Visum voor 6 maanden

Gestart door Thomas, zondag 2 januari 2011, 16:27:48

Vorige topic - Volgende topic

Thomas

@ stip

bagage is een mooi punt om aan te stippen maar, gezien ik na 4 maanden mijn kinderen laat overkomen en dat ik met vragen zit omtrent ik wel MOET meenemen zou ik toch nog het volgende willen vragen!

Deet... is het goedkoper/beter/hetzelfde daar?
neem ik wel kledij mee van thuis? goedkoper in  :smiley-philippines:?
zepen = thuis meenemen heb ik al gelezen...
ik wil mijn nikon meenemen, maar kan ik daar moest mijn batterij het begeven een nieuwe kopen? = goedkoper of hier...
koop ik daar beter geen laptop (moet toch een nieuwe hebben)
en nog zoveel andere dingen die ik in principe niet hoef mee te nemen!

dus met een dubbele vlucht kan ik wel alles mooi doseren dacht ik

Phille

Citaat van: Thomas op dinsdag  4 januari 2011, 23:36:40
@ phille

welja, ik moet zeggen dat ik iemand daar wel ken... al hoeft het gezegd dat ik eerst de kat uit de boom zal kijken voor ik een summier standpunt zal innemen, ben nogal voorzichtig op dat gebied, daarom houd ik het op een vriendin voorlopig, wat niet wegneemt dat ik daar wel een tijdje zal verblijven, je weet nooit hé  :floet:.

Het reizen en dergelijke had ik niet echt ingecalculeerd, maar in het begin zal ik dat niet echt veel proberen te doen, eerst een maand mijn tijd nemen zal het belangrijkste zijn (je weet nooit dat ik iemand mee neem op reis om dan tot de conclusie te komen dat het niet klikt :neeneenee:)

Wat ik wel nog wil zeggen is dat ze er wel heel eerlijk/heerlijk uitziet en dat ze nog geen geld gevraagd heeft  :rennen: maar tjah sommigen kunnen dat nogal goed bewaren bij mijn weten. Nu, ik had al rekening gehouden met een bijna dubbel budget daar ik nogal graag eet en naar feestjes ga.... :happy:.

Ik probeer hier nu niet iedereen over dezelfde kam te scheren natuurlijk ivm karakters of mentaliteit in de  :smiley-philippines: het is gewoon een vaststelling die ik heb gekregen na alles gelezen te hebben hier. Ik zoek gewoon geluk, en sommigen zoeken geld, dat is nu eenmaal het verschil, maar ik heb er echt iets voor over moest ik mijn ware vinden hoor :kusxe8:

Daarom dat ik eerst 6 maanden kies, Cultuur opsnuiven, kennissen maken, het land leren kennen, alsook de geschiedenis. Even rusten na zoveel jaar hard werken. Niets gehaast, maar alles lekker laten rollen zoals ik het zie vanuit mijn point of view dat is de sleutel denk ik voor een zorgeloze reis, met dank aan dit uitzonderlijke forum van mensen met kennis die graag hun steentje bijdragen aan de leken zoals ik hier.  :hoedjeaf:

Wel de reden waarom ik vroeg of ge een date zou hebben of niet is dat dit een impact heeft op je budget. Men gaat er vanuit, de gemiddelde filipina, dat jij alles betaalt en dan gaat het budget stijl de hoogte in, of dat kan gebeuren in elk geval .. ze zijn toch zo lief meneer  :jajaja: en feestjes doen, wat voor feestjes bedoel je dan? En vooral waar?

Ik was me aan het afvragen wie jou verteld heeft dat men met 25 â,¬ per dag toekomt, van hoelang geleden is dat.

Thomas

Wel ja, feestjes zoal we ze hier kennen in de zomer nietwaar, gewoon lekker keuvelen en dansen en leute maken.
over die dagprijs baseer ik mij op  iemand die op de website 'around the globe' dit gezegd heeft, geen zicht op natuurlijk aan hoe hij aan die info kwam, daarom mijn vraag aan de kenners/ wonenden in de  :smiley-philippines: of dit wel accuraat is. jij bedoeld met feestjes misschien Pinay Darlings, misschien wel, maar eigenlijk ben ik daar geen voorstander van dus normaal niet.  :lachen:


Thomas

Bedankt rich,  :daag: hopelijk kunnen we nog veel info delen zodoende elkander te helpen in welke situatie dan ook !

stip66

Citaat van: Thomas op dinsdag  4 januari 2011, 23:48:55
@ stip

bagage is een mooi punt om aan te stippen maar, gezien ik na 4 maanden mijn kinderen laat overkomen en dat ik met vragen zit omtrent ik wel MOET meenemen zou ik toch nog het volgende willen vragen!

Dat ge uw kinderen na 4 maand laat overkomen, is een nieuw gegeven voor mij, doch niet voor anderen daar ik soms dingen mis hier

Deet... is het goedkoper/beter/hetzelfde daar?
Ken ik niet
neem ik wel kledij mee van thuis? goedkoper in  :smiley-philippines:?
Afhankelijk hoe ge u wilt profileren tov de Filipijnen, hebt ge genoeg aan een t-shirt, short en slippers
zepen = thuis meenemen heb ik al gelezen...
Mijdt de " Papaya Soap "
ik wil mijn nikon meenemen, maar kan ik daar moest mijn batterij het begeven een nieuwe kopen? = goedkoper of hier...
Een spare kan nooit kwaad, prijzen ken ik niet
koop ik daar beter geen laptop (moet toch een nieuwe hebben)
Als ge van een qwerty layout houdt, moet je hier zeker gene kopen
en nog zoveel andere dingen die ik in principe niet hoef mee te nemen!
Correct

dus met een dubbele vlucht kan ik wel alles mooi doseren dacht ik

Beste Thomas, bij deze mijn gedacht in het rood

stip66

Citaat van: Phille op dinsdag  4 januari 2011, 23:51:55
Men gaat er vanuit, de gemiddelde filipina, dat jij alles betaalt en dan gaat het budget stijl de hoogte in

Vandaar dat je steeds het kasticket terug krijgt, Phil ?  :lachen:

Thomas

@stip

Wel, ik heb een wettelijke overeenkomst dat ik een co-ouderschap moet doen, dus kan ik niet anders of hen laten overkomen of terug naar huis keren, maar dat laatste zint mij niet echt, dus.
Ik gebruik azerty misschien toch daar kopen dan?

een leek kan veel leren over mensen die daar al geweest zijn denk ik, daarom mijn vragen. misschien dat ik dit binnen een paar weken zie als, majong toch welke stupide vragen hebt gij nu gesteld  :lachen:
Ik dacht dat men deet gebruikte tegen die muggen daar? dus misschien een fout geslopen in mijn spelling?


stip66

Sorry voor mijn korte antwoorden, ik ben nu eenmaal geen poeet.
Het schrijven van romans alvorens tot een antwoord te komen is niet aan mij besteed. Straight to the point.
Mijn zoon heeft ADHD, mijn moeder alzheimer, mijn vader kanker, mijn ex lijdt aan een tot nog toe onbekende aardse ziekte, dus zal er aan mij ook wel iets mankeren, hoop ik ?
En ja, ge kunt het best een azerty versie buiten Belgie of Frankrijk kopen.  :ikkeniebegrijp:

Thomas

Niet dat het grof overkwam hoor stip, integendeel, zoals je zei, straight to the point  :thumb:
soms is dat wel beter dan ingewikkelde verhalen  :thankyoufw5:




stip66

Thx, maar om even terug te komen op de laptop, koop die hier en nu in de solden, ginds betaal je meer voor minder met steevast met een qwerty layout.
Ik werk ook met een qwerty, vind dit stukken gemakkelijker, except dat je geen vaste toetsen hebt om accenten weer te geven.
:atyourservice: