Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

KLM

Gestart door Digos, woensdag 29 april 2009, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Wij zijn ook met KLM gevlogen en die Taipei tussenstop is een klucht, iets anders kan ik er niet van maken. Naar mijn gevoel was die tussenstop iets langer dan een uur. Die tussenstop zorgt er wel voor dat de vlucht serieus wat langer wordt.

Je komt daar in Taipei toe, je MOET van de vlieger, je krijgt een transitkaart en je stapt de luchthaven binnen. Er staan wel luchthaven medewerkers in Ping Pong Engels aanwijzingen te roepen, dus op zich goed geregeld maar moeilijk verstaanbaar. Je gaat door een bagage check (scanners), om dan terug naar de gate te gaan en aan te schuiven voor boarding.

Je zou kunnen denken, leuk om je benen is even te strekken maar na +/- 11 uur vliegen, wetende dat je eigenlijk nog maar één uur te gaan heeft, hoeft deze cinema niet voor mij. Het is gewoon tijdverlies in het kader van een vermoedelijk kostenbesparende maatregel waar de klant uiteindelijk de dupe van is.

Door deze klucht neemt de gehele terugvlucht 16 uur en 30 minuten in beslag, maar door hevige tegenwind werden het er uiteindelijk 17 uur.

Als ik dan het vliegtuig zelf beoordeel dan is dat een oude koekendoos. De schermpjes zijn piepklein en de kwaliteit is gewoon triestig te noemen. Ik ben er niet in geslaagd om maar één film te zien want de hoek waarin ik kon kijken liet dit niet toe, tenzij ik helemaal onderuit zakte, maar dan heb je binnen de kortste keren rugpijn en geef je het op. Op die manier ervaar je die 17 uur als eindeloos lang.

Als we het dan nog gaan hebben over het opgediende eten ... tja, mocht ik een hond hebben zou ik het nog niet eens durven om dit aan m'n hond te geven om elk risico te vermijden in aanvaring te komen met Gaia.

Wat betreft mijn beoordeling van de crew, daar kan ik ook maar deels positief over zijn. De crew tijdens de vlucht van Manila naar Taipei was uitermate vriendelijk, maar de nieuwe crew richting Amsterdam; die hadden duidelijk een overdosis Kalamansi (ik hoop dat ik het juiste drankje gebruik) gedronken. Gelukkig zie je de crew alleen maar tijdens het opdienen van het eten en voor de rest passen die de grote verdwijntruuk toe en had ik er gelukkig niet veel last meer van. De drankjes staan netjes uitgestald en je kan er zelf om. Net als de kleine versnaperingen die je kan nuttigen zijn beschikbaar op een schotel achteraan in het toestel.

Hier bovenop komt nog eens bij dat wij tweemaal pech hadden met de trein heen en terug van Brussel-Amsterdam. Maar dit kan ik KLM niet verwijten.

Dus KLM hoeft voor mij niet langer, het was goedkoop, maar meer dan dat was het dan ook niet, dus dank je wel en voortaan zal het vliegen worden vanuit Brussel. Met welke maatschappij dat zie ik nog wel.

Het moet wel gezegd worden dat de Taipei luchthaven er veel degelijker en netter uitziet dan Manila, maar dit is van toepassing op het gehele land. Maar hier ga ik niet verder op in.

Het is voor mij eveneens een raadsel waarom een Filipino travel tax moet betalen om zijn land te verlaten, dit zullen we dan maar onderbrengen bij het topic 'it's more fun in the Philippines'. Aan de incheck balie werd ons verteld dat die Travel tax om en bij de 1.600 pesos bedraagt, maar bij betaling van die tax bleek het slechts over 200,00 pesos te gaan.  :weetikniet:

De terminal fee is wel verlaagd van 750 pesos naar 550 pesos.





josv

Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 09:29:54
Dus KLM hoeft voor mij niet langer, het was goedkoop, maar meer dan dat was het dan ook niet, dus dank je wel en voortaan zal het vliegen worden vanuit Brussel. Met welke maatschappij dat zie ik nog wel.

Tja, ik denk wel dat je gelijk hebt "goedkoop" maar meer ook niet.

Enerzijds kan je de KLM de schuld niet geven dat ze een tussenstop maken. Als je leest hoe ze in Manilla belazert worden met tax, overtime, hotelkosten etc. etc. ( kosten die de passagier tenslotte ook moet betalen ) kan je ze het niet kwalijk nemen.

Ik zweer nog steeds bij S'pore Airlines. Misschien wat duurder maar ik stap bijna voor de deur in en voor de deur uit. Tussenstop kan voor vele wat lang zijn maar mijn vrouw vindt het een leuke ervaring ( winkeltjes kijken ) en ik kan lekker weer m'n nicotine-gehalte opschroeven. Singapore is een prima luchthaven om een paar uurtjes door te brengen.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Citaat van: josv op dinsdag 24 april 2012, 10:36:56
Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 09:29:54
Dus KLM hoeft voor mij niet langer, het was goedkoop, maar meer dan dat was het dan ook niet, dus dank je wel en voortaan zal het vliegen worden vanuit Brussel. Met welke maatschappij dat zie ik nog wel.

Tja, ik denk wel dat je gelijk hebt "goedkoop" maar meer ook niet.

Enerzijds kan je de KLM de schuld niet geven dat ze een tussenstop maken. Als je leest hoe ze in Manilla belazert worden met tax, overtime, hotelkosten etc. etc. ( kosten die de passagier tenslotte ook moet betalen ) kan je ze het niet kwalijk nemen.

Ik zweer nog steeds bij S'pore Airlines. Misschien wat duurder maar ik stap bijna voor de deur in en voor de deur uit. Tussenstop kan voor vele wat lang zijn maar mijn vrouw vindt het een leuke ervaring ( winkeltjes kijken ) en ik kan lekker weer m'n nicotine-gehalte opschroeven. Singapore is een prima luchthaven om een paar uurtjes door te brengen.



Als KLM hun klanten correct zouden informeren dan kan je KLM niks verwijten van een eventuele tussenstop. Maar deze informatie was niet beschikbaar tijdens mijn boeking en werd ik met een voldongen feit geconfronteerd. Tijdens mijn boeking gaf men nog steeds de indruk dat het om een rechtstreeks vlucht Amsterdam-Manila ging. Mocht ik geweten hebben dat dit niet het geval was, dan had ik niet geboekt. Dus, ik heb redenen genoeg om het KLM wel te verwijten.  :jajaja:


josv

Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 10:49:57
Mocht ik geweten hebben dat dit niet het geval was, dan had ik niet geboekt. Dus, ik heb redenen genoeg om het KLM wel te verwijten.  :jajaja:

Mmmm, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Als de KLM jou de indruk gaf van een directe vlucht dan is dat een grove nalatigheid natuurlijk. Aan de andere kant : IK wist al een half jaar geleden "dat er een tussenstop zou komen" ! Ik weet niet wanneer jij je ticket geboekt hebt........

BTW, denk niet dat ik de KLM hier probeer te verdedigen. Voor mij zijn ze ook totaaaaal niet geschikt om mee naar NL te vliegen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Citaat van: josv op dinsdag 24 april 2012, 11:04:05
Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 10:49:57
Mocht ik geweten hebben dat dit niet het geval was, dan had ik niet geboekt. Dus, ik heb redenen genoeg om het KLM wel te verwijten.  :jajaja:

Mmmm, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Als de KLM jou de indruk gaf van een directe vlucht dan is dat een grove nalatigheid natuurlijk. Aan de andere kant : IK wist al een half jaar geleden "dat er een tussenstop zou komen" ! Ik weet niet wanneer jij je ticket geboekt hebt........

BTW, denk niet dat ik de KLM hier probeer te verdedigen. Voor mij zijn ze ook totaaaaal niet geschikt om mee naar NL te vliegen.

Zoals je zegt "zou komen" ... geruchten genoeg.  :jajaja: op zijn Filipijns dus, er wordt je van alles beloofd en het is maar op het eind dat je weet wat je nu precies gekregen hebt, dat werkt misschien daar, maar hier niet; of voor mij in elk geval niet.


josv

Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 11:07:34
Zoals je zegt "zou komen" ... geruchten genoeg.  :jajaja: op zijn Filipijns dus, er wordt je van alles beloofd en het is maar op het eind dat je weet wat je nu precies gekregen hebt, dat werkt misschien daar, maar hier niet; of voor mij in elk geval niet.

Hoho, die geruchten kwamen niet vanaf de PH maar van de KLM. Ik geef toe in 1ste instantie was niet bekent WAAR de tussenstop zou plaats vinden maar medio december was er al lang duidelijkheid DAT ie zou plaatsvinden. Wanneer heb jij geboekt ? Niet voor mij maar als er anderen zijn die rond dezelfde tijd hebben geboekt ( of eerder en dus onverwacht met een tussenstop worden geconfronteerd ) kan het een waarschuwing zijn.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 09:29:54
Wij zijn ook met KLM gevlogen en die Taipei tussenstop is een klucht, iets anders kan ik er niet van maken. Naar mijn gevoel was die tussenstop iets langer dan een uur. Die tussenstop zorgt er wel voor dat de vlucht serieus wat langer wordt.

Je komt daar in Taipei toe, je MOET van de vlieger, je krijgt een transitkaart en je stapt de luchthaven binnen. Er staan wel luchthaven medewerkers in Ping Pong Engels aanwijzingen te roepen, dus op zich goed geregeld maar moeilijk verstaanbaar. Je gaat door een bagage check (scanners), om dan terug naar de gate te gaan en aan te schuiven voor boarding.

Je zou kunnen denken, leuk om je benen is even te strekken maar na +/- 11 uur vliegen, wetende dat je eigenlijk nog maar één uur te gaan heeft, hoeft deze cinema niet voor mij. Het is gewoon tijdverlies in het kader van een vermoedelijk kostenbesparende maatregel waar de klant uiteindelijk de dupe van is.

Door deze klucht neemt de gehele terugvlucht 16 uur en 30 minuten in beslag, maar door hevige tegenwind werden het er uiteindelijk 17 uur.

Als ik dan het vliegtuig zelf beoordeel dan is dat een oude koekendoos. De schermpjes zijn piepklein en de kwaliteit is gewoon triestig te noemen. Ik ben er niet in geslaagd om maar één film te zien want de hoek waarin ik kon kijken liet dit niet toe, tenzij ik helemaal onderuit zakte, maar dan heb je binnen de kortste keren rugpijn en geef je het op. Op die manier ervaar je die 17 uur als eindeloos lang.

Als we het dan nog gaan hebben over het opgediende eten ... tja, mocht ik een hond hebben zou ik het nog niet eens durven om dit aan m'n hond te geven om elk risico te vermijden in aanvaring te komen met Gaia.

Wat betreft mijn beoordeling van de crew, daar kan ik ook maar deels positief over zijn. De crew tijdens de vlucht van Manila naar Taipei was uitermate vriendelijk, maar de nieuwe crew richting Amsterdam; die hadden duidelijk een overdosis Kalamansi (ik hoop dat ik het juiste drankje gebruik) gedronken. Gelukkig zie je de crew alleen maar tijdens het opdienen van het eten en voor de rest passen die de grote verdwijntruuk toe en had ik er gelukkig niet veel last meer van. De drankjes staan netjes uitgestald en je kan er zelf om. Net als de kleine versnaperingen die je kan nuttigen zijn beschikbaar op een schotel achteraan in het toestel.

Hier bovenop komt nog eens bij dat wij tweemaal pech hadden met de trein heen en terug van Brussel-Amsterdam. Maar dit kan ik KLM niet verwijten.

Dus KLM hoeft voor mij niet langer, het was goedkoop, maar meer dan dat was het dan ook niet, dus dank je wel en voortaan zal het vliegen worden vanuit Brussel. Met welke maatschappij dat zie ik nog wel.

Het moet wel gezegd worden dat de Taipei luchthaven er veel degelijker en netter uitziet dan Manila, maar dit is van toepassing op het gehele land. Maar hier ga ik niet verder op in.

Het is voor mij eveneens een raadsel waarom een Filipino travel tax moet betalen om zijn land te verlaten, dit zullen we dan maar onderbrengen bij het topic 'it's more fun in the Philippines'. Aan de incheck balie werd ons verteld dat die Travel tax om en bij de 1.600 pesos bedraagt, maar bij betaling van die tax bleek het slechts over 200,00 pesos te gaan.  :weetikniet:

De terminal fee is wel verlaagd van 750 pesos naar 550 pesos.


Ik ben geen KLM fan, maar toch wil ik dit even kwijt na het lezen van jouw post.

Philip, je wist dat toch van die tussenstop?  Die tussenstop een klucht,..cinema?  Nee hoor, heel normaal in de luchtvaart en dat zou jij toch moeten weten. Er zijn zoveel maatschappijen die een tussenstop maken, ofwel dat je moet overstappen. Zoals met Cathay Pacific bijvoorbeeld,.....allemaal heel normaal hoor, en helemaal geen klucht/cinema.

Die vermoedelijk kostenbesparing waar de klant de dupe van is zoals jij het stelt, zou ik omdraaien en het positief bekijken, want door deze maatregel van KLM zou het wel eens kunnen dat men in Manila eens gaat nadenken, in plaats van een graaibeleid te voeren ten overstaan van diverse luchtvaartmaatschappijen.

Je  "zeurt" over een tussenstop van een uur. Nee nee, ik denk eerder dat je al gestressed was van die treinreis van 5 uur, en dat wist je ook vantevoren.

Ik vraag me eigenlijk af ( of eigenlijk ook niet) waarom je niet zoals voorheen met Etihad bent gegaan. De prijs? goedkoop? ahhh ja.  

Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: Rich op dinsdag 24 april 2012, 11:40:00
Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 09:29:54
Wij zijn ook met KLM gevlogen en die Taipei tussenstop is een klucht, iets anders kan ik er niet van maken. Naar mijn gevoel was die tussenstop iets langer dan een uur. Die tussenstop zorgt er wel voor dat de vlucht serieus wat langer wordt.

Je komt daar in Taipei toe, je MOET van de vlieger, je krijgt een transitkaart en je stapt de luchthaven binnen. Er staan wel luchthaven medewerkers in Ping Pong Engels aanwijzingen te roepen, dus op zich goed geregeld maar moeilijk verstaanbaar. Je gaat door een bagage check (scanners), om dan terug naar de gate te gaan en aan te schuiven voor boarding.

Je zou kunnen denken, leuk om je benen is even te strekken maar na +/- 11 uur vliegen, wetende dat je eigenlijk nog maar één uur te gaan heeft, hoeft deze cinema niet voor mij. Het is gewoon tijdverlies in het kader van een vermoedelijk kostenbesparende maatregel waar de klant uiteindelijk de dupe van is.

Door deze klucht neemt de gehele terugvlucht 16 uur en 30 minuten in beslag, maar door hevige tegenwind werden het er uiteindelijk 17 uur.

Als ik dan het vliegtuig zelf beoordeel dan is dat een oude koekendoos. De schermpjes zijn piepklein en de kwaliteit is gewoon triestig te noemen. Ik ben er niet in geslaagd om maar één film te zien want de hoek waarin ik kon kijken liet dit niet toe, tenzij ik helemaal onderuit zakte, maar dan heb je binnen de kortste keren rugpijn en geef je het op. Op die manier ervaar je die 17 uur als eindeloos lang.

Als we het dan nog gaan hebben over het opgediende eten ... tja, mocht ik een hond hebben zou ik het nog niet eens durven om dit aan m'n hond te geven om elk risico te vermijden in aanvaring te komen met Gaia.

Wat betreft mijn beoordeling van de crew, daar kan ik ook maar deels positief over zijn. De crew tijdens de vlucht van Manila naar Taipei was uitermate vriendelijk, maar de nieuwe crew richting Amsterdam; die hadden duidelijk een overdosis Kalamansi (ik hoop dat ik het juiste drankje gebruik) gedronken. Gelukkig zie je de crew alleen maar tijdens het opdienen van het eten en voor de rest passen die de grote verdwijntruuk toe en had ik er gelukkig niet veel last meer van. De drankjes staan netjes uitgestald en je kan er zelf om. Net als de kleine versnaperingen die je kan nuttigen zijn beschikbaar op een schotel achteraan in het toestel.

Hier bovenop komt nog eens bij dat wij tweemaal pech hadden met de trein heen en terug van Brussel-Amsterdam. Maar dit kan ik KLM niet verwijten.

Dus KLM hoeft voor mij niet langer, het was goedkoop, maar meer dan dat was het dan ook niet, dus dank je wel en voortaan zal het vliegen worden vanuit Brussel. Met welke maatschappij dat zie ik nog wel.

Het moet wel gezegd worden dat de Taipei luchthaven er veel degelijker en netter uitziet dan Manila, maar dit is van toepassing op het gehele land. Maar hier ga ik niet verder op in.

Het is voor mij eveneens een raadsel waarom een Filipino travel tax moet betalen om zijn land te verlaten, dit zullen we dan maar onderbrengen bij het topic 'it's more fun in the Philippines'. Aan de incheck balie werd ons verteld dat die Travel tax om en bij de 1.600 pesos bedraagt, maar bij betaling van die tax bleek het slechts over 200,00 pesos te gaan.  :weetikniet:

De terminal fee is wel verlaagd van 750 pesos naar 550 pesos.


Ik ben geen KLM fan, maar toch wil ik dit even kwijt na het lezen van jouw post.

Philip, je wist dat toch van die tussenstop?  Die tussenstop een klucht,..cinema?  Nee hoor, heel normaal in de luchtvaart en dat zou jij toch moeten weten. Er zijn zoveel maatschappijen die een tussenstop maken, ofwel dat je moet overstappen. Zoals met Cathay Pacific bijvoorbeeld,.....allemaal heel normaal hoor, en helemaal geen klucht/cinema.

Die vermoedelijk kostenbesparing waar de klant de dupe van is zoals jij het stelt, zou ik omdraaien en het positief bekijken, want door deze maatregel van KLM zou het wel eens kunnen dat men in Manila eens gaat nadenken, in plaats van een graaibeleid te voeren ten overstaan van diverse luchtvaartmaatschappijen.

Je  "zeurt" over een tussenstop van een uur. Nee nee, ik denk eerder dat je al gestressed was van die treinreis van 5 uur, en dat wist je ook vantevoren.

Ik vraag me eigenlijk af ( of eigenlijk ook niet) waarom je niet zoals voorheen met Etihad bent gegaan. De prijs? goedkoop? ahhh ja.  


Ik zeur en ja, ik weet het  :jajaja:; en ja het was goedkoper en nee die tussenstop wist ik niet  :weetikniet:; alleen vage geruchten maar verder geen concrete informatie.

De tussenstops die ik tot nu ken zijn tussenstops om van de ene vlucht over te stappen naar een andere vlucht, zoals bij Etihad in Abu Dhabi; dit zijn dan twee verschillende toestellen. Tot op heden heb ik nog nooit een vlucht gemaakt waar een tussenlanding werd gemaakt, om vervolgens met hetzelfde toestel de reis verder te zetten. EN ik heb al veel, heel veel gevlogen naar alle uithoeken van de wereld.

En wat die treinreis betreft, ja dat wist ik dat die erbij hoorde, maar dat de treinen met een defect te maken kregen, nee daar was ik niet vanop de hoogte  :weetikniet: ... maar dat is overmacht en zoals ik al zei, daar kan KLM niks aan doen. En je moet maar pech hebben dat een defect van de trein zowel tijdens de heenreis als de terugreis gebeurt.  :moord:

Ik zal nog een beetje verder zeuren, bij KLM moet je tegenwoordig alles zelf doen: 1) een boarding pass uitprinten (zoals bij elke maatschappij tegenwoordig); zelf een zitje kiezen kon voor de een of andere reden niet en zat ik niet direct naast mijn vrouw (we werden gescheiden door het gangpad); bij navraag of dit kon gewijzigd worden, wist de onvriendelijke KLM assistente ons te vertellen dat dit in luchtvaarttermen naast elkaar zitten is en het niet kon gewijzigd worden; en 2) nu moet men ook nog zijn eigen bagage labelen :-); what's next, de bagage zelf in het vliegtuig steken  :weetikniet:

En dat ik met Etihad niet heb gevlogen dat beklaag ik mij nog steeds. Laat het een wijze les zijn voor mezelf. Goedkoop is niet altijd beter koop. Eigen schuld dikke bult  :mauer:









josv

Citaat van: Phille op dinsdag 24 april 2012, 12:10:09
Ik zal nog een beetje verder zeuren, bij KLM moet je tegenwoordig alles zelf doen: 1) een boarding pass uitprinten (zoals bij elke maatschappij tegenwoordig); zelf een zitje kiezen kon voor de een of andere reden niet en zat ik niet direct naast mijn vrouw (we werden gescheiden door het gangpad); bij navraag of dit kon gewijzigd worden, wist de onvriendelijke KLM assistente ons te vertellen dat dit in luchtvaarttermen naast elkaar zitten is en het niet kon gewijzigd worden; en 2) nu moet men ook nog zijn eigen bagage labelen :-); what's next, de bagage zelf in het vliegtuig steken  :weetikniet:

En dat ik met Etihad niet heb gevlogen dat beklaag ik mij nog steeds. Laat het een wijze les zijn voor mezelf. Goedkoop is niet altijd beter koop. Eigen schuld dikke bult  :mauer:

Phille, tis absoluut geen zeuren ! Het zijn gewoon ervaringen waar een ieder van kan leren.

En dat
Citaatwhat's next, de bagage zelf in het vliegtuig steken  :weetikniet:

zou misschien helpen om te vorkomen dat die pinays al die belachelijke bagage heen en weer te nemen  :lachen:

Gewoon door blijven zeuren ( lees : ervaringen delen ).
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Tja waarom ervaringen over de KLM altijd zeuren zou moeten zijn zie ik eerlijk gezegd ook niet zo direct.
Daarnaast heeft diezelfde KLM maar 3 sterren en zijn vooral aziatische maatschappijen beter beoordeelt.

Het laat denk ik echter de nederlandse/franse mentaliteit niet toe om daarin beter te presteren en meer service gericht te zijn zoals bv. cathay en singapor airlines. Op zich is dat al een teken aan de wand.

Wat de KLM dan wel weer positief is aan te rekenen is het feit dat door hen nu die vervelende 'gretigheid tax' in het filippijnse congress wordt besproken.
Afijn, dat doet op zich uiteraard niets op of af aan de service van KLM.
Mocht ik terug vliegen dan is KLM ver uit zicht als keuze.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent