich....


Hallo Joris,

Leuk te horen dat jullie daar nu ook zijn. Ja Charmaine en haar vriend Murray zijn goede vrienden geworden. Ik had ze ook uitgenodigd op ons trouwfeest :
 In het midden Charmaine en rechts op de foto haar man. De man met de bril is Callebaut van het forum.

Maar hoe is het mogelijk dat ze nog steeds geen website hebben, en zelfs geen printer. Ach ja, ..marketing is niet hun sterkste kant. Haar appartementen kunnen vrijwel continu volzet zijn als ze het zakelijker zou aanpakken. Ik heb haar zelfs de tip gegeven om breakfast te reserveren en voorzieningen te hebben voor zakenlui. Laatst had de broer van mijn vrouw een delegatie van een grote school uit Negros, en ze belde naar Charmaine omdat hij plaatsen zocht voor die mensen om te overnachten, maar het telefoonnummer was weer eens veranderd en ze was niet te bereiken, en dan laat je toch wat schieten hé. Onbegrijpelijke manier van zaken doen.

Joris, doe Charmaine en Murray de groeten van ons in ieder geval, en verder nog een prettig verblijf daar.

:daag:
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Citaat van: koy op dinsdag  7 augustus 2012, 08:02:49
Ik heb een Excel database klaar met 1 pagina per regio en de volgende kolom indeling:
1. hotel name
2. price/night
3. website
4. address
5. city
6. comment

Ik denk ook nog aan input datum toe te voegen, want prijzen wijzigen nogal en dan kan je zien "ah deze prijs dateert van xx/xx/20xx bv.

Er er zijn dus 14 regio's en de eerste pagina toont de map van PH met de verschillende regio's en de namen.
Zo kunnen mensen die bv op zoek zijn naar een goedkoop hotel in Puerto Princesa, klikken op tabblad 4b. Mimapora en kunnen daar zoeken op Puerto Princesa en vinden makkelijk de hotels. De database aanvullen is makkelijk nadien en ze kan te downloaden zijn via de website.
Aanvullen is makkelijk, input doen van 33 pagina's niet zo snel, vandaar dat we het werk wat moeten verdelen en als we een 10-tal mensen vinden is dat in no-time gefixt. Ik wil natuurlijk al meedoen, wie doet nog mee?

Wat heb je nodig? Enkel Office op je computer, anders kan je Excel niet openen, een klavier om in te putten en een beetje tijd. Nadien is het voor mij gewoon copy/paste en de database is klaar. Meldt je hier aan als je wil meedoen hieraan.

grtjs koy

Lijkt me een goed initiatief. Ikzelf wil wel helpen data invoeren, maar toch even eerst de computerfreaks laten bekijken of al dit werk wel zinvol is.... ik refereer hiermee naar de opmerking van vvjoris.  Is een Excel-bestand hiervoor de ideale applicatie of moet er een andere database gebruikt worden ??

vvjoris

Citaat van: Baliw-katok op dinsdag  7 augustus 2012, 09:52:52
.... ik refereer hiermee naar de opmerking van vvjoris.  Is een Excel-bestand hiervoor de ideale applicatie of moet er een andere database gebruikt worden ??

Je kan het gerust 'klaarmaken' in Excel, ik kan het na overleg met admin dan evt wel naar mySQL omzetten. Gebruik wel absoluut wel geen lege lijnen of kolommen, en voeg geen cellen samen, anders heb ik een hoop manueel werk ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

robert van dijck

Koy

Je kunt toch ook een word document maken en met tabellen werken, is dat niet gemakkelijker?

Robert

vvjoris

Citaat van: robert van dijck op dinsdag  7 augustus 2012, 10:22:13
Koy

Je kunt toch ook een word document maken en met tabellen werken, is dat niet gemakkelijker?

Robert

Robert, zowel in dit topic als in andere op dit forum is er al sprake van ongeveer 300 hotels/resorts/appartementen. Hoe ga je dat nu in een word document updaten? Word is een text editor, Excel een rekenblad, Access een database. Access on line zetten is ingewikkeld, MySQL is gratis en meer dan voldoende performant voor dit soort van mini-database. Ik ben gewoon van met miljoenen records om te gaan ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Oei,  blijkbaar zijn de heren internerds er nog niet helemaal uit, hoe dit varkentje te wassen ?     :ikkeniebegrijp: 

maar ik neem aan dat het goed gaat komen ?


  Volgende maar weer :  Elicon House in Cebucity, kamers vanaf 750 peso


   http://eliconhouse.multiply.com/?&show_interstitial=1&u=

gosternokke

Nog even op andere filippijnen forums gekeken hoe die nou hun hotel database hebben gedaan.

De duitsers doen het op deze manier.

   http://www.philippinenforum.net/board6-fragen-und-antworten/board8-hotel-resort-unterkunft/24833-hotels-in-manila/


  En of dat dan een goede/ slechte /makkelijke /moeilijke   manier is  laat ik graag aan de deskundigen onder ons over.