Visum voor 6 maanden

Gestart door Thomas, zondag 2 januari 2011, 16:27:48

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Thomas op woensdag  5 januari 2011, 00:24:42
@stip

Wel, ik heb een wettelijke overeenkomst dat ik een co-ouderschap moet doen, dus kan ik niet anders of hen laten overkomen of terug naar huis keren, maar dat laatste zint mij niet echt, dus.
Ik gebruik azerty misschien toch daar kopen dan?

een leek kan veel leren over mensen die daar al geweest zijn denk ik, daarom mijn vragen. misschien dat ik dit binnen een paar weken zie als, majong toch welke stupide vragen hebt gij nu gesteld  :lachen:
Ik dacht dat men deet gebruikte tegen die muggen daar? dus misschien een fout geslopen in mijn spelling?



Als je een muggemiddel koopt let er dan inderdaad op dat er DEET in zit. Dat is het beste.
Rich de Nederbelg.

Thomas

Bedankt, dus DEET is niet het merk maar het middel die er in zit dan. Dat weet ik nu ook weeral  :happy2:

Rich

Niet iedereen wil gebruik maken van anti-malaria kuren. Die mensen (maar ook zij die wel een kuur volgen) kunnen bij dagenraad en zonsondergang zich best goed inwrijven met een muggenmelk.

Middelen met DEET (N,N-diethyl-m-toluamide) doden de muggen niet, maar werken als repellant. Dat betekent dat ze muggen op een afstand houden doordat ze het reukvermogen van de mug blokkeren. Ze moeten worden aangebracht op de huid. Zij zijn na aanbrengen ongeveer 8 uur werkzaam. Producten met DEET zijn er onder andere als lotions, sticks, milk, verstuivers, en sprays verkrijgbaar. Bij een concentratie van minimaal 30 % geven DEET-producten twee tot vijf uur bescherming. Producten met een DEET-concentratie van 40 - 50 % zijn maximaal 10 uur effectief. Een hogere concentratie levert geen extra bescherming op en kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid.

http://www.gozuidafrika.com/vragen/vraag_detail.php?recordID=117

Tot uw dienst,  :hoedjeaf:
Rich de Nederbelg.

opinie

Even terugkomen op vaccinaties:

Tedivax: tetanus en difterie is gratis bij de huisarts en heel nuttig ook in  :belgiesmiley: /  :nederlandsevlag: roestige spijker o.a. en onlangs las ik dat een forumlid genaaid werd voor 1.200 peso voor een tenanusspuitje terwijl ik in 2007 slechts 65 peso betaalde in de  :smiley-philippines: apotheek.
Twinrix is een â,¬ 45 en is goed tegen Hep A en Hep B. Vaccins enkel voor Hep A zijn maar een paar cent minder.
Tyfusvaccin is ook nuttig.

Voor de batterij: geef de specificaties van je batterij eens dan kunnen de leden in de PH je meer vertellen.

DEET[nb]DEET is een insectenwerende chemische stof (chemische naam N,N-diethyl-meta-toluamide). Het is bedoeld om op de huid of op de kleren aangebracht te worden en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor bescherming tegen insectenbeten. In het bijzonder beschermt DEET tegen tekenbeten (die de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken) en muggenbeten (die knokkelkoorts, West-Nijlkoorts en malaria kunnen veroorzaken). Het is verkrijgbaar in verschillende vormen (vloeistof, lotion, spray en geïmpregneerde producten zoals polsbanden).

DEET werd in de Tweede Wereldoorlog ontwikkeld door het Amerikaanse leger. Het werd in 1946 geïntroduceerd in het leger en voor algemeen gebruik vrijgegeven in 1957. DEET wordt verkocht in concentraties tot 100%. De GGD adviseert een concentratie van minstens 30%.

DEET wordt gesynthetiseerd door de reactie van diethylamine en m-toluylzuurchloride (3-methylbenzoëzuurchloride), waarna het kan worden gedestilleerd onder vacuüm.

DEET is een oplosmiddel welke diverse stoffen kan aantasten, waaronder bepaalde plastics, viscose, elastaan en leer. Het tast natuurlijke vezels zoals katoen en wol niet aan, en heeft geen effect op nylon.

Voor zover bekend is het de enige stof die een dermate sterke afwerende werking heeft tegen muggen.[/nb]: pak minstens één mee van hier zodat je niet onmiddelijk moet gaan zoeken. Hetzelfde met zeep.
Kleding: een moeilijk ding. Mijn koffer kwam een week te laat aan en dat was lastig. Gelukkig waren er in elke koffer enkele kledingstukken van iedereen maar toch. Naar Bacolod volgens iedereen want voor 1m89 ging het mioelijk worden, inderdaad: te korte broekspijpen en stomme verkopers. (niets gekocht behalve T-shirt) Tot ik de dag erop door Cadiz wandelde en een kledingszaak vond met passende jeans.
150 Km heen en terug met de bus voor niets en op 500 m van het hotel keuze zat. :mauer: De T-shirt waren er ook goedkoper en meer keuze. :mauer:


Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

boldy

#34
over deet heb ik zo mijn eigen ideen had het ook meegenomen en gebruikt maar werd nog steeds lek geprikt door de muggen , mijn inziens helpt het meer niet dan wel bij mij dan, ik weet niet of het bij anderen wel goed werkt
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaateen leek kan veel leren over mensen die daar al geweest zijn denk ik

Dat is heel juist Thomas, maar niet iedereen is er al zo vaak geweest als de indruk die je zou hebben.

opinie

Citaat van: boldy op woensdag  5 januari 2011, 06:17:18
gebruikt maar werd nog steeds lek geprikt door de muggen

Het probleem is dat niet iedereen hetzelfde niveau van last van de muggen heeft. Muggen hebben een voorkeur voor sommige mensen. Dit hangt samen met bepaalde geuren die de muggen begrijpen als een teken van nuttig voedsel of niet.
DEET slaagt er niet in om je voldoende te verbergen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Thomas

Citaat van: Rich op woensdag  5 januari 2011, 01:13:27
Niet iedereen wil gebruik maken van anti-malaria kuren. Die mensen (maar ook zij die wel een kuur volgen) kunnen bij dagenraad en zonsondergang zich best goed inwrijven met een muggenmelk.

Middelen met DEET (N,N-diethyl-m-toluamide) doden de muggen niet, maar werken als repellant. Dat betekent dat ze muggen op een afstand houden doordat ze het reukvermogen van de mug blokkeren. Ze moeten worden aangebracht op de huid. Zij zijn na aanbrengen ongeveer 8 uur werkzaam. Producten met DEET zijn er onder andere als lotions, sticks, milk, verstuivers, en sprays verkrijgbaar. Bij een concentratie van minimaal 30 % geven DEET-producten twee tot vijf uur bescherming. Producten met een DEET-concentratie van 40 - 50 % zijn maximaal 10 uur effectief. Een hogere concentratie levert geen extra bescherming op en kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid.

http://www.gozuidafrika.com/vragen/vraag_detail.php?recordID=117

Tot uw dienst,  :hoedjeaf:

Loud and clear  :thumb:

Budgie

@Thomas
Tegen de muggen gebruik ik daar katoenen overhemden met lange mouw en kaki broeken met lange pijpen zodat ze geen vel hebben om te steken en zonnebrandolie in het gezicht
Ben net als Boldy denk ik lekker voor die krengen maar als je katoenen kleding gebruik gaat het prima, ademt voldoende zodat je het niet te warm krijgt Als je geregeld in de zon loopt een hoed opzetten voor de zonnesteek is ook aan te bevelen Zeker als het fel zonnig is en je lang buiten bent verbrand je daar snel.
Getting older beats the alternative -dying young