Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Oproep van de Belgische Ambassade

Gestart door Mawibata, woensdag 2 september 2009, 23:18:27

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata




Oproep van de Belgische Ambassade

Oproep van de Belgische Ambassade om een zo groot mogelijk aantal Belgen aan te zetten zich in te schrijven in de bevolkingsregisters van de Ambassade.




Geachte,

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  Ik druk er echter op dat de bedoeling van deze berichten is om een zo groot mogelijk aantal Belgen aan te zetten zich in te schrijven in de bevolkingsregisters van de Ambassade.

Op de hoogte gehouden worden van interessante en veiligheids informatie is één van de voordelen die dus samengaan met het inschrijven in de bevolkingsregisters. En bovendien doet de Ambassade dan ook dienst als uw gemeentehuis in het buitenland voor het afgeven van attesten, documenten, adviezen, fast track visa aan de echtgenote en haar familie enz...

De Ambassade krijgt slechts middelen (financieel en personeel) in functie van de omvang van de Belgische kolonie. Momenteel zijn er net geen 600 Belgen ingeschreven. Het werkelijke aantal bedraagt echter een veelvoud van die 600.

En het zijn nu net die Belgen die niet ingeschreven zijn en die we niet bereiken met onze waarschuwingen, die de website niet bekijken, die het reisadvies niet lezen die natuurlijk altijd in de problemen geraken hier en die al de tijd opslokken van mijn personeel.

Misschien is het dus niet eens een slechte zaak dat via fora als de websites deze personen ook wat reële informatie doorkrijgen over de Filippijnen en een realistischer kijk krijgen. Wat hen misschien wat langer en beter doet nadenken alvorens zich in het avontuur te storten ... om vervolgens een aantal maanden of jaren later totaal gepluimd in de Ambassade aan te spoelen.




Hoogachtend,



René PEETERS

Consul van België

Adjunct Posthoofd

Ambassade van België MANILLA

www.diplomatie.be/manilanl/
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Muntjewerf56

Citaat van: Mawibata op woensdag  2 september 2009, 23:18:27


En het zijn nu net die Belgen die niet ingeschreven zijn en die we niet bereiken met onze waarschuwingen, die de website niet bekijken, die het reisadvies niet lezen die natuurlijk altijd in de problemen geraken hier en die al de tijd opslokken van mijn personeel.
Misschien is het dus niet eens een slechte zaak dat via fora als de websites deze personen ook wat reële informatie doorkrijgen over de Filippijnen en een realistischer kijk krijgen. Wat hen misschien wat langer en beter doet nadenken alvorens zich in het avontuur te storten ... om vervolgens een aantal maanden of jaren later totaal gepluimd in de Ambassade aan te spoelen.



Hoogachtend,



René PEETERS

Consul van België

Adjunct Posthoofd

Ambassade van België MANILLA

www.diplomatie.be/manilanl/

Op deze manier drukt de consul zich uit over zijn landgenoten, die in de problemen zijn geraakt en over de algemene situatie op de Filipijnen?

Het komt mij ronduit onwaarschijnlijk voor dat diplomaten zich zo over de onderdanen alsmede het gastland uitlaten.

Digos


Ik vind hoe de consul zich uitdrukt dat er niks mis mee is, eerder pure realiteit dat hij nu via fora als dit en andere wilt naar voren brengen.

Als je zo eens een babbel hebt met de mensen daar op de ambassade hoor je wel meer cowboyverhalen van avonturiers en rozebrillenkijkers die alle info en raad in de wind slaan en dan op het laatst moeten gaan aankloppen bij hen.

Voor de rest zegt ie ook niks negatiefs over de Philippines, alleen maar dat je het realistisch moet bekijken, en daar zit het probleem omdat weinige mensen dat niet echt doen met alle gevolgen vandien.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

gosternokke

We moeten niet vergeten dat deze consul ook een eigen belang heeft bij het zoveel  mogelijk registreren van belgische onderdanen. En dat geeft hij ook zelf aan, hoe meer belgen zich registren hoe meer finanaciele en personele middelen de ambaasade krijgt.

Priba

Hello , ik ben Priba , Vlaming - Belg , kom uit het Antwerpse , met pensioen en woon nu reeds 6 jaren met vrouw en dochter in de Filippijnen ( provincie Zambales ). en dat valt uitstekend mee !!

Ik vind het maar normaal en logisch dat als men verhuist naar de Filippijnen zich ook registreerd op  de Belgische Ambassade , voor mijn  part mag dat  wettelijk verplicht worden !! 

en een pluim voor  Consul Peeters , nu worden  we tenminste op tijd en stond ingelicht !!

Baliw-katok

 :welcome: Priba !

Lijkt me idd zo dat de Heer Peeters iemand is die zijn job meer dan voortreffelijk uitvoert en dat hij op realistische wijze onze landgenoten adviseert en waarschuwt voor mogelijke valkuilen.  Iemand die permanent in de Fillies woont doet er zeker goed aan zich te laten registreren bij de ambassade.  Enkel diegene die niet al te koosjer zijn en evt gezocht worden door de Belgische autoriteiten zullen daar anders over denken. Ja toch ?
En dat de consul kijkt voor meer financiële middelen is zijn goed recht.  Want zoals hij aanhaalt zijn het nogal dilwijls juist dezen die zich niet laten registreren die in de problemen komen (omdat ze vele waarschuwingen niet hebben ontvangen) en dan heel normaal vinden dat de ambassade (met beperkte middelen) hen bijstaat met woord en daad.  Registreren dus !

Mawibata

Citaat van: Priba op zondag  6 september 2009, 02:13:12

en een pluim voor  Consul Peeters , nu worden  we tenminste op tijd en stond ingelicht !!

en ikke ?  ?         :lachen:





Priba


Veel lees en postplezier gewenst.

Op het plaatsen van foto's, hebben ze er hier niets op tegen.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda

Citaat van: Mawibata op zondag  6 september 2009, 10:48:14
Citaat van: Priba op zondag  6 september 2009, 02:13:12

en een pluim voor  Consul Peeters , nu worden  we tenminste op tijd en stond ingelicht !!



     en ikke ?  ?           :lachen:




. :clapping: :clapping: :clapping:

Baliw-katok

Citaat van: Mawibata op zondag  6 september 2009, 10:48:14
Citaat van: Priba op zondag  6 september 2009, 02:13:12

en een pluim voor  Consul Peeters , nu worden  we tenminste op tijd en stond ingelicht !!

en ikke ?  ?         :lachen:

:nocomment:

:lachen:

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn