Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kerk en huwelijk

Gestart door Pjottr, maandag 14 februari 2011, 14:57:38

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: Phille op maandag 14 februari 2011, 01:52:46
[b

2 pm en nog iets, moest ik mij beginnen klaarmaken, damn ... onderhalf uur voor de trouw, vond ik wat vroeg, maar er moest nog een photoshoot genomen worden; staat mijn barong op een pop klaar te wapperen in de wind, ernaast een tafel, met m'n schoenen en hé wat zag ik daar ... toch genen holly bibel zekers ... elaba manneke wat doet dat hier  :weet ik niet: heb ik dat boek des verderf laten verwijderen (als ik dat allemaal gewild zou hebben dan had ik wel voor een kerkelijk huwelijk gekozen argumenteerde ik, werd niet in dank aanvaard, het zal mij een worst wezen, van m'n erf).

Ik wens je levens geluk met je vrouw Heb ondanks jouw feest vreugde toch een vraag of opmerking Waarom noem je de Bijbel nu een boek des verderfs?Miljoenen hechten daar bijzondere waarde aan en eerlijk gezegd vind ik het in de context van jouw huwelijk niet echt ne schone opmerking
Wat je ook geloofd of niet moet je zelf weten maar hou rekening met anderen die je hiermee op hun hart trapt.Waarschijnlijk ook je nieuwe vrouw voor wie als echte Filipijnse dit heel belangrijk is. Het is een kwestie van respect naar je naaste. Als je begrijpt wat ik bedoel
Moet ik even kwijt
Misschien ben je nu wel boos of beledigd maar ik zeg wat ik niet prettig vind
Nogmaals veel geluk
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

stip66

Citaat van: pjottr op maandag 14 februari 2011, 14:57:38
Waarom noem je de Bijbel nu een boek des verderfs?

Beste Pjottr, verkoop jouw verhaal van de " Goede Bijbel " maar eens aan de kinderen die het slachtoffer zijn geworden van de " Goede " pedofiele priesters hier. En het Bischoppen en het Vatikaan blijft maar verdoezelen in geval van aanklacht. In geval van BEWIJS shuiven ze het op de lange baan. Ik ben katholiek opgevoed, maar de huidige " CHRISTELIJKE HYPOCRIETEN " mogen ze van mij per DIRECT afvoeren.
Niet geloven in een bijgeloof is ook een bijgeloof.
Daaronder versta ik dat er NOOIT een concreet bewijs geleverd is van het bestaan van Jezus met de bijhorende onzin.
Allee, dit is mijn point of view.

boomerang

Citaat van: stip66 op maandag 14 februari 2011, 15:12:20
Citaat van: pjottr op maandag 14 februari 2011, 14:57:38
Waarom noem je de Bijbel nu een boek des verderfs?

Beste Pjottr, verkoop jouw verhaal van de " Goede Bijbel " maar eens aan de kinderen die het slachtoffer zijn geworden van de " Goede " pedofiele priesters hier. En het Bischoppen en het Vatikaan blijft maar verdoezelen in geval van aanklacht. In geval van BEWIJS shuiven ze het op de lange baan. Ik ben katholiek opgevoed, maar de huidige " CHRISTELIJKE HYPOCRIETEN " mogen ze van mij per DIRECT afvoeren.
Niet geloven in een bijgeloof is ook een bijgeloof.
Daaronder versta ik dat er NOOIT een concreet bewijs geleverd is van het bestaan van Jezus met de bijhorende onzin.
Allee, dit is mijn point of view.

Waarschijnlijk heb je de essentie van Pjottr zijn commentaar gemist en wil dit dan nog graag even voor jou herhalen:

Wat je ook geloofd of niet moet je zelf weten maar hou rekening met anderen die je hiermee op hun hart trapt.Waarschijnlijk ook je nieuwe vrouw voor wie als echte Filipijnse dit heel belangrijk is. Het is een kwestie van respect naar je naaste.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stip66

Citaat van: boomerang op maandag 14 februari 2011, 15:20:53
Waarschijnlijk heb je de essentie van Pjottr zijn commentaar gemist en wil dit dan nog graag even voor jou herhalen:

Wat je ook geloofd of niet moet je zelf weten maar hou rekening met anderen die je hiermee op hun hart trapt.Waarschijnlijk ook je nieuwe vrouw voor wie als echte Filipijnse dit heel belangrijk is. Het is een kwestie van respect naar je naaste.

Niks " Waarschijnlijk ", Boomerang.
In de Phils wordt iedereen DOM gehouden, mede door de Katholieke kerk.
Mijn vrouw heeft ondertussen een ander zicht op de " Holy Church " toen ze zag wat die pedofielen allemaal met medeweten van hun " regering " presteren.
De afschuuw was groot voor hetgeen waar ze haar leven lang in geloofde. De kerkgang is ondertussen niet 1 van haar primaire verlangens.
De realiteit van het FEITENLIJKE en niet het EIGENLIJKE doet soms de ogen opengaan.
:atyourservice:

Digos

Boek des verderfs is misschien wat hard uitgedrukt en in de verkeerde context.

Maar ik zou me nu ook niet kunnen vinden.....goed voelen dat zo'n lange rokken drager ons gaat huwen......terwijl ze misschien jonge jongentjes misbruiken voor hun verboden lusten.

Dan trouw ik liever juist voor de wet (misschien wel een beetje corrupt) dan door een pedofiel.

Dat er respect moet zijn.....ok.....maar stel je niet hypocriet op.

Ieder zijn mening en bij een huwelijk beslist ieder wat en hoe het moet gaan.

By the way.....ik zou nooit voor de kerk huwen....hier niet en ook niet in de phils.

Maar dat is mijn ongezouten mening....en een ander mag er gerust anders over denken.

LIVE ONCE - LIVE IT

dimi

 hey

zelf ben ook ik ook niet gelovig maar heb mij in de filiipijnen daar niks van aangetrokken want ik weet hoe belangrijk het was voor mijn vrouw en haar familie om dit te respecteren het is tenslotte de belangrijkste dag uit haar leven .iedere zondag voormiddag ben ik meegeweest naar de baptist kerk alleen al maar uit respect voor mijn vrouw .ieder zijn eigen meening erover maar wou het toch even van mijn hart.heb het even kort aan emlyn uitgelegd wat ik gelezen had en ze was er niet zo happy mee voor de filippijnse cultuur is dat toch wel zeeeeeeeer belangrijk
groeten dimi and emlyn

boomerang

Citaat van: stip66 op maandag 14 februari 2011, 15:33:27
Citaat van: boomerang op maandag 14 februari 2011, 15:20:53
Waarschijnlijk heb je de essentie van Pjottr zijn commentaar gemist en wil dit dan nog graag even voor jou herhalen:

Wat je ook geloofd of niet moet je zelf weten maar hou rekening met anderen die je hiermee op hun hart trapt.Waarschijnlijk ook je nieuwe vrouw voor wie als echte Filipijnse dit heel belangrijk is. Het is een kwestie van respect naar je naaste.

Niks " Waarschijnlijk ", Boomerang.
In de Phils wordt iedereen DOM gehouden, mede door de Katholieke kerk.
Mijn vrouw heeft ondertussen een ander zicht op de " Holy Church " toen ze zag wat die pedofielen allemaal met medeweten van hun " regering " presteren.
De afschuuw was groot voor hetgeen waar ze haar leven lang in geloofde. De kerkgang is ondertussen niet 1 van haar primaire verlangens.
De realiteit van het FEITENLIJKE en niet het EIGENLIJKE doet soms de ogen opengaan.
:atyourservice:

Er zijn meerdere religies dan enkel de katholieke welke de Bijbel als leidraad gebruiken. Vermoedelijk zal jij eerst eens zorgvuldig moeten leren lezen alvorens heethoofdig commentaar te geven.

Daar ik geen zin heb in verder een oeverloze discussie over dit onderwerp wil ik het wat mij betreft hier verder bij laten.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stip66

Citaat van: boomerang op maandag 14 februari 2011, 15:54:18

Er zijn meerdere religies dan enkel de katholieke welke de Bijbel als leidraad gebruiken. Vermoedelijk zal jij eerst eens zorgvuldig moeten leren lezen alvorens heethoofdig commentaar te geven.

Daar ik geen zin heb in verder een oeverloze discussie over dit onderwerp wil ik het wat mij betreft hier verder bij laten.

Je hebt gelijk boomerang, maar vertel me nu eens wat de toegevoegde waarde is van een kerkelijk huwelijk ? Dit heeft namelijk geen enkele wettige basis, een kerkelijk huwelijk dient enkele en alleen om de plaatselijke pedofielen van zakgeld te voorzien. Dit heeft niks met heethoofdigheid te maken, enkel met de realiteit.

boomerang

Citaat van: stip66 op maandag 14 februari 2011, 15:59:14
Citaat van: boomerang op maandag 14 februari 2011, 15:54:18

Er zijn meerdere religies dan enkel de katholieke welke de Bijbel als leidraad gebruiken. Vermoedelijk zal jij eerst eens zorgvuldig moeten leren lezen alvorens heethoofdig commentaar te geven.

Daar ik geen zin heb in verder een oeverloze discussie over dit onderwerp wil ik het wat mij betreft hier verder bij laten.

Je hebt gelijk boomerang, maar vertel me nu eens wat de toegevoegde waarde is van een kerkelijk huwelijk ? Dit heeft namelijk geen enkele wettige basis, een kerkelijk huwelijk dient enkele en alleen om de plaatselijke pedofielen van zakgeld te voorzien. Dit heeft niks met heethoofdigheid te maken, enkel met de realiteit.

Leer lezen !!!


Daar ik geen zin heb in verder een oeverloze discussie over dit onderwerp wil ik het wat mij betreft hier verder bij laten.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#9
............en WIES ???:denk: :ikkeniebegrijp: