Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM

Gestart door Digos, woensdag 29 april 2009, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Op 4 augustus starten weer de KLM werelddeal weken en sommigen kijken er naar uit

Wat Manila betreft valt het evenwel dik tegen, enkele voorbeelden vanaf Amsterdam:
-Bangkok : 556 Euro
-Hong Kong : 542 Euro
-Kuala Lumpur : 545 Euro
-Jakarta :570 Euro
-Manila : 932 Euro

jamietagabundok

Nee, niet echt een koopje.    Hoewel ik ben hier 3 weken terug gekomen met KLM,  was een last minute booking , en alle andere maatschappijnen zaten vol, want ik vlieg niet graag met KLM, maar had geen andere keus nu. Wel bijna 1400 Euro voor dat ticket , laatste stoel zowat die er was  in Economy class. Kon door omstandigheden niet eerder boeken.  Maar dat is dus niet voor herhaling vatbaar.

Ik was hier in   :smiley-philippines: eerder met Malaysia AAir voor minder dan 600 Euro  :thumb:

Pinocchio

Met KLM naar Manila voor 745 Euro

Voorbeeld:vr 22 jan — di 8 mrt +1 dag   (Trip duurt 48 dagen)

21:00 Amsterdam -- 19:30 Manila ---- totale reistijd 15u 30m 1 stop (TPE)
20:50 Manila -- 6:55 Amsterdam ---- totale reistijd 17u 05m 1 stop (TPE)

Te boeken op de website van KLM ( ook andere data voor die prijs )

Pinocchio

In het najaar 2016 met KLM naar de Filippijnen goedkoper vanuit Belgie dan Nederland:

Voorbeeld:zo 28 aug — di 11 okt +1 dag   (Trip duurt 46 dagen)841 Euro op de website van KLM

16:52 ZYR (Brussel Zuid) 18:30 Manila -totale reistijd 19u 38m 3 stops (ZWE, AMS...)
19:50 Manila -- 9:55 Brussel -- totale reistijd 20u 05m 2 stops (TPE, AMS)

Voorbeeld:zo 28 aug — ma 10 okt +1 dag   (Trip duurt 45 dagen)981Euroop de website van KLM (ook andere data voor die prijs)

20:40 Amsterdan -- 18:30 Manila ---- totale reistijd 15u 50m 1 stop (TPE)
19:50 Manila -- 6:45 Amsterdam ---- totale reistijd 16u 55m 1 stop (TPE)

jiggy

Citaat van: Pinocchio op zondag 13 december 2015, 03:15:17
In het najaar 2016 met KLM naar de Filippijnen goedkoper vanuit Belgie dan Nederland:

Voorbeeld:zo 28 aug — di 11 okt +1 dag   (Trip duurt 46 dagen)841 Euro op de website van KLM

16:52 ZYR (Brussel Zuid) 18:30 Manila -totale reistijd 19u 38m 3 stops (ZWE, AMS...)
19:50 Manila -- 9:55 Brussel -- totale reistijd 20u 05m 2 stops (TPE, AMS)

Voorbeeld:zo 28 aug — ma 10 okt +1 dag   (Trip duurt 45 dagen)981Euroop de website van KLM (ook andere data voor die prijs)

20:40 Amsterdan -- 18:30 Manila ---- totale reistijd 15u 50m 1 stop (TPE)
19:50 Manila -- 6:45 Amsterdam ---- totale reistijd 16u 55m 1 stop (TPE)

Dat prijsverschil is er steeds geweest. KLM wil op die manier reizigers "afsnoepen" van Brussel voor haar verre bestemmingen, o.a. naar Manilla. "Slimme" Nederlanders die zo een ticket boeken zijn er echter aan voor de moeite : zij moeten het volledig traject van de boeking volmaken.
Indien men enkel het vliegticket gebruikt en NIET het Thalysticket naar Schiphol, dan wordt dit als een "onregelmatigheid" aanzien in hun systeem en zal men problemen hebben bij de "tussenstop" op Schiphol en zeker bij de terugvlucht. 
De Thalysticketten staan immers gereserveerd op naam. Indien niet afgehaald wordt de trip als zijn niet aangevat beschouwd.

Fail_over

Heeft KLM geen rechtstreekse vluchten meer? Dat kon eerst wel.

Mijn Asawa wil met onze kleine van 3 half september tot half oktober naar de  :smiley-philippines: gaan.

Nu zal dat met die kleine best meoilijk zijn in en stopover. Ze wil daarna naar Tacloban. Is het dan missch verstandiger om eerst naar Singapoure te vliegen en dan naar Tacloban, of eerst naar Manila en dan naar tacloban.
Hebben jullie daar tips over?

En is er iemand die ervaring heeft met Xiamen Airlines?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Riens

KLM maakt al heel lang een tussenstop in Taipei, maar wordt wel verkocht al een rechtstreekse vlucht. En die hebben ze nog steeds.

Dit heeft volgens hun te maken met de vertrektaks die ze in de Filipijnen heffen, die is gebaseerd op het aantal km dat het vliegtuig gaat afleggen na vertrek.

Luke

Citaat van: Fail_over op zaterdag 13 augustus 2016, 20:44:23
Heeft KLM geen rechtstreekse vluchten meer? Dat kon eerst wel.

Mijn Asawa wil met onze kleine van 3 half september tot half oktober naar de  :smiley-philippines: gaan.

Nu zal dat met die kleine best meoilijk zijn in en stopover. Ze wil daarna naar Tacloban. Is het dan missch verstandiger om eerst naar Singapoure te vliegen en dan naar Tacloban, of eerst naar Manila en dan naar tacloban.
Hebben jullie daar tips over?

En is er iemand die ervaring heeft met Xiamen Airlines?

E zijn toch al een aantal international vluchten die Cebu aandoen??!!
Singapore Airlines, Emirates, Cathay Pacific, Korean air....

share

Citaat van: Fail_over op zaterdag 13 augustus 2016, 20:44:23
Heeft KLM geen rechtstreekse vluchten meer? Dat kon eerst wel.

Mijn Asawa wil met onze kleine van 3 half september tot half oktober naar de  :smiley-philippines: gaan.

Nu zal dat met die kleine best meoilijk zijn in en stopover. Ze wil daarna naar Tacloban. Is het dan missch verstandiger om eerst naar Singapoure te vliegen en dan naar Tacloban, of eerst naar Manila en dan naar tacloban.
Hebben jullie daar tips over?

En is er iemand die ervaring heeft met Xiamen Airlines?

Rechtstreeks kan op dit momen niet, noch vanuit BRU noch vanuit AMS.

Je kan met een tussenstop zowel naar MNL als CEB. Er lijkt me niet echt veel verschil tussen een tijdje te wachten in het KLM-vliegtuig in Taipeh en een overstap in een degelijke luchthaven als DXB, SIN of HKG. Ik zou er zelfs de voorkeur aan geven, want je hebt een betere kwaliteit airline en die luchthavens zijn aangenaam. Vanuit BRU betekent het een extra overstap of treinreis (kan FRA, AMS, DUS, CDG, LHR, MUC, ... zijn) tenzij je met Emirates vliegt.

Het komt er altijd op neer te zoeken op jetcost, skyscanner, momondo,... en dan door te klikken naa de aanbieder, en dat lang genoeg op voorhad te doen. Op dit moment komt dikwijls Turkish als goedkoopste, met tussenstop in IST, maar ik vlieg niet langs die schurkenstaat.

Het lijkt dan best te kiezen voor vluchten met korte tussenstops, degelijke airlines en een redelijke prijs. Zo raak je er h/t steeds voor € 800 of minder, behalve in de kerstperiode.

opinie

Enkel jaren geleden werd een heffing op tickets ingevoerd die afhankelijk was van de prijs voor de vlucht naar en van de  :smiley-philippines: .
Resultaat was dat veel maatschappijen hun aanbod van rechtstreekse vluchten annuleerden, verschraalden of aanpasten.
KLM maakte een technische stop in Taipei, Qatar vloog enkel nog op Manila enzovoort. Na een jaar verviel de taks maar de schade was gebeurd. Waarom nog een rechtstreekse vlucht doen als een stop over meer passagier per vlucht geeft. Waarom nog vluchten op Cebu en Davao als het verlies aan passagiers minder verlies geeft dan de extra kosten?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus