geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Gago op dinsdag 25 september 2012, 11:57:34

Maar ik heb opgevangen dat je die familiale steun ook zou kunnen op uw belastingsaangifte inbrengen.   :weetikniet:
Weet iemand hier meer over??


Dat zou wel heel interessant zijn... maar ik denk dat je moet getrouwd zijn, dan is je vrouw, of ze nu in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:of  :smiley-philippines: woont, ten laste ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, maar in  :nederlandsevlag:  is dat inbrengen van giften bij uw belastingaangifte al lang verleden tijd.   

vvjoris

In  :belgiesmiley: zijn giften vanaf 30 euro aan erkende vzw's aftrekbaar, meen ik.
Weinig Filipina's zijn erkende vzw's....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bruno13

Citaat van: vvjoris op dinsdag 25 september 2012, 18:28:52
In  :belgiesmiley: zijn giften vanaf 30 euro aan erkende vzw's aftrekbaar, meen ik.
Weinig Filipina's zijn erkende vzw's....
:lachen:

Gago

Citaat van: vvjoris op dinsdag 25 september 2012, 18:28:52
In  :belgiesmiley: zijn giften vanaf 30 euro aan erkende vzw's aftrekbaar, meen ik.
Weinig Filipina's zijn erkende vzw's....

:thumb:  :thumb:  :lachen:

dolfijn76

gago dat betreft enkel voor je schoonouders. Als zij degene zijn die het geld ontvangen kan je wel iets ingeven ja. Geloof wel dat er iets op berekend kan worden. In ieder geval je zet het bij onderhoudsgelden en daar moet je de gegevens (naam adres) van de ontvanger invullen. Tevens moet je bewijzen mee opsturen. Het is eigenlijk dezelfde procedure als dat 1 van je ouders in een rusthuis zit.

Gago

Citaat van: dolfijn76 op woensdag 26 september 2012, 23:54:04
gago dat betreft enkel voor je schoonouders. Als zij degene zijn die het geld ontvangen kan je wel iets ingeven ja. Geloof wel dat er iets op berekend kan worden. In ieder geval je zet het bij onderhoudsgelden en daar moet je de gegevens (naam adres) van de ontvanger invullen. Tevens moet je bewijzen mee opsturen. Het is eigenlijk dezelfde procedure als dat 1 van je ouders in een rusthuis zit.

:hoedjeaf:

Johan En Elvie

Citaat van: vvjoris op dinsdag 25 september 2012, 12:12:21
Citaat van: Gago op dinsdag 25 september 2012, 11:57:34

Maar ik heb opgevangen dat je die familiale steun ook zou kunnen op uw belastingsaangifte inbrengen.   :weetikniet:
Weet iemand hier meer over??


Dat zou wel heel interessant zijn... maar ik denk dat je moet getrouwd zijn, dan is je vrouw, of ze nu in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:of  :smiley-philippines: woont, ten laste ....

Het is zo ja.
zelfs 80 % van wet je stuurt naar je rechtstreekse familie kan je terug trekken van de belastingen in België
Je moet gewoon de bewijsjes bijhouden (afschriften van de moneytransfer waarop de naam van de zender staat en de ontvanger, als dit rechtstreekse familie is komt het in aanmerking)
Je moet dan die bedragen samentellen in invullen op je belastingsbrief naast die code (Steun aan de Familie).
De personen die je helpen met het invullen van die leuke brief zullen die code wel vinden.
Ik heb het er nog over gehad met mijn boekhouder vorige maand en hij bevestigd wat ik hier schrijf.

Het moet wel in de reden blijven, te veel kan je ook niet aftrekken, het is en blijft steun aan de familie en je mag hen niet rijk maken.
zo'n 150 tot 200 en misschien zelfs 250 euro per maand is aanvaardbaar voor de belastingen.
1000 euro per maand zouden ze wel niet aanvaarden omdat dit bedrag hun levensstandaard te veel verhoogt en dat is niet de bedoeling van steun aan de familie.

Maar hebben jullie dit al eens uitgerekend?
nog maar 150 euro per maand x 12 = 1800 euro en daar 80% van is 1440 euro die je kunt aftrekken van de belastingen dus heeft je steun maar 360 euro gekost op jaarbasis.
Voor zolang het natuurlijk nog duurt met al die besparingen.

En dit is waar hoor we hebben het al zelf uitgeprobeerd en weet dit ook van anderen die hetzelfde hebben gedaan maar ja de meeste mensen weten het niet en dienen het niet in.
Maar nu weten jullie het allemaal het brengt geld op de staat geeft je die mogelijkheid maar ze zullen het je natuurlijk niet zelf komen zeggen dat moet je zelf maar uitzoeken.
Bij deze weten jullie wat te doen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

vvjoris

#118
Uw rekening klopt wel niet é....

1800 euro steun sturen
80 % aftrekbaar, dus 1440 in het juiste vakje op de belasting-aangifte

Dat wordt afgetrokken van je inkomsten é, je trekt die 1440 niet terug!

Stel dat je behoorlijk verdient, en je zit aan een aanslag van 50 %, dwz dat je op de 1440 die je natuurlijk eerst verdiend moet hebben geen belastingen betaalt, dus hebben we het over 720, maar je hebt natuurlijk eerst die 1800 moeten sturen. Het komt er dus op neer dat je 1800 gestuurd hebt, en daardoor 720 minder belastingen betaalt. Kostenplaatje is dus i n totaal 1080, en niet 360 ....

Vraag is of dat zo kan ingebracht worden als je niet getrouwd bent...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Citaat van: vvjoris op woensdag 14 november 2012, 10:34:21
Uw rekening klopt wel niet é....

1800 euro steun sturen
80 % aftrekbaar, dus 1440 in het juiste vakje op de belasting-aangifte

Dat wordt afgetrokken van je inkomsten é, je trekt die 1440 niet terug!

Stel dat je bekoorlijk verdient, en je zit aan een aanslag van 50 %, dwz dat je op de 1440 die je natuurlijk eerst verdiend moet hebben geen belastingen betaalt, dus hebben we het over 720, maar je hebt natuurlijk eerst die 1800 moeten sturen. Het komt er dus op neer dat je 1800 gestuurd hebt, en daardoor 720 minder belastingen betaalt. Kostenplaatje is dus i n totaal 1080, en niet 360 ....

Vraag is of dat zo kan ingebracht worden als je niet getrouwd bent...

Zal wel zo zijn zoals je hier uitrekent maar alleszins als je het ingeeft heb je voordeel en geef je niets door heb je ook niets.
Als je niet getrouwd bent is het ook niet je familie en kan het niet doorgaan als steun aan de familie dat is nogal duidelijk.
Maar misschien betaald je partner hier wel haar belastingen en kan zij het doen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.