PHP contanten bestellen vanuit Nederland > wat is het voordeligst?

Gestart door PHwaarde, zondag 23 januari 2011, 09:56:29

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Voordat ik op vakantie ga, zou ik graag alvast wat PHP contanten willen bestellen vanuit Nederland. Wat is de voordeligste manier hiervoor? Gewoon bij de bank bestellen, GWK, of wellicht heeft iemand nog een andere tip? :ikkeniebegrijp:

Deep Throat

Als je hier in NL alvast koopt loop je meestal tegen een hogere koers aan, daarom heb ik ook altijd genoeg peso terug bij me zodat ik altijd al wat heb bij aankomst voor als de ATM op NAIA niet werkt.
Vraag even na bij de bank wat het kost, is het teveel dan hebben veel forumleden wel wat voorraad denk ik, ik heb in ieder geval (nog, er moeten niet teveel komen) genoeg voor je (om de eerste nood door te komen) als je omhoog zit tegen de gewone converterkoers, maar het is wellicht wat lastig als je ver weg woont met versturen, dan is het niks goedkoper.

Kano

Het is onvoordelig om Filipijnse peso's aan te kopen in NL vanwege de lage wisselkoers en eventuele kosten. Kijk maar eens op de site van GWK
http://www.travelex.com/nl/personal/moneynet.asp?content=mn&lang=NLD. Voor â,¬ 500 krijg je PHP 25.475,00.
Als je gaat pinnen in de Filipijnen of gaat wisselen bij een moneychanger krijg je op dit moment (koers rond 59 peso voor een Euro) zo'n PHP 29.500, en dat is ruim 13% meer.
Als je bij een moneychanger wil gaan wisselen neem dan geen lage coupures mee, maar briefjes van â,¬ 100 of zo en liefst niet verfrommeld. Let ook wel goed op waar je gaat wisselen en tel het geld wat je dient te krijgen ter plekke na.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Volgens Philippines Customs mag je "maar" 10.000 PHP en 10.000 USD, of equipvalent in (non PHP) currency, binnen of buiten nemen.
Persoonlijk hebben ze mij nog nooit gevraagt naar die aantallen bij de douane. Maar je moet de eerst maar zijn....
Dus ik vind het veel beter, en ook voordeliger, om te wisselen bij aankomst in de Filipijnen.
Zelfs aan de wisselkantoren in de luchthaven krijg je nog een betere koers dan in Ne of Be.

Goeie reis!

http://www.customs.gov.ph/bustravel.php

Deep Throat

Citaat van: Luke op zondag 23 januari 2011, 10:46:07
Volgens Philippines Customs mag je "maar" 10.000 PHP en 10.000 USD, of equipvalent in (non PHP) currency, binnen of buiten nemen.
Persoonlijk hebben ze mij nog nooit gevraagt naar die aantallen bij de douane. Maar je moet de eerst maar zijn....
Dus ik vind het veel beter, en ook voordeliger, om te wisselen bij aankomst in de Filipijnen.
Zelfs aan de wisselkantoren in de luchthaven krijg je nog een betere koers dan in Ne of Be.
Klopt wel, maar het gaat niet om tonnen, het gaat om een paar dagen noodvoorziening zeg ik altijd. En gepast kleingeld voor eventuele taxi's, de porter voor mijn vrouw bij domestic, overbagage bij CP etc.. Ik heb meestal zo'n 30000 P over, dat is dan 10000 teveel. Dan heb ik die ook nog eens verspreid over lichaam en bagage. Nu heb ik iets meer, de laatste dagen in Manila waren duurder geschat.
2013 wordt het even een ander verhaal, dan houdt de geldigheid van de oude biljetten op, dan moet je geen voorraad hebben.

Beneden bij de arrivals is een moneychanger die niet eens zo slecht geeft, maar hij moet wel open zijn en ik houd de regie graag in eigen hand.

Ronald-D

Ik ga over 5 weken weer richting Cebu, Lapu-Lapu city....

Nu wilde ik in plaats van alleen maar te pinnen ook een kleine 1500 euro contant meenemen.
Ik lees hier over money changers, maar kan ik die contanten ook gewoon bij een bank inwisselen voor euro's?
Mijn vriendin had ik dat al gevraagd, en ze zei dat dat uiteraard kan...maar ik wil het toch even zeker weten, en vragen of iemand hier daar ervaring mee heeft...Mocht iemand het hier weten...welke bank is aan te raden in Lapu-Lapu?

Rich

Citaat van: Ronald-D op vrijdag 16 augustus 2013, 11:09:03
Ik ga over 5 weken weer richting Cebu, Lapu-Lapu city....

Nu wilde ik in plaats van alleen maar te pinnen ook een kleine 1500 euro contant meenemen.
Ik lees hier over money changers, maar kan ik die contanten ook gewoon bij een bank inwisselen voor euro's?
Mijn vriendin had ik dat al gevraagd, en ze zei dat dat uiteraard kan...maar ik wil het toch even zeker weten, en vragen of iemand hier daar ervaring mee heeft...Mocht iemand het hier weten...welke bank is aan te raden in Lapu-Lapu?

Ik zou eerst eens kijken welke instantie de beste koers heeft. Meestal was dat Robinsons grocery, Pueblo Verde, Basak (Tamiya)
Lapu-Lapu City, Cebu 6015.

Zou je ook adviseren om het gehele bedrag niet ineens te laten wisselen maar in deeltjes. You never know in The Philippines  :biggrinn:

Goeie reis  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Ronald-D

Citaat van: Rich op vrijdag 16 augustus 2013, 11:23:43
Citaat van: Ronald-D op vrijdag 16 augustus 2013, 11:09:03
Ik ga over 5 weken weer richting Cebu, Lapu-Lapu city....

Nu wilde ik in plaats van alleen maar te pinnen ook een kleine 1500 euro contant meenemen.
Ik lees hier over money changers, maar kan ik die contanten ook gewoon bij een bank inwisselen voor euro's?
Mijn vriendin had ik dat al gevraagd, en ze zei dat dat uiteraard kan...maar ik wil het toch even zeker weten, en vragen of iemand hier daar ervaring mee heeft...Mocht iemand het hier weten...welke bank is aan te raden in Lapu-Lapu?

Ik zou eerst eens kijken welke instantie de beste koers heeft. Meestal was dat Robinsons grocery, Pueblo Verde, Basak (Tamiya)
Lapu-Lapu City, Cebu 6015.

Zou je ook adviseren om het gehele bedrag niet ineens te laten wisselen maar in deeltjes. You never know in The Philippines  :biggrinn:

Goeie reis  :thumb:


Ok, Dank je wel  :thumb:

robert van dijck

Bij Metrobank krijg je ook altijd een goede koers, beter dan bv BDO

groet

Robert