Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verlenging non-quota visa 13A

Gestart door Adriaan, vrijdag 28 januari 2011, 01:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Dat is prima service Jos, waaraan vele anderen nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Kun je ze niet voordragen voor een lintje  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op zaterdag 29 januari 2011, 10:29:04
Dat is prima service Jos, waaraan vele anderen nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Kun je ze niet voordragen voor een lintje  :haha:

Ja, zou ik eigenlijk moeten doen. Na 3 jaar weet ik nu onderhand wel het reilen en zeilen van dat soort instanties dus die keer stond ik eigenlijk een beetje verbijsterd. Zonder meerkosten, express-lane-fee of geld onder tafel EN op hun eigen initiatief.............................. Het mot niet gekker worden.........  :happy:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

@Adriaan:
Bananacreek, ik hoop 13e nooit nodig te hebben maar het is handig te weten dat het bestaat. Men heeft mij ook verteld dat bij ontbinding van het huwelijk 13a niet meer geldt. Ik vraag me af of dit ook zo is als de echtgenote eerder overlijdt (wat gelukkig, gegeven ons leeftijddsverschil, in ons geval niet waarschijnlijk is).

Ja, wel, het kan dan goed mogelijk zijn dat ik FOUT was en geluk had dat ik toch mijn 13a naar een 13e heb kunnen laten veranderen. Normaal gesproken zou je zeggen: geen huwlijk meer, dan geen Permanent resident meer.
Ik ga dat maadag even goed navragen op de imm. hier op maandag want ik wil natuurlijk geen valse informatie op dit forum naar voren brengen. DANK voor de correcties :hoedjeaf:
Ook de vraag of de 13a vervalt als de echtgenote sterft??? Ga ik ook navragen hier, interessant trouwens om te weten  :hoedjeaf:

@Josv: Ja, zeer goed gedaan  :hoedjeaf: maar de vraag blijft gewoon: Wat ze in Davao doen doen ze misschien niet zo in Cebu? Maar misschien hebben ze in Mandauwe ook een oplossing daarvoor en om eerlijk te blijven heb ik dat zelf nooit mee hoeven te maken want ik ben sedert het jaar 2001 nooit uit de PI weggeweest.
Hier lopen de duitsers ook te klagen over de expresslane kosten en sommige beweren dan dat als wanneer ze naar Dipolog gaan dat ze die problemen niet meer hebben. Ik geloof het niet voordat ik hun RECEIPTS zie.

@Pjottr: formulier invullen..ja precies. Had ik niet vermeld, sorry
- Dezelfde foto en fingerprint...... JA, WEER IN DE FOUT, EN IK WAS IN DE WAR MET MIJN FIL RIJBEWIJS
- US$ 50 DAT KON JE IN PESOS BETALEN OP CEBU MAAR VOLGENS HUN WISSELKOERS
Ook dank voor de correcties, ik moet in het vervolg mijn huiswerk beter controleren voordat ik het naar voren breng :negatief:



bananacreek

Een mening van een ander forum, maar ik wil het hier bij de imm vragen, maar te veel mensen nu, paar dagen wachten:

13 A Visa
Your first year of 13a visa is probationary. You can apply to have your probationary condition removed after you have successfully completed your first year of stay in the Philippines and still together with your spouse. Once the probationary condition has been removed, you become a permanent resident of the Philippines. A divorce or annulment after the probationary condition has been removed does not relieve you of your permanent resident status. If you never applied to have your probationary condition removed and got a divorced, then your 13a visa is invalidated or will naturally expire in one year of obtaining your 13a visa. This is similar to what they have in the U.S.A. when one sponsors his/her spouse, the green card is probationary for 2 years, and the green card holder will have to apply to have the probationary condition removed after two years


bananacreek

Wat ik verder vernomen heb, maar nog niet officieel"

Sterft je Fil vrouw, dan blijft jouw ACR gewoon geldig (waarom niet, je hebt je toch nergens schuldig aan gemaakt? :denk:)

Anullment of marriage? Zolang je ex haar kop houd gebeurt er niets want bij een jaarlijks report hoef je niet ergens in te vullen of je (nog) -wel of -niet getrouwt bent.
Maar zodra de ex gaat blah-blah-bla... dan raak je je ACR-13a kwijt, maar geen paniek, dan kan je nog altijd voor een 13e gaan, zoals ook in mijn geval, en reken maar dat ik blij was toen ik het kreeg :happy: En mijn ex werd woest toen ze het hoorde, en het was zulk een heerlijk gevoel voor mij om dat nieuws aan haar te laten weten  :thumb:


Adriaan

Ik ben er toch nog niet helemaal uit:

Boven de 65 hoef je voor het jaarlijkse rapport niet persoonlijk op het Bureau of Immigration te verschijnen. Geldt dat echter ook voor de verplichting om eens in de vijf jaar je neus te laten zien? En wanneer gaat die vijf jaar in: Op de datum van het laatste vertrek uit de Filippijnen of de datum van uitgifte van het visum?

Marinero

Citaat van: josv op zaterdag 29 januari 2011, 10:36:35
Citaat van: Kano op zaterdag 29 januari 2011, 10:29:04
Dat is prima service Jos, waaraan vele anderen nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Kun je ze niet voordragen voor een lintje  :haha:

Ja, zou ik eigenlijk moeten doen. Na 3 jaar weet ik nu onderhand wel het reilen en zeilen van dat soort instanties dus die keer stond ik eigenlijk een beetje verbijsterd. Zonder meerkosten, express-lane-fee of geld onder tafel EN op hun eigen initiatief.............................. Het mot niet gekker worden.........  :happy:

Kijk, om mensen gelukkig te krijgen gaat het dus niet om de standaard waarop je zit, maar de sprong voorwaarts van de vorige standaard.  :biggrinn:

Kano

De geldigheidsduur van mijn ACR-I card (5 jaar) verstrijkt binnenkort. Op Bohol is wel een BI "fieldoffice", maar die regelen geen vernieuwing van de ACR-card (hebben geen online verbinding met BI   :negatief: :ikkeniebegrijp:).
Dat zou betekenen dat ik twee keer naar Cebu zou moeten reizen (auto, boot taxi, hotel) en daar heb ik eerlijk gezegd weinig trek in.
Nu heb ik een reisburo gevonden die de vernieuwing van de ACR-I card wil regelen, tegen betaling uiteraard.
Documenten die men nodig heeft:
- ingevuld aanvraagformulier
- originele ACR-I card
- kopie van paspoort
- kopie van paspoortpagina met stempel van laatste binnenkomst
- kopieën van de "yearly reports"  vanaf het toekennen van het 13a visum tot heden.



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Emigrant

Hoi Kano,

Ik heb nu een nieuw paspoort dat betekent dat de stempel van last entry in mijn oude paspoort staat, hoe gaan ze daar mee om bij BI tijdens het vernieuwen van de I-CARD?
Ik neem aan beide paspoorten meenemen maar je weet het maar nooit hier.

Groet, Emigrant

Kano

Inderdaad Emigrant, kopie van beide paspoorten + kopie van de pagina waar de laatste aankomst stempel op staat.   :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn