Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verlenging non-quota visa 13A

Gestart door Adriaan, vrijdag 28 januari 2011, 01:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Emigrant


josv

Citaat van: Kano op woensdag 15 augustus 2012, 05:34:01
- kopieën van de "yearly reports"  vanaf het toekennen van het 13a visum tot heden.

Nog 'n vraagje : bedoel je hiermee de "bonnetjes" of een echt "report" ?

De eerste heb ik denk ik nog wel. De laatste nooit gehad.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Neem aanm de bonnetjes, ik heb ook niet anders, dus ga daarvan kopieën inleveren. Overigens goed dat ik die bewaard heb, want niemand heeft mij erop gewezen dat ik die later nog wel eens nodig zal hebben.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op woensdag 15 augustus 2012, 13:48:48
Neem aanm de bonnetjes, ik heb ook niet anders, dus ga daarvan kopieën inleveren. Overigens goed dat ik die bewaard heb, want niemand heeft mij erop gewezen dat ik die later nog wel eens nodig zal hebben.

Ik ga zoeken  :thankyoufw5:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: Emigrant op woensdag 15 augustus 2012, 12:37:57
Hoi Kano,

Ik heb nu een nieuw paspoort dat betekent dat de stempel van last entry in mijn oude paspoort staat, hoe gaan ze daar mee om bij BI tijdens het vernieuwen van de I-CARD?
Ik neem aan beide paspoorten meenemen maar je weet het maar nooit hier.

Groet, Emigrant

Je kunt ook met de nieuwe en oude paspoort naar BI gaan en vragen om overzetting van de stempels in het nieuwe paspoort. je krijgt dan een stempel waarin vermeld staat dat je visum vanuit het oude paspoort ook geldig is in het nieuwe paspoort.

Het is gratis, kost enkel wat tijd.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Klopt Amice,heb ik ook gedaan, maar een aankomststempel wordt niet overgezet, althans bij mij niet.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Dat hoeft ook niet want de aankomst datum, vluchtnummer en soort visa wordt in die stempel geschreven en door de immigration officer ondertekend.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag (bananacreek, amice, kano) maar kom desondanks met een andere. Hoe belangrijk is die I-card? Ik dacht dat die alleen maar diende om je entree te vergemakkelijken en dat het 13A visum in je paspoort het fundamentele document blijft. M.a.w. wat gebeurt er als je I-card zoek raakt?

josv

Citaat van: Adriaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:08:27
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag (bananacreek, amice, kano) maar kom desondanks met een andere. Hoe belangrijk is die I-card? Ik dacht dat die alleen maar diende om je entree te vergemakkelijken en dat het 13A visum in je paspoort het fundamentele document blijft. M.a.w. wat gebeurt er als je I-card zoek raakt?

Adriaan, m.i. is een 13A visum een immigrant-visa. Dus als jij al 5 jaar je neus niet hebt laten zien bij B.I. ben ik bang dat het wel eens ingetrokken zou kunnen worden, enigzins begrijp ik dat wel want als een emigarant zolang wegblijft........... Misschien hebben ze daar die I-card voor. Die verplicht je om in ieder geval eens in de zoveel jaar te verschijnen en je (evt. achterstallige ) fee's te voldoen.

13a is geen veredeld toeristen-visum
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

@Adriaan Als je  geen geldige ACR-I card hebt wordt je aangemerkt als een "undocumented alien"  en je weet wat dat betekent.

http://www.manilatimes.net/index.php/dear-pao/25422-non-renewal-of-acr-i-card-makes-alien-undocumented

De vijf jaar waar je het over had heeft betrekking op de geldigheidsduur van de ACR-I card en die is vijf jaar na afgifte van deze kaart.

Zoals ik al schreef hoef je waarschijnlijk je echte neus niet te laten zien  :biggrinn: :biggrinn:. Ik ga de vernieuwing van de ACR-I card laten doen door een reisbureau en zal hier meedelen of dat succesvol verloopt.

Als je ACR-I zoekraakt zul je "re-issuance" moeten vragen en daarvoor is nodig:
>    Duly filled-up application form
>    Letter request
>    Affidavit of Loss
>    Police Report
>    Publication ( two consecutive weeks )

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn