Visum voor 6 maanden

Gestart door Thomas, zondag 2 januari 2011, 16:27:48

Vorige topic - Volgende topic

Thomas

Ten eerste een gelukkig nieuwjaar gewenst aan alle leden van dit hartelijke forum!

Mijn vraag is, ik zou willen vertrekken naar de phils in september 2011 voor 6 maanden, maar heb nog geen enkele aanvraag ingediend bij welke instantie dan ook.
Nu rijst mij de vraag of ik niet te laat begonnen ben met alles in orde te maken?
En welke formulieren moet ik dan aanvragen om in regel te zijn met een lang verblijf?
Heb ik inentingen nodig, moet ik extra verzekerd worden, welke visa zal ik nodig hebben en hoe lang gaat dit duren eer het in orde geraakt. Gaat de maestro nog werken en nog zoveel andere vragen die ik heb zoniet, welk betaalsysteem is het beste dan? Het kan best zijn dat mijn nieuwe topic hier niet echt past, gelieve mij dat dan te melden natuurlijk  :thankyoufw5:


Groeten  Thomas


[mod]Dit topic is verplaatst van "Filippijnen forum > Filippijnen > Vaste verblijfplaats > Visum" naar "reisboard> Visum: partners, kinderen en toeristen"[/mod]

Rich

Dag Thomas, welkom op het forum, en veel lees en postplezier  :welcome:

Nee hoor, je bent zeker niet te laat om alles in orde te brengen. Inentingen heb je niet nodig, behalve voor Palawan (malaria)voor zover ik het weet. Indien dit niet klopt zullen andere leden mij wel corrigeren  :thumb:

Je kan daar geld pinnen met je maestro  of credit card.

Ikzelf neem altijd genoeg cash mee, en heel soms betaal ik met mijn VISA kaart.
Betreffende visa voor lang verblijf, daar kunnen andere leden jou meer informatie over geven.

:daag:
Rich de Nederbelg.

boldy

deze inentingen worden je aangeraden om te nemen hepatitis A maar beter neem je dan meteen AB, buiktyfus en tetanus  miss hebben andere leden nog andere inentingen aangeraden gekregen
malaria tabletten heb ik niet genomen maar de volgende reis ga ik dat tog zeker doen , beter voorkomen dan genezen zeg ik maar .
ik heb 1000 euro cash meegenomen en de rest daar gewoon gepinned met me ing kaart
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Willy

Thomas,
Omtrent malaria zou ik mij niet teveel zorgen maken. Zorg er eerder voor dat je niet gestoken wordt want de kans om dengue op te doen is groter dan malaria. Bovendien kan je niks preventief doen tegen dengue. Dus goed preventie tegen muggebeten zijn aan te bevelen en gebruik daar het plaatselijke "off" voor, is heel doeltreffend.
Verder zoals Boldy zegt liefst hepatitis AB, tyfus en tetanus.
Omtrent visum: gewoon naar ginder gaan, binnen de 21 dagen na binnenkomen visum gaan verlengen voor een langere periode.

disnoke

welk vliegtuigticket heb je geboekt?

Sommige maatschappijen vragen wel achter een andere vlucht of visa als je langer dan 21 dagen gaat, vriend heeft dit al voor gehad bij Ethiad.

Inentingen aan te raden zijn tetanus, buiktyfus en hepatis zoals reeds aangeraden, van waar ben je juist?  Ik heb het destijds in Leuven in de gasthuisberg laten doen, gewoon een afspraak maken en dan zet de dokter wat je nodig heeft, ze hebben deze ook normaal allemaal daar zodat je niet naar een apotheek dient te lopen.  Ik dacht wel dat hepatitis verschillende spuiten waren, eerst eentje, dan na een maand en nog na zes maand een laatste.

Geld, een deel cash meenemen en de rest kun je met een creditcard doen, visa of maestercard. 

xav

Citaat van: Willy op zondag  2 januari 2011, 17:56:49

Omtrent visum: gewoon naar ginder gaan, binnen de 21 dagen na binnenkomen visum gaan verlengen voor een langere periode.

zoals ik al eerder zei in een ander topic... je moet er toch mee oppassen als je retour ticket lander is dan de 21 dagen... sommige maatschappijen willen echt een visum zien... eens je dan daar bent kun je het idd verlengen...

dit visum kun gemakkelijk ophalen bij P Vandenbogeart in antwerpen of in de ambasade in brussel.. eens je je visum hebt is het 3 maanden geldig...

pvgossum


Vaccinaties en inentingen voor reizen naar Filipijnen

Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor de Filipijnen aanbevolen: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht).

Bij een verblijf van langer dan twee weken wordt voor de Filipijnen inenting tegen buiktyfus aanbevolen.

Bij een verblijf van langer dan drie maanden worden voor de Filipijnen inentingen aangeraden tegen buiktyfus, hepatitis B, rabiës (=hondsdolheid) en tuberculose. Soms worden voor de Filipijnen vaccinaties tegen deze ziekten aangeraden bij een korter verblijf. Overleg hierover met ons.

