Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM

Gestart door Digos, woensdag 29 april 2009, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

disnoke

Wel sinds KLM zijn frequent flyer programma heeft aangepast (dacht vorig jaar maart) is het veel minder intresant geworden, vroeger kreeg ik de gold kaart (extra 10kg bagage, toegang tot de lounge, aparte incheckbalie zijn voor mij de beste voordelen) al na een "gewoon" jaar.  Ik vloog twee maal naar de Filippijnen en één maal naar Amerika, ik nam de op één na goedkoopste tickets.  Nu is dit idd maar 25 of 50% van de miles dus mag je de gold kaart vergeten, hoogstens nog silver.  De prijzen zijn ook duurder geworden, ik weet nog mijn eerste ticket was 600 â,¬ vorige keer was het goedkoopste uit België rond de 900.
Zolang ik de gold kaart nog heb zal ik waarschijnlijk nog bij klm blijven en dan overstappen naar Ethiad indien die hun prijzen niet fors omhoog doen.
Over service zelf heb ik nooit te klagen gehad bij klm

Robert

Citaat van: disnoke op zondag 18 april 2010, 12:00:14
Wel sinds KLM zijn frequent flyer programma heeft aangepast (dacht vorig jaar maart) is het veel minder intresant geworden, vroeger kreeg ik de gold kaart (extra 10kg bagage, toegang tot de lounge, aparte incheckbalie zijn voor mij de beste voordelen) al na een "gewoon" jaar.  Ik vloog twee maal naar de Filippijnen en één maal naar Amerika, ik nam de op één na goedkoopste tickets.  Nu is dit idd maar 25 of 50% van de miles dus mag je de gold kaart vergeten, hoogstens nog silver.  De prijzen zijn ook duurder geworden, ik weet nog mijn eerste ticket was 600 â,¬ vorige keer was het goedkoopste uit België rond de 900.
Zolang ik de gold kaart nog heb zal ik waarschijnlijk nog bij klm blijven en dan overstappen naar Ethiad indien die hun prijzen niet fors omhoog doen.
Over service zelf heb ik nooit te klagen gehad bij klm

is inderdaad veel minder interessant geworden, ik maak mijn flying miles op, daarna vlieg ik lekker met andere maatschappijen. denk dat ik de route dusseldorf een keer pak.
scheelt een hoop geld.
vwb je verhaal over de miles, ik deed precies hetzelfde, maar heeft nu geen zin meer, pakte ook voor 25 euro of zo meer een ticket, 2 keer heen en weer en wat andere vluchten en je was al een heel eind.
dus hoop binnenkort te vliegen, dan nog klm, daarna ben ik ook flexibel.
vanuit belgie en vanuit engeland is het overigens nu goedkoper om met klm te vliegen.

disnoke

ja ben nu al een keer vanuit Londen gevlogen en normaal vlieg ik zowiezo uit brussel

Gago


heb vorige week nog ticket geboekt naar  :smiley-philippines: met KLM en lag aan 884 euros. ik vertrek 8mei dus het is wel kortbij.
heb ook bij ethihad gekeken daar kwam het op 885 euros.

de uren van aankomst liggen wat beter bij KLM, dus vandaar mijn keuze.

rudy1962

Citaat van: Gago op zondag 18 april 2010, 18:30:06

heb vorige week nog ticket geboekt naar  :smiley-philippines: met KLM en lag aan 884 euros. ik vertrek 8mei dus het is wel kortbij.
heb ook bij ethihad gekeken daar kwam het op 885 euros.

de uren van aankomst liggen wat beter bij KLM, dus vandaar mijn keuze.

Ik hoop voor jou dat de situatie op de luchthavens ok is

Ik zou nu in de   :smiley-philippines: moeten zijn maar een ijslandse vulkaan heeft daar anders over beslist

Fail_over

Citaat van: Gago op zondag 18 april 2010, 18:30:06

heb vorige week nog ticket geboekt naar  :smiley-philippines: met KLM en lag aan 884 euros. ik vertrek 8mei dus het is wel kortbij.
heb ook bij ethihad gekeken daar kwam het op 885 euros.

de uren van aankomst liggen wat beter bij KLM, dus vandaar mijn keuze.

Ah, dus geen 'zuinige Hollandse trekjes voor dien ene euro?'

:lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Gago

Citaat van: rudy1962 op zondag 18 april 2010, 18:44:35

Ik hoop voor jou dat de situatie op de luchthavens ok is

Ik zou nu in de   :smiley-philippines: moeten zijn maar een ijslandse vulkaan heeft daar anders over beslist

ai Rudy,

ik hoop dat je toch nog snel zal kunnen vertrekken. hopelijk kan je wat regelen met je werkgever.
sterkte.

Digos

Citaat van: Gago op zondag 18 april 2010, 18:30:06

de uren van aankomst liggen wat beter bij KLM, dus vandaar mijn keuze.

Dat was ook één van de voordelen waarom ik KLM prefereerde, je kon dezelfde dag nog direct doorreizen naar je bestemming.

Nu met Ethiad zit ik s'nachts 5 uren vast op domestic airport.....te lang om te wachten en te weinig om een hotel te nemen.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

ik heb nu voor de eerste keer met Ethihad gevlogen... en ik moet zeggen dat het me wat tegen viel bij de heen reis... zeer weinig been ruimte ( en ik ben al niet zo groot) , eten was ok maar kon geen snacks tussen door krijgen... en omdat ik nogal een film liefhebber ben had ik ook wel wat verwachtingen over het onboard entertainment... dat viel me eerlijk gezegt ook wel wat tegen...

maar op de terug vlucht was het helemaal anders... wel snacks te verkrijgen, veel meer been ruimte... entertainment was nog het zelfde... maar of Ethihad nu zoveel beter is dan KLM  :weetikniet: ... misschien is het personeel vriendelijker of zo, maar ik heb daar eigenlijk weinig van ondervonden want bij bijde maatschappijen kreeg ik vriendelijk waar ik om vroeg...

wat voor mij wel van belang is en wat mij een vaste klant zal maken bij hun is de prijs... als je voor 2 of 300 euro goedkoper kan reizen is voor mijn een zeer groot punt... en hun GUEST service met betere airmiles zal ook menig mensen bekoren als ze toch wel redelijk wat heen en terug vliegen richting Manilla...

mijn 2 euro cent ( die nu ondertussen wat minder waarde heeft  :happy2: )

:daag:

boldy

ben tog blij ook eens wat negatieve dingen te lezen over ethihad want tot nu toe was het bijna alleen maar hosanna .
en was klm slecht althans zo komt dat bij mij over dan ,maar  het is tog echt bij elke maatschappij wel wat en tuurlijk kan je altijd  slechte ervaringen hebben .
zoals ik al zei ik hen nog maar 1 keer zo'n verre vlucht gedaan en dat was met de klm en is mij zeer goed bevallen ,maar natuurlijk meningen verschillen en dat is maar goed ook  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort