reizen vanaf Puerto Princesa airport Palawan

Gestart door PHwaarde, zondag 27 februari 2011, 19:25:57

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: koy op dinsdag  1 maart 2011, 18:08:13
Mijn vriend en ik komen aan vanuit Cebu met Cebu Airways, was een promotie voor 100â,¬ 2 pers. H/T Cebu-Puerto Princessa. Alleen wist ik niet dat het nog zo lang rijden was naar El Nido.

Weet iemand of er geen ferry's zijn die de verbinding doen?
Anders vrees ik dat we de route met car zullen moeten afleggen en mss is dat nog niet zo erg als de scenery onderweg zoals jullie zeggen heel mooi is.

Thx voor de reacties hier,
koy

met een ferry zal je er niet komen vrees ik, die gaat enkel naar coron... en dan ben je al 12 uur onderweg...


gosternokke

@ Koy, er is geen rechtstreekse bootverbinding van Puerto naar El nido.  Maar je heb wel de mogelijkheid om de helft van het traject met  een airconvan en het andere stuk met de boot te doen.  De boot vetrekt vanaf Sabang dat is zeg 2 uur rijden vanaf Puerto,of je kunt ook in Port barton opstappen, zo 3 tot 4 uur rijden van Puerto. het betreft hier een zeewaardige banca , de  Roy-jen    http://royjen12.blogspot.com/     Prijzen en vertrektijden zijn allemaal vermeld.  De boot vaart dicht langs de kust en stop ook nog op een aantal resorts, je komt langs schitterend uitziende baaien en mooie eilandjes die je met de auto nooit zou zien.  Absolute voorwaarde vind ik wel dat het rustig weer is en geen wind en grote golven,  want als je zwaar zeeziek op zo,n boot zit zie je van de mooie omgeving ook niks.

wiking

3 weken terug ook na een week verblijf in Puerto Princesa naar El Nido gegaan met een aircon van. Was dacht ik 700php per persoon met max 10 man. De weg hiernaar toe bestaat uit ongeveer 40% afvalt en de rest is niet echt super comfortabel. Dacht dat een prive bus zoals ik dat zag op de flyers 10k of 11k was per van. Maarjah vond het wel de moeite waard. Rit duurde ongeveer 5 a 6 uur.

Guadalupe

Wij hebben dezelfde rit gemaakt met een privee van.
Was 6k met 5 personen voor 3 dagen.De chauffeur bleef al die dagen tot onze beschikking en had zijn
eigen overnachtings adres.
Ga ik zeker nog eens doen !
Wie lacht niet wie de mens beziet.

antzan

wij willen ook naar Puerta Princessa , af manila met de boot .             geen probleem . Dan gaan we dusseldorf- manila .
Maar dan moeten we naar iligan city .
Dus eerst naar cagayan , of anders , liefst met boot i.v.m.
60 kg bagage .
we kunnen ook naar cebu vliegen en vandaar naar P.Pr .maar          ook     dan moeten we naar iligan city.
Wie weet iets ?
antzan
Foodmaster

gosternokke

Voor zover ik weet kunje met de boot niet vanaf Cebu naar Puerto, wel vliegen.  Wil je perse met de boot naar PP en niet terug naar Manila, dan kan je ook vanaf Iloilocity met de boot naar PP.  Zowel Milagrosa shipping als Montenegrolines hebben  2  keer per week een ferry naar PP via Cuyo.  Montenegrolines vertrekt op woensdag en zaterdag  8 uur in de ochtend vanaf Iloilocity.    In IloIlo kan je vanaf Cebu ook met de boot komen.                Welke datum verwacht je in Puerto P te arriveren?  Zou leuk zijn bij ons komen in Palawan.

antzan

we wilden februarie gaan , maar er is iets tussen gekomen ,
en van ons werk [ horeca ] kunnen we dan pas in September .
We gaan zo-wie-zo naar Palawan , 1 week en misschien nog Bohol .
3 dagen
Vorig jaar waren we daar ook en mijn Assawa wil nog eens terug .
Ook 2 dagen Dumaguette is een optie !
Daarna 2 weken Iligan City [ family ]
Nu stond ons huisje tot aan het plafond in het water ,
dus dat moet ook eerst grondig gereinigd/opgeknapt worden .
We nemen 30 dagen vakantie .
Tegen die tijd laat ik het je weten .
Gr, Antzan
Foodmaster

gosternokke

Okay, prima mits ons huisje er dan nog staat want die typhoon komt deze kant op van palawan, en als ik het zo zie op de kaart van Pagasa precies over onze woonplaats, als dit maar goed gaat aflopen    :weetikniet: