Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM

Gestart door Digos, woensdag 29 april 2009, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Digos


KLM België


KLM ROCKIN' DEALS

Vanaf vandaag stelt KLM u maandelijks uitzonderlijke deals voor met deze KLM ROCKIN' DEALS.
Dankzij deze aanbiedingen vliegt u naar de mooiste plekken op aarde.
Grijp uw kans; de tickets kunnen aangekocht worden tot en met 23 november 2009. U vliegt noord, oost, zuid of west; voor iedere richting is er een unieke kans.




LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

KLM kleurt een beetje oranje.

AMSTELVEEN (AFN) - Om het imago op te frissen en om de Nederlandse wortels te benadrukken gaat luchtvaartmaatschappij KLM naast het vertrouwde blauw steeds meer gebruik maken van de kleuren wit en oranje. ,,Blauw blijft, dat zit in ons DNA. Maar het blauw moet frisser; daarom gaan we meer wit gebruiken. Oranje is als kleur complementair aan blauw en onderstreept onze Nederlandse wortels'', zegt Frank Houben, verantwoordelijk voor het merkbeleid bij KLM.

Toen KLM in 2004 fuseerde met het veel grotere Air France, dachten sceptici dat het merk KLM ten onder zou gaan in het fusieproduct. ,,Niets is minder waar'', aldus Houben. ,,Air France heeft alle belang bij een sterk merk KLM.''

Het oranje is er hier en daar al ingeslopen bij KLM. Zo is het te zien in de magazines die KLM uitgeeft, zoals IFly. In 2010 wordt de kleur nog veel zichtbaarder voor het publiek wanneer bijvoorbeeld de KLM-site wordt aangepakt. ,,Overal komen oranje details, de kleur wordt vooral functioneel gebruikt zoals voor buttons of rubrieken.''

Versterken

In de nieuwe kleuren van KLM zal blauw zo'n 60 procent van het kleurgebruik voor zijn rekening nemen, wit dat het blauw moet versterken 30 procent en oranje 10 procent.

Wanneer de elfduizend dames en heren van het grond- en vliegend personeel van KLM in april volgend jaar hun oude uniform inruilen voor een nieuw exemplaar, komt ook daar oranje om de hoek kijken. ,,In de sjaal zit oranje en aan de binnenkant van de jasjes'', legt Houben uit.

KLM doet voortdurend klantenonderzoek en daar kwam uit naar voren dat mensen KLM een tikje ouderwets vinden, maar het typisch Nederlandse juist waarderen. Door meer oranje te gebruiken speelt KLM daarop in. Een 'make-over' van alles, van de site tot de dozen waar de maaltijden aan boord in geserveerd worden, moet KLM 'verfrissender' maken.

Restyling

Welk bedrag met de restyling is gemoeid, is volgens KLM moeilijk te zeggen. Het loopt zeker in de miljoenen, maar veel dingen moesten al vervangen worden.

Concurrent easyJet maakt in de luchtvaart al furore met de kleur oranje. Dat ziet KLM niet als een probleem. ,,Wij willen niets ineens helemaal oranje zijn, het wordt gebruikt ter ondersteuning. We krijgen echt geen oranje vliegtuigen.''

Bron

Orange boven!!!

LIVE ONCE - LIVE IT

stip66

ze zouden beter een beetje geld steken in hun service en de klantvriendelijkheid, niet persoonlijk opvatten, maar ik heb 7 jaar gewerkt in Nederland. Arrogantie was meestal troef daar........

Rich

#63
Daarom alleen al vlieg ik niet met KLM.  Dat arrogante gedoe hoeft niet voor mij.

Wat je wel hebt met de meeste Nederlanders , ze zeggen alles in je gezicht en je weet waar je aan toe bent. Als ze maar niet met dat vingertje beginnen wat zo typisch is.

Ik ben geboren in Amsterdam en woon nu 47 jaar in Belgie, en dat achter de rug gedoe hier, daar heb ik het nog altijd moeilijk mee, en ik werk nu in Antwerpen sinds kort, maar  oh oh oh die denken toch echt dat de wereld aan hun gat hangt en er maar één plaats op de wereldkaart is. 

Maar zoals je al zei, zeker nier persoonlijk opvatten, want er zitten overal goeie en minder goeie.



Rich de Nederbelg.

Digos


Wij hebben met KLM nooit geen problemen gehad, zij hebben ons altijd perfect van punt A naar punt B gebracht.

Wat betreft die grote hollandse trutten van stewardessen op de vlucht, de service was nie meer of anders als bij andere maatschappijen....was in orde (voor mij).

Dat zij misschien wat kort in de kar staan met een vlucht vol met filippino's kan ik begrijpen.


En het is mooi om Antwerpenaar te zijn.....een beetje chauvinisme mag wel zeker, doen de limburgers en de mensen van over het water ook.  :applaus:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

joselito

Citaat van: Digos op woensdag  2 december 2009, 14:58:04

...een beetje chauvinisme mag wel zeker, doen de limburgers  ook.  :applaus:

O0



maar dat is dan ook meer dan begrijpelijk

Phille

herken ik helemaal KLM=Arrogantie troef!

Het is tot nu ook de enige maatschappij waar ze voor de take-off omroepen met het verzoek om de bagage luiken dicht te doen ... op andere vluchten heb ik dat nog nooit gehoord. Tja, dan is weer werk minder voor hun he ... mijn ervaring met KLM is, stel geen vragen, blijf gewoon braaf in uwe stoel zitten en val ons (crew) vooral niet lastig ... wij hebben het zwaar hoor!

Tijdens elke vlucht is er altijd wel iets, tijdens een zekere vlucht tijdens het eten, was ik eindelijk in slaap gevallen, maakt een van die trutten mij toch niet wakker zeker en nee, niet om te vragen of ik ook iets wilde eten, nee om te zeggen dat tijdens het eten de leuning moest recht gezet worden! Ik dus wakker, zou je denken dat ze dan zouden vragen of ik ook iets wilde, nee hoor ... gewoon het bevel (anders kan ik het niet omschrijven) ... zet die leuning recht! En weg was ze, effe op knopje gedrukt voor assistentie, kwartiertje moeten wachten tot er eens iemand wat kwam vragen ... KLM=klantonvriendelijk en super arrogant!


Robert

Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 13:26:13
herken ik helemaal KLM=Arrogantie troef!

Het is tot nu ook de enige maatschappij waar ze voor de take-off omroepen met het verzoek om de bagage luiken dicht te doen ... op andere vluchten heb ik dat nog nooit gehoord. Tja, dan is weer werk minder voor hun he ... mijn ervaring met KLM is, stel geen vragen, blijf gewoon braaf in uwe stoel zitten en val ons (crew) vooral niet lastig ... wij hebben het zwaar hoor!

Tijdens elke vlucht is er altijd wel iets, tijdens een zekere vlucht tijdens het eten, was ik eindelijk in slaap gevallen, maakt een van die trutten mij toch niet wakker zeker en nee, niet om te vragen of ik ook iets wilde eten, nee om te zeggen dat tijdens het eten de leuning moest recht gezet worden! Ik dus wakker, zou je denken dat ze dan zouden vragen of ik ook iets wilde, nee hoor ... gewoon het bevel (anders kan ik het niet omschrijven) ... zet die leuning recht! En weg was ze, effe op knopje gedrukt voor assistentie, kwartiertje moeten wachten tot er eens iemand wat kwam vragen ... KLM=klantonvriendelijk en super arrogant!



ik ga altijd helemaal naar achteren, daar zitten vaak de jongere stewardessen, ga ik een beetje ouwehoeren, kan toch al niet in de stoel de hele trip zitten, dan lukt meestal alles. maar, ik geef toe, het is altijd maar afwachten, kan niet tippen aan aziatische maatschappijen.

Kano

#68
Comfort-stoelen KLM ingeluid met 'zwevende' passagier (foto's)

07-12-2009 Luchtvaartnieuws

SCHIPHOL - Met een zittende passagier zonder stoel heeft KLM maandag (7 december) op Schiphol de aandacht op haar nieuwe Comfort-zone gevestigd. De luchtvaartmaatschappij presenteerde het extra product door een fictieve passagier op een onzichtbare stoel te laten plaatsnemen. Voorbijgangers vergaapten zich aan het tafereel en deden hun best het geheim van de zwevende man te ontrafelen.


KLM gebruikte al de aandacht om de nieuwe Economy Comfort-stoelen aan de man te brengen, een 'tussenklasse' die minder opzienbarend is dan de zwevende passagier. In navolging van enkele concurrenten kan bij KLM nu ook een stoel met extra beenruimte worden geboekt. Die zitplaats biedt tien centimeter extra comfort, plus een rugleuning die iets verder naar achteren kan.

Volgens Bram Gräber, KLM-directeur Nederland, past de introductie van Economy Comfort bij het streven van KLM om passagiers verschillende niveaus van comfort te bieden. "We breiden het aanbod uit, zodat onze passagiers meer keuzes hebben om hun reis naar eigen wens in te vullen."

KLM zal in 2010 bekijken hoe de Economy Comfort-zone het doet. Als er veel interesse voor de zitplaatsen is, kunnen eenvoudig extra rijen aan het gedeelte worden toegevoegd, aldus Gräber.


Foto: Luchtvaartnieuws.nl

Foto: Luchtvaartnieuws.nl

Het boeken van stoelen met extra beenruimte was al mogelijk bij KLM, bijvoorbeeld de zitplaatsen bij de nooduitgang. Ook daarvoor geldt een toeslag. In de Economy Comfort-zone staan tussen de 34 en 40 stoelen, afhankelijk van het vliegtuigtype. Alle zestig toestellen van KLM die naar verre bestemmingen vliegen, beschikken over het nieuwe product.

KLM brengt voor een enkele reis in Economy Comfort tussen de 80 en 150 euro extra in rekening. Hoe langer de vliegreis duurt, hoe meer voor het comfort moet worden bijbetaald. Het serviceniveau staat verder gelijk aan dat van de gewone economy class.

Het reserveren van een stoel in de Economy Comfort-zone kan pas nadat een boeking is gemaakt. De zitplaatsen zijn beschikbaar tussen negentig dagen en 48 uur voor vertrek.

KLM-passagiers met Platinum-status of met een volledig flexibel ticket betalen geen toeslag. Reizigers met de status Gold of Silver hebben respectievelijk 50 en 25 procent korting.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Citaat van: Robert op donderdag  3 december 2009, 16:37:10
kan niet tippen aan aziatische maatschappijen.
Vind ik niet. Wel eens 13 uur in een toestel van Philipine Airlines gezeten? Dan doe ik toch echt liever die 13 uur bij KLM.