Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Oei

Gestart door Thomas, woensdag 5 januari 2011, 13:42:07

Vorige topic - Volgende topic

Thomas

Euh, ik heb mijn tekst geschreven in het citaat...wat moet ik doen om dat daar buiten te krijgen zodat het overzichtelijk wordt?

balderke

Na een paar weken mailtjes sturen gaat het met mijn chatvriendin ook altijd dezelfde richting uit, i love you, i miss you, boyfriend , trouwen, naar hier komen en bla bla bla...  Is dat nu echt zo moeilijk om eerst vriendschappelijk mekaar te leren kennen en zo iets op te bouwen, de vragen moeten van mijn kant komen omdat ik dus echt alles wil weten maar zij stelt nooit vragen aan mij of heel oppervlakkig, als ik zeg dat ik een paar dagen niet op facebook zal zitten omdat ik verlof heb maar toevallig bij mijn ouders toch eens op facebook ga zegt ze dat ik een leugenaar ben, ik begin het wereldje al te kennen en niet in de positieve zin...

opinie

Citaat van: Thomas op woensdag  5 januari 2011, 18:26:44
Euh, ik heb mijn tekst geschreven in het citaat...wat moet ik doen om dat daar buiten te krijgen zodat het overzichtelijk wordt?

Zie je in het te veranderen bericht dit teken ?
Klik erop en verplaats in het bericht het woord quote inclusief de rechte haakjes naar de plaats tussen de tekst van het citaat en jouw tekst. Druk daarna op opslaan. Klaar.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: Thomas op woensdag  5 januari 2011, 18:25:34
Dat is idd wat ze zei tegen mij, precies hetzelfde eigenlijk, ze denkt dat ze geframed gaat worden...tjah, daar kan ik inkomen natuurlijk, maar waar is de symbiose dan?

Het kan natuurlijk als opdringerig aangevoeld worden als er teveel vragen die richting opgaan. Zulke gesprekken zijn eenmaal handiger te voeren in persoon omdat de lichaamstaal aanwezig is.

22, er zijn er die al jonger kinderen hebben. De ouders zullen hun dochters op het hart gedruk hebben dat er voor het trouwen geen stoute dingen mogen gedaan worden. De schande, het einde van de opleiding, geen uitzicht op een "deftige" partner meer, ... Alles hangt samen met de omgeving en de naam en faam van de familie.

Het idee van gelovig maar niet praktiserend of gelovig maar niet kerkelijk is er niet zo bekend. Zoals het hier vroeger ook was is een misviering een groepsevent.
Het gevolg is dat nu hier mensen zijn die haast nooit naar een kerk gaan maar toch gelovig zijn, terwijl je ginder mensen hebt die de benen vanonder zichzelf lopen om eerst in de kerk te zijn maar het uiteindelijk niet zo nauw nemen met geboden als eerlijkheid en barmhartigheid.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Phille

Thomas,

Elke situatie is anders, dus ik kan alleen maar spreken over mijn ervaringen en interpretaties op de dingen die je schrijft.

Geen sex voor het huwelijk is een stelling die velen innemen, vooral als ze nog maagd zijn en daar kan men niets anders dan respect voor hebben. Echter, dat ze niet mee op reis kan alvorens ze getrouwd is, zelfs als je aangeeft om in twee afzonderlijke kamers te slapen, wel dat is dan toch een brug te ver. Ik heb den indruk dat men wel heel erg aandringt om te trouwen, mocht ik in jou plaats zijn dan zouden er al een paar alarmbellen beginnen rinkelen.

Ik heb ook in een dergelijk situatie gezeten, ze was wel bereid om met mij ergens naar toe te gaan, om met mij te slapen, maar  :copulatie: daar moest ik niet aan denken, maar dat vond ik geen probleem ... we hadden tenminste de kans elkaar beter te leren kennen.  :jajaja: Ik geef toe, het was niet altijd even gemakkelijk om naast een mooie jonge vrouw te slapen en zich moeten inhouden  :mauer:, maar dat vond ik op zich niet erg, ik kreeg er alleen maar meer respect voor  :jajaja:

CitaatPfff, dit lijkt meer op chantage dan op iets samen rustig opbouwen.
Weet je, we gaan samen travelen dan, zei ik, antwoord: eerst trouwen....huh
Waarom niet samen het land doorkruisen? Ik kan niet slapen met jou eer we trouwen...
oké, 2 kamers dan eh......neen, eerst trouwen
Ik kan toch niet de ganse tijd bij jou thuis blijven? Jawel, tot we getrouwd zijn!
jamaar, ik ga niet 6 maanden bij jou thuis blijven hoor, ik wil het land zien, antwoord, wel dan is het beter dat je direct trouwt met mij....tjah
Ik begrijp dat niet echt hoor, je kan toch niet verlangen dat ik onmiddellijk trouw met jou zeker? Waarom niet? Daaah

Dus, ze zet mij in een patstelling...
Ik weiger natuurlijk om te trouwen, maar het klikt echt tussen ons (al is dat wel relatief) Ik denk dat ze onder druk gezet wordt door haar ouders of iets, maar wat kan ik daar aan doen om die situatie om te keren? Of hou ik het nu liever voor bekeken omdat er toch geen dialoog meer mogelijk is? 

Iemand hier raad/ervaring mee?

Als ik jou was  :benweg:

Als ze niet van plan is om eerst elkaar te leren kennen, dat er MOET getrouwd worden alvorens ge elkaar kunt leren kennen, dan zou ik in uw plaats al lang  :benweg: zijn,   :daag: baai baai zwaai zwaai ... zoek het maar zelf uit! Aanpassen aan cultuur moet van de twee kanten komen, punt ander lijn!  :jajaja:


CitaatZe heeft mij al een paar keer voorgesteld om aan haar papa te vragen om ons nu al te verloven (terwijl ik voor de pc zit ), en later te trouwen (als ik daar ben ), wat mijn vermoeden voedt dat de ouders daar redelijk de touwtjes in handen hebben...diepgelovig dan?


:neeneenee: Niet aan meedoen Thomas, veel te opdringerig ... is ze hopeloos of watte, is de familie hopeloos op zoek naar nen witte sponsor?

Dus, ik zou haar voor een voldongen feit zetten ... ge gaat mee, we leren elkaar beter kennen, ofwel  :daag: ge hebt evenveel recht om een patstelling te creëren  :atyourservice:







xav

amaai  :denk: ... het is misschien een zeer lief meisje en komt zeer vriendelijk over... veel kans dat dit zo ook is wanneer je ze ontmoet...

maar volgens mij zal je een betere relatie kunnen opbouwen met iemand die niet zo onder de vleugels van de ouders zit...

ik denk dat dat later voor veel problemen zal zorgen... het klinkt misschien niet echt sympathiek, maar ik zou toch nog wat verder zoeken, het zal je veel problemen sparen voor later...

wat de motivatie betreft van de ouders, daar kun je nu eenmaal niet zeker over zijn... willen ze een witneus om sponsor te spelen, zijn ze echt begaan met hun dochter dat ze geen ongewenst kind zal krijgen...

als ze echt zo katholiek is zal ze geen voorbehoedsmiddelen willen gebruiken, dus dan is de kans op zwangerschap ook al groot...

ik begrijp jou, de ouders en haar standpunt... maar je zal op de langere termijn jezelf veel leed en ongenoegen besparen als je speurtocht verder zet denk ik...

PS... wat ik me wel afvraag Thomas...

is het de bedoeling dat je een relatie opbouwd..? of wil je gewoon iemand de je vergezeld tijdens je trip voor 6 maanden  :ikkeniebegrijp:

spo0n

Ja, ik vind het eerlijk gezegd ook wel onredelijk van haar kant. Als je voorstelt om twee aparte kamers te boeken, welk argument heeft ze dan nog?

Natuurlijk willen ze meteen trouwen, eens getrouwd ben je verantwoordelijk voor haar en kunnen ze financiële steun eisen.
Als haar man ga je je daartoe dan automatisch verplichten bij het trouwen, anders ben je een "slechte" man.

Ik zou hiermee zeker uitkijken.

Er werd van mij ook verwacht bij het eerste bezoek aan haar land te trouwen, wij Westerlingen zijn niet van dat principe en maar goed ook. Je zou zo in vieze papieren kunnen geraken.
neem de tijd om ze beter te leren kennen ;)

Stel haar geduld op de proef. Zeg haar eens dat je pas na een jaar of 4 wil trouwen, de kans is groot dat ze je laat vallen ;)

Thomas

Citaat van: opinie op woensdag  5 januari 2011, 19:20:19
Citaat van: Thomas op woensdag  5 januari 2011, 18:26:44
Euh, ik heb mijn tekst geschreven in het citaat...wat moet ik doen om dat daar buiten te krijgen zodat het overzichtelijk wordt?

Zie je in het te veranderen bericht dit teken ?
Klik erop en verplaats in het bericht het woord quote inclusief de rechte haakjes naar de plaats tussen de tekst van het citaat en jouw tekst. Druk daarna op opslaan. Klaar.



Bij deze moet dat dan lukken?  :lachen: :thankyoufw5:

Luc

Wat denk je dat de buren en familie gaan vertellen wanneer je met 2 weg gaat. Dan mag je nog vertellen we hebben aparte kamers...  :fluestern:  :jajaja:

Als ze dan terug in het dorp is en jij trouwt er niet mee dan is het helemaal  :fluestern: de schande want  :fluestern:  :copulatie:  :nietverdervertellen:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Thomas

Citaat van: xav op woensdag  5 januari 2011, 21:07:14

PS... wat ik me wel afvraag Thomas...

is het de bedoeling dat je een relatie opbouwd..? of wil je gewoon iemand de je vergezeld tijdens je trip voor 6 maanden  :ikkeniebegrijp:

Ik ben gescheiden sinds juni, maar ik ben al langer weg van mijn ex, ondertussen heb ik hier al 2 mislukte relaties achter de rug die mij zo gefrustreerd hebben dat ik het voor bekeken hou bij de bekakte witmadammen hier in  :belgiesmiley: :vl:
Gewoon veel te eerlijk ben ik en te braaf, al zeg ik het zelf... :floet: ma kom, dat is verleden tijd.

Let wel, het is niet de makkelijkste oplossing naar ik hier lees, maar éénmaal je iemand van daar hebt en het klikt goed zal het veel beter zijn of iemand van bij ons. Het zijn geen luiaards (de meeste toch) en ze zorgen goed voor je als je goed bent voor hen dus moet dat een win win zijn.

Ik ga inderdaad naar daar om een relatie op te bouwen, en in 6 maand kan je toch al een redelijk zicht hebben over de vrouw zelf en de familie, moest het mislopen heb ik dan nog tijd genoeg om een ander te zoeken en irl iets op te bouwen tot een van de volgende bezoekjes kan leiden naar een trouw, met kindjes, want dat willen ze daar gelijk allemaal, en ik ben er in principe niet tegen om nog een beetje uit te breiden. En alles bezichten neem ik er dan maar bij  :lachen: