Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welk Resort Puerto Galera ?

Gestart door popcorn, zondag 13 maart 2011, 10:46:33

Vorige topic - Volgende topic

popcorn


Hallo ,

Ben nu al enkele dagen aan het zoeken naar resort in Puerto Galera om er 9 dagen te logeren .
Tot nu toe vind ik als bij het bekijken van de foto's en de beoordelingen lees het beste is, maar wel erg prijselijk .
Er zijn wel goedkopere kamers , maar dan geen airco , geen warm water . En dan nog is de prijs verdubbelen omdat we met 2 zijn.

Hebben jullie nog alternatieven .

alvast bedankt

gtz

Robert

Waar wil je gaan zitten op Puerto Galera, in Sabang of bv White Beach.
Weet niet welke resorts je hebt bekeken, maar in Sabang ken ik alles wel en weet ik wel een paar leuke resorts.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven per nacht, ik zou als je daar voor eerste keer heen gaat in Sabang beginnen en dan gaan kijken op White Beach of zo, is allemaal niet ver weg.
Weet ook niet exact wat je wil, laat maar weten wat je wil.

popcorn


Dat is nu juist wat ik niet weet , Sabang of White beach . Welk strand is het mooiste .
Als ik de foto's van coco beach resort bekijk vind ik de omgeving prachtig . Zoek een resort met veel natuur omrond ,
met een zee waar we in kunnen zwemmen . Ik zeg dit omdat ik lees dat er veel plaatsen zijn waar je gewoon bijna niet in zee kunt door de schelpen enzo ?
Wit strand , ...
Ik zoek ook een plaats waar dan 9 dagen gaan verblijven .

alvast bedankt

Phille

Citaat van: popcorn op zondag 13 maart 2011, 11:35:02

Dat is nu juist wat ik niet weet , Sabang of White beach . Welk strand is het mooiste .
Als ik de foto's van coco beach resort bekijk vind ik de omgeving prachtig . Zoek een resort met veel natuur omrond ,
met een zee waar we in kunnen zwemmen . Ik zeg dit omdat ik lees dat er veel plaatsen zijn waar je gewoon bijna niet in zee kunt door de schelpen enzo ?
Wit strand , ...
Ik zoek ook een plaats waar dan 9 dagen gaan verblijven .

alvast bedankt

Ik kan je Sea Jewel, White Beach, is niet echt een resort, is een hotel, maar kan het je wel aanraden, prijs is rond de 1.500 pesos per nacht per kamer, goed voor twee personen. Het ligt op 100 meter wandelen van het strand. Je kan zonder enig probleem zwemmen daar. En er zijn vele leuke bars langs het strand, waar het gezellig vertoeven is 's avonds.

http://www.seajewelonline.com/

Ik vind het strand van White Beach vele mooier dan wat je in Sabang kan vinden.

gosternokke

Het strand van Sabang en omgeving zoals biglagunabeach en small lagunabeach zijn niet aan te bevelen,bij hoog water blijft er in Sabang helemaal geen strand meer over. het water staat dan helemaal tot aan de stoep van de duik resorts. En bij laag water stikt het van de scherpe stenen op het strand. Sabang is vooral goed om uit te gaan,  diverse restaurants, bars en ook zelfs hoereca.  Dan vind ik whitebeach stukken beter. Kijk wel even uit in welke periode je gaat als je naar Whitebeach gaat. De week van Pasen is het er razend druk, in die week is er namelijk altijd een soort homofestival op white beach, en komen ze van alle uithoeken van Filippijnen naar whitebeach. Dus hou daar rekening mee.

Bulldozer

Coco beach is een prima resort. Ben ik 2x geweest. We hadden zelf een kamer zonder airco en met koud water. Pluspunt is ook dat ze vervoer uit Manila hebben dus dat hoef je dan zelf niet te regelen.

gosternokke

Ja, Cocobeachresort is schitterend mooi. ligt wel wat ge-isoleerd maar je hoeft eigenlijk niet van het resort af omdat het zeer compleet is ze hebben er alles.  Ook een eigen priveestrand. Een kamer zonder aircon is hier goed te doen, omdat alles gebouwd is met native materialen,en de huisjes een open karakter hebben.
@ popcorn met koud water douchen is in filippijnen de gewoonste zaak van de wereld.

@ Buldozer, dat vervoer vanaf Manila mag je dan als een pluspunt zien, ze vragen hier wel 4 keer de normale prijs voor, namelijk 18 US$   Als je zelf in Manila een luxe airconbus van JAM transport neemt, betaal je voor dat ritje van Manila naar Batangas-pier minder dan 200 peso.

Bulldozer

@ Gosternokke, maar dan moet je nog wel van Batangas pier naar het resort zien te komen. Al met al vind ik $18 of 15 euro voor een 2 en een half uur durende busrit en een half uur durende bootrit niet verkeerd. Beter dan dolend door Manila naar de JAM terminal zien te komen, kaartje kopen, wachten, wachten, wachten. Bus rit. Iets zien te regelen in Batangas met waarschijnlijk nog meer wachten.

Het resort ligt wel geisoleerd maar je kan een bootje huren naar Puerto Gallera of White Beach of een plek naar keuze en afspreken met de bootlui hoe laat ze je weer moeten ophalen.

Robert

Denk dat popcorn zelf beetje moet aangeven wat hij toch wil, meningen verschillen altijd. Coco Beach vind ik ook mooi, maar moet je wel van houden, overigens is het ook te lopen van Coco Beach naar een Sabang.
Of je pakt een brommer op Big Laguna, of je loopt langs het strand.
Het strand bij White Beach is indertijd vele malen mooier, is nog een mooi strandje iets verderop ook.
In de avond vind ik echter White Beach weer een stuk minder, dan vind ik Sabang gezelliger.
Qua vervoer pak ik vaak de Si Kat bus vanuit Ermita, vind ik een prima verbinding, ook meteen boot meteen betaald.
Ik zou in ieder geval wel lekker een beetje gaan rijden ook op het eiland, is prachtig.
En waar je ook besluit te zitten ga in ieder geval ook eens naar Talipanan Beach, daar zit een goed Italiaans restaurant, ook een mooi strandje daar.
Zit nu ook een duik resort. Van White Beach naar daar is iets van 15 minuten, is dus niet zo ver.
Ik vind Mindoro een prachtig eiland, ben nu ook helemaal aan de andere kant van het eiland geweest, daar wil ik nog zeker eens naar terug en dan wat langer ook, was er nu maar 2 dagen, veel te kort.

popcorn



Hallo ,

Bedankt voor de antwoorden .

Beslissing is gemaakt en geboekt , deze wordt het http://www.outoftheblue.com.ph/

Villa 5 = 55 dollar voor 2 personen . perfect toch ! :happy:
Reviews dat ik lees zijn uitstekend . :applaus:

gtz