Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Scholen in Cebu

Gestart door crashman, donderdag 6 januari 2011, 17:50:13

Vorige topic - Volgende topic

crashman

Hallo beste mensen,



Binnen een 5 tal jaar overwegen mijn vrouw en ik definitief de stap te zetten naar de Filippijnen.
Dit jaar in de zomer gaan we al voor de 6de keer naar Cebu en ga ik eens goed uitkijken naar zaken die voor
ons belangrijk zijn.

Een van de belangrijkste zaken is natuurlijk onderwijs voor onze minderjarige kinderen.  Wanneer wij naar de
Filippijnen verhuizen zullen zij ca 15 en 9 jaar oud zijn.

Kan iemand mij zeggen wat momenteel de beste scholen zijn in Cebu (omgeving Mactan) voor kinderen van
balikbayan.  En wat is de kwaliteit van thuisonderwijs ?

Graag enkele adressen aub.  Alvast bedankt voor de reacties.


Groetjes,



dvdcrusher

opinie

9 en 15, ze gaan dan normaal naar het 4de LO en 4de SO

Als ze je het geld waard zijn: Cebu International School om ze een opleiding te geven die Europees erkend is.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

xav

om heel eerlijk te zijn, vind ik het toch niet echt een goeie leeftijd om die kinderen uit hun omgeving te halen...  :denk:

opinie

#3
Dat kwam ook al ter sprake in een ander topic: kinderen op latere leeftijd en de consequenties daarvan.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4719.0.html
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

pvgossum

je hebt twee internationale scholen in cebu:

de tweede is:
Harvest Christian International School Cebu
Harvest Christian School International
24-B Tres Borces St., Mabolo Cebu City,
Philippines 6000
T : (632) 232 9608
F : (632) 231 0208
W : www.hcsinternational.org director@hcsinternational.org

opinie

Eén probleem, Cebu Int. School komt voor op de lijst van "accredited schools"

http://portal.cois.org/WCM/CIS/Directories/All_Schools/CIS/Directory/International_Schools.aspx?hkey=f164407c-8438-47fe-b813-c95f523ba32b

Curricula Exams: Nat,Intl,IBDIP,SAT
Status: Accreditation
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: pvgossum op donderdag  6 januari 2011, 22:20:09
T : (632) 232 9608
F : (632) 231 0208

Er is een zetduiveltje bezig geweest.
Phone: +63 (32) 2329608 | +63 (32) 2310208
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos

Citaat van: dvdcrusher op donderdag  6 januari 2011, 17:50:13
Hallo beste mensen,



Binnen een 5 tal jaar overwegen mijn vrouw en ik definitief de stap te zetten naar de Filippijnen.
Dit jaar in de zomer gaan we al voor de 6de keer naar Cebu en ga ik eens goed uitkijken naar zaken die voor
ons belangrijk zijn.

Een van de belangrijkste zaken is natuurlijk onderwijs voor onze minderjarige kinderen.  Wanneer wij naar de
Filippijnen verhuizen zullen zij ca 15 en 9 jaar oud zijn.

Kan iemand mij zeggen wat momenteel de beste scholen zijn in Cebu (omgeving Mactan) voor kinderen van
balikbayan.  En wat is de kwaliteit van thuisonderwijs ?

Graag enkele adressen aub.  Alvast bedankt voor de reacties.


Groetjes,



dvdcrusher

CitaatEen van de belangrijkste zaken is natuurlijk onderwijs voor onze minderjarige kinderen.

Dan is mijn mening dat jullie nog beter een paar jaartjes wachten om defenitief naar de phils te vertrekken.... een kind van 15 zit volop in zen pubertijd en een kind van 9 volop in zen ontwikkeling en vraagstelling.

Dan nog....onderwijs is in de phils helemaal niet te vergelijken van we hier gewoon zijn en dan mag je ze nog naar de beste scholen sturen of thuisonderwijs, ik zie de vraag hier als je handen wassen in onschuld.

Lijkt allemaal makkelijk gezegd...we vertrekken binnen 5 jaar naar de phils.....maar hoe denken de kinderen erover? lijkt me toch ook wel belangrijk....want zij hebben nog een heel leven te gaan.

LIVE ONCE - LIVE IT