Voor de Filipijnen wordt vaccinatie tegen Japanse encefalitis alleen in bepaalde (zeldzame) gevallen aangeraden.



malariakaart: http://www.vaccinatiesopreis.nl/uploads/pics/filipijnen_bmp_3.3_335_px.gif

Fail_over

Ligt eraan waar je je verblijft. In Manilla heb je geen malaria pillen nodig. DTP injectie zou ik wel aanraden, Duenge kan je overal oplopen. Is geen pretje, maar je overleeft het. De eerste keer althans.

Je kunt met de eerste 21 dagen via wel vooruit. Ik ben in 2009 daar een jaar geweest. Wel Manilla zodat het makkelijk was om om de 21 dagen Immigration te bezoeken, in Intra Muranos. In het begin duurde dat een halve dag, maar als je de mensen leert kennen, stonden we na 5 minuten weer buiten. Konden we er weer 21 tegen tegenaan. Als je wat langen buiten de gebieden Manilla of Cebu begeeft wordt dat lastiger.

Maestro werkt in de grotere steden. Op het platte land moet je rekening houden altijd cash geld bij te hebben. Mijn Maestro werkte niet in de Provincy, maar mijn credit card weer wel.  :ikkeniebegrijp:

Een reisverzekering is altijd aan te raken. Kijk naar de dekking, en laat alleen je meest waardevolle spullen verzekeren. Let ook op hoe je pakt.

Waar en waarom ga je dan 6 mnd naar de  :smiley-philippines:

:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

robert van dijck


Hallo Thomas

30â,¬ voor de eerste 59 dagen de rest ginder gaan halen bij immigratie (ook te betalen)

For Phill visa:
Van Bogaert Peter
Venneborglaan 90
2100 Deurne
Tel: 03.325.71.16

Robert

Thomas

Wel, ik zou starten op het eiland Mindanao, en daar eerst een maand blijven, heb al gelezen dat ik daar in vershchillende streken mij niet echt moet begeven, nu, dat is een advies natuurlijk, maar misschien heeft iemand die daar woont of iemand kent die daaar woont een beter zicht op de situatie dan de standaard procedure gegeven aan onze landgenootjes door onze lieve regering... :biggrinn:

Nu zal ik ook mijn rijbewijs moeten verlengen na 90 dagen...iemand weet waar ik dat zou kunnen doen? Land Transportation Office zou daar goed voor zijn, maar misschien een kleine tip hoe ik het het beste doe dan?
Is een wagen aankopen daar voor 6 maanden niet beter dan er eentje moeten huren voor die hele periode? iemand ervaring daar mee?

@ Robert, je bedoelt dat ik hier een visa kan krijgen voor â,¬ 30 en dat hij geldig is daar voor 59 dagen? Ik woon in Brugge, niet dat ik niet wil naar Deurne rijden natuurlijk, maar kan ik dat ook in mijn streek doen of is dit het enige adres om een visum te krijgen?

Over dengue, ik heb het nu al een beetje door dat dit een een onberekend risico inhoudt en dat ik mij maar beter voorzie van DEET...

Over de inentingen, wel, ik ben van plan om in die tijd alle uithoeken te gaan bezoeken, dus zal ik vatbaarder zijn dan mensen die enkel op 1 plaats/streek verblijven, dus dan maar de volle lading.... :negatief: prikjes liggen mij niet echt, of het moet van een mooie verpleegster zijn, maar de meeste dromen zijn bedrog dus zal het wel een oude professor worden of een bazige verpleegster met een gigantische pukkel op haar neus...sterkte voor mij gewenst dus.  :lachen:

Tips ivm goede locaties zijn natuurlijk meer dan welkom! Misschien wel eventjes een paar richtprijzen vernoemen en handige weetjes  :thankyoufw5:

Nu, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ik in Manilla voor 6 maanden zou verblijven enkel om om de 21 dagen een verlenging aan te vragen. kan ik dat niet online doen of moet het echt daar zijn zodat ik mijn reisplan daar moet aan aanpassen?

Ik zal idd een reisverzekering moeten aanvragen, en enkele extra verzekeringen zoals auto, sportdoeleinden . DAN Europe - Divers Awareness Network Non profit Foundation) om te duiken (iemand iets beter op het oog?). Het schijnt dat als je daar een auto leent enkel fortair verzekerd is, en dat risico wil ik daar nu echt niet lopen.

@ xav, ik begrijp niet echt dat ik bij mijn retour zou moeten oppassen, ik kan toch maar een verlenging krijgen en die dan verder verlengen tot mijn retour? Of zou ik dan moeten voor mijn werkelijke terugreis naar de Belgische ambassade gaan om een echte visa als ik het dan wel goed begrijp? Toch bedankt voor de tip  :thankyoufw5:

Febelfin maakte op 9 november 2010 bekend dat een groot aantal banken vanaf 17 januari 2011 de debetkaarten standaard zullen blokkeren voor gebruik buiten Europa. Euhmmm, dus toch maar een visakaart aanschaffen, of heeft iemand een beter idee?

vele groeten