Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verlenging non-quota visa 13A

Gestart door Adriaan, vrijdag 28 januari 2011, 01:25:13

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Kano op donderdag 16 augustus 2012, 13:12:49
Ik ga de vernieuwing van de ACR-I card laten doen door een reisbureau en zal hier meedelen of dat succesvol verloopt.

Ik ben benieuwd ! Helaas is jouw geval iets anders t.o.v. Adriaan ( denk ik ) Jij woont hier.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Adriaan

Bedankt Kano. Ja mijn geval verschilt inderdaad van het jouwe omdat ik buiten de Filippijnen verblijf. Tot dusver heeft mijn schoonzus voor verlenging gezorgd in Cebu maar mijn vijf jaar zijn bijna op. Dus ik zal zelf moeten verschijnen denk ik. Men heeft trouwens zo iets al tegen mijn schoonzus gezegd.

Pjottr

Citaat van: josv op donderdag 16 augustus 2012, 12:42:10
Citaat van: Adriaan op donderdag 16 augustus 2012, 11:08:27
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag (bananacreek, amice, kano) maar kom desondanks met een andere. Hoe belangrijk is die I-card? Ik dacht dat die alleen maar diende om je entree te vergemakkelijken en dat het 13A visum in je paspoort het fundamentele document blijft. M.a.w. wat gebeurt er als je I-card zoek raakt?
Het is inderdaad een immigranten visum en is 1 jaar geldig Binnen die tijd moet je een ACR aanvragen (Permanente verblijfs vergunning of Permanent Residency)

Adriaan, m.i. is een 13A visum een immigrant-visa. Dus als jij al 5 jaar je neus niet hebt laten zien bij B.I. ben ik bang dat het wel eens ingetrokken zou kunnen worden, enigzins begrijp ik dat wel want als een emigarant zolang wegblijft........... Misschien hebben ze daar die I-card voor. Die verplicht je om in ieder geval eens in de zoveel jaar te verschijnen en je (evt. achterstallige ) fee's te voldoen.

13a is geen veredeld toeristen-visum
Het is een immigranten visum welke 1 jaar geldig is (althans in mijn geval destijds.Binnen een jaar kun je een ACR aanvragen (permanent Residency)
Mijn kaart is verlengd op basis van een persoonlijk bezoek aan het Buro of Immigration.
Het probleem is dat je met een ACR geacht wordt hier te wonen en jezelf jaarlijks in de maand Jan bij het Buro te melden. Doe je dat niet gaat dat problemen opleveren. Kosten ps 300




As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.