reizen vanaf Puerto Princesa airport Palawan

Gestart door PHwaarde, zondag 27 februari 2011, 19:25:57

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Heeft iemand ervaring met het reizen vanaf Puerto Princesa airport Palawan naar Sabang? Zijn er taxi's/jeepneys/tuktuks/bussen bij de uitgang? Zo ja, op welke kosten moet ik rekenen? Een hoteltransfer kost 5000 PHP (Lijkt mij aan de dure kant > witneus oplichten  :weetikniet:)

xav

naar sabang zijn er verschillende aircon busjes, wat de prijs juist is weet ik niet maar 5000 is wel de prijs volgens mij... je kan ook een bus nemen, maar dat zou ik niet aanraden... het is ongeveer 1 a 1u30 rijden naar sabang... de weg is redelijk, met uitsluiting van bepaalde stukken...

wanneer zou je er juist zijn denk je...? ik heb daar een auto en zou anders 1 van schoonbroers kunnen inschakelen om je naar daar te brengen als je wil... met een volle benzine tank ben je er vanaf..


Robert

Citaat van: xav op zondag 27 februari 2011, 20:13:49
naar sabang zijn er verschillende aircon busjes, wat de prijs juist is weet ik niet maar 5000 is wel de prijs volgens mij... je kan ook een bus nemen, maar dat zou ik niet aanraden... het is ongeveer 1 a 1u30 rijden naar sabang... de weg is redelijk, met uitsluiting van bepaalde stukken...

wanneer zou je er juist zijn denk je...? ik heb daar een auto en zou anders 1 van schoonbroers kunnen inschakelen om je naar daar te brengen als je wil... met een volle benzine tank ben je er vanaf..



denk dat jij per busje bedoeld, vriend van me heeft die trip nog niet zo lang geleden gedaan, zaten meerdere mensen in dat busje en kosten werden gedeeld van het busje.

gosternokke

Die 5000 peso kan kloppen maar dat is dan voor een privebusjes direct vanaf het vliegveld naar Sabang. Maar het kan veel goedkoper met openbaar vervooer.   Bussen naar Sabang vertrekken vanaf New Market Terminal  in SanJose    .  SanJose ligt net buiten Puerto Princesa, debussen mogen namelijk niet meer de stad in om luchtvervuiling tegen te gaan.   Dus je moet eerst vanaf het vliegveld  naar de bus terminal zien te komen,taxis zijn er niet in Puerto, maar tricycles staan er volop te wachten bij de airport.   In de regentijd kan het zijn dat er geen bus naar Sabang gaat ,maar dan rijd er een jeepney,die grote lange versie,.   Kosten van transport zijn zo rond de 300 peso, is misschien iets meer geworden.   Hoe lang de rit duurd is afhankelijk van hoe ver de weg al klaar is, laatse keer dat ik er was werd er nog volop aan de weg gewerkt,maar het kan zijn dat die inmiddels al klaar is.

xav

Citaat van: Robert op maandag 28 februari 2011, 08:58:44
Citaat van: xav op zondag 27 februari 2011, 20:13:49
naar sabang zijn er verschillende aircon busjes, wat de prijs juist is weet ik niet maar 5000 is wel de prijs volgens mij... je kan ook een bus nemen, maar dat zou ik niet aanraden... het is ongeveer 1 a 1u30 rijden naar sabang... de weg is redelijk, met uitsluiting van bepaalde stukken...

wanneer zou je er juist zijn denk je...? ik heb daar een auto en zou anders 1 van schoonbroers kunnen inschakelen om je naar daar te brengen als je wil... met een volle benzine tank ben je er vanaf..



denk dat jij per busje bedoeld, vriend van me heeft die trip nog niet zo lang geleden gedaan, zaten meerdere mensen in dat busje en kosten werden gedeeld van het busje.

dat is idd per busje... als er zo'n 8 personen inzitten valt de prijs dan wel mee...

PHwaarde

Allereerst dank voor de reacties  :thankyoufw5:. (Ben al iets meer gerustgesteld ;) Ik ben van plan om in april deze trip te maken, dus buiten het regenseizoen.

xav

Citaat van: cagayanmelanie op maandag 28 februari 2011, 12:59:33
Allereerst dank voor de reacties  :thankyoufw5:. (Ben al iets meer gerustgesteld ;) Ik ben van plan om in april deze trip te maken, dus buiten het regenseizoen.

ik ben er ook in april... tot 15 of 16 april... wanneer kom jij er aan...? en is je hotel in sabang...? als ik kan wil ik je wel naar daar brengen...

gosternokke

Ik heb het nog even nagekeken maar Sabang kost geen 5000 peso ,maar 3500 peso, en dat is per busje.
          http://spurtravelpalawan.com/?page=rate

PHwaarde

@xav: Ik arriveer samen met mijn Filippijnse vriendin op 15 april op Palawan. Hotel geboekt op Sabang. 19 april terug naar Manila.

@gosternokke: 3500 PHP per 8 persoonsbusje? Dus de kosten worden gewoon gedeeld door het aantal personen dat meereisd? Kun je dus geluk of pech hebben   :happy2:

xav

de 15 de april zal niet meer lukken voor mij... zo'n busje zal je beste optie zijn... en omdat het zomer tijd is zullen de meeste busjes wel zo goed als vol zitten...