reizen vanaf Puerto Princesa airport Palawan

Gestart door PHwaarde, zondag 27 februari 2011, 19:25:57

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

@ cagayanmelanie , Reken er maar op dat je als witneus pech heb en je dus voor de kosten van het busje kan opdraaien.  Maakt hun niks uit of ze nou 1 of 8 passagiers hebben. De prijs voor het busje staat toch vast.
Het zou mooi zijn als Xav wat voor je kan regelen,maar mocht dat niet het geval zijn en je vind die 3500 peso te duur dan kan je met een shutllevan naar Sabang gaan.   Shutllevans zijn ook luxe airconbusjes, maar die vertrekken pas als het busje vol is , het kan dan dus zijn dat je een tijdje moet wachten voor het busje vol is,grote voordeel is dat nooit voor een heel busje betaald. Exacte prijs weet ik niet,maar is minder dan 500 peso om naar sabang te gaan.   Shutllevans worden gerund door FortWally Transport, ze hebben helaas geen website, wel een e-mail adres : fortwallytransport@yahoo.com   tel   +639172762875  of +639209815702    
Deze vans vertrekken ook van de newterminal, maar als je reserveerd komen ze je ook wel op de airport oppikken.
Als je in Sabang ben moet je zeker Calamaris eten in het Tribalrestaurant,die zijn superlekker en krokant, die eet ik altijd als ik daar kom, zijn de beste uit heel filippijnen.

koy

Zelf kom ik op 29 april aan in Puerto Princessa om 12:10 met Cebu Pacific en we moeten in El Nido zien te geraken   :denk:
Gaat dat op dezelfde wijze als hier beschreven; airconvan en wachten tot ze vol zitten?
Die dame van het resort vertelde me 6u om in El Nido te geraken...??? Klopt dat? Iemand ervaring mee?  :floet:

thx 4 input,
koy
leven en laten leven...

xav

Citaat van: koy op maandag 28 februari 2011, 23:53:09
Zelf kom ik op 29 april aan in Puerto Princessa om 12:10 met Cebu Pacific en we moeten in El Nido zien te geraken   :denk:
Gaat dat op dezelfde wijze als hier beschreven; airconvan en wachten tot ze vol zitten?
Die dame van het resort vertelde me 6u om in El Nido te geraken...??? Klopt dat? Iemand ervaring mee?  :floet:

thx 4 input,
koy

van waar kom je dan Koy..? als je van manilla komt, was het misschien wel beter geweest om rechtstreeks naar el-nido te vliegen met zestair... anders is het idd met shuttlevan... 6 uur is wat krap... ik reken minimum 8 uur..
maar die chauffeurs daar vliegen dan wel meer dan rijden..

gosternokke

@ Xav , Zestair vliegt niet op El Nido   http://www.zestair.com.ph/domestic_route.html   
  aleen  ITI vliegt op de route manila- elnido, en dat is een peperdure maatschappij.

xav

Citaat van: gosternokke op dinsdag  1 maart 2011, 07:35:22
@ Xav , Zestair vliegt niet op El Nido   http://www.zestair.com.ph/domestic_route.html   
  aleen  ITI vliegt op de route manila- elnido, en dat is een peperdure maatschappij.

vliegt er een maatschappij van puerto naar el-nido...? of coron...? wij waren bijna van plan om te vliegen, maar wilde de trip toch doen met de auto en stoppen in taytay voor een nacht... de route is te mooi om te missen...

gosternokke

Helaas is er nog geen maatschappij die van puerto naar El nido vliegt. Maar zoals je zegt de route over land is mooi en afwisselend vind ik. Dan weer rij  je door de bergen,dan weer langs de kust,dan weer door de rijstvelden.
Een tussen stop met overnachting in Taytay is ideaal lijkt mij, maar dat kan alleen lijkt mij als je een privevan heb.
In Taytay is er een gigantisch spaans fort uit de 16de eeuw ,dat zou ik nog wel een willen gaan zien.

Bulldozer

Er is wel degelijk een vliegtuigmaatschappij die op El Nido vliegt, het is alleen niet dagelijks. Kosten voor een ticket rond de 6000 peso per persoon:

http://www.flyseair.com/

Van Puerto Princesa naar El Nido hadden wij geregeld via het resort waarin we verbleven. P8500 in totaal. Opgehaald om half 10 en we waren om kwart over 4 in El Nido, met zijn drieën in een 8 persoons busje, dus ruimte zat.

gosternokke

Ja, je heb gelijk is een nieuwe bestemming van hun sinds december 2010 http://www.flyseair.com/node/286

Goede zaak want ik neem aan dat met sea-air vliegen voordeliger uitpakt dan vliegen met ITI airlines

Bulldozer

Ik had al met ze gevlogen in december 2009. Normaal stoppen ze tijdens het laag seizoen met vluchten naar El Nido en als het seizoen weer begint hervatten ze de vluchten.

Als ze nog steeds met hetzelfde vliegtuig als toen vliegen moet je wel op tijd reserveren aangezien er maar 19 personen mee kunnen. Enne niet bang zijn om neer te storten:


Vliegtuig van El Nido naar Manila.


Op het andere forum had ik ooit bij reisverslagen een verslag gezet over onze vakantie in Palawan.

koy

Mijn vriend en ik komen aan vanuit Cebu met Cebu Airways, was een promotie voor 100â,¬ 2 pers. H/T Cebu-Puerto Princessa. Alleen wist ik niet dat het nog zo lang rijden was naar El Nido.

Weet iemand of er geen ferry's zijn die de verbinding doen?
Anders vrees ik dat we de route met car zullen moeten afleggen en mss is dat nog niet zo erg als de scenery onderweg zoals jullie zeggen heel mooi is.

Thx voor de reacties hier,
koy
leven en laten leven...