geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

fabian

Ik gebruik transwise van bank naar bank, en het is aan perfecte dienst je betaal bijna niets en na 24 uur staat het geld op de rek in the phillipi :thumb: nes...
Negro occidentale is mijn eiland ....

Antonio

Ik gebruik de laatste jaren ook Transferwise.
Meestal staat het de 2e werkdag op de bankrekening van de ontvanger hier (PNB, BPI)
Nu heb ik meer dan een week geleden een bedrag overgemaakt naar de Security Bank.
En zojuist een 4e (!!!) email ontvangen dat het weer vertraagd is. Na de 3e email had ik al een klacht ingezonden, maar kreeg een algemeen leuter verhaal terug.
Nu wil ik gewoon weten wat en waar precies het oponthoud zit. Ook toegevoegd dat dit mijn laatste transactie is bij Transferwise.
Ik weet niet wat het de laatste jaren is, bij allerlei bedrijven is het droevig gesteld met de customer service. Teveel klanten zeker.

En ja, het ligt ook aan mij, m'n lontje is behoorlijk veel korter geworden na 2 maanden lockdown hier  :harenuittrekkenpg2:  :shoot13lj7:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

kristof19

Citaat van: kristof19 op vrijdag 22 mei 2020, 07:10:07
Als iemand iets vlotter en goedkoper kent als Transferwise dan hoor ik het graag. Helaas zal ik niemand horen want het is de beste en de goedkoopste moneytransfer en NOOIT geen gel*l over de herkomst van het geld

Uit de vele reacties wordt nogmaals duidelijk dat transferwise de goedkoopste is :jajaja:

peldoman

Misschien de goedkoopste, maar duurt het langst voor je je geld hebt, en heeft de meeste risico,s. :negatief:
Het is maar wat het je waard is!


tjenn

Het duurt ongeveer een dag of 4 eer het geld op de rekening staat bij de ontvanger als het via bank Duitse handelsbank (Transferwise)naar bv Security Bank gaat.  Gebruik het altijd om mijn pensioen naar de Phills te zenden als ik daar verblijf en tot hier toe altijd alles vlot verlopen. Het klopt wel dat het langer duurt eer je het geld ontvangt.

stijn54

Als je een BDO rekening hebt op een uur met Transferwise. En geen enkele maatschapij is perfekt, fouten gebeuren overal.

Antonio

Een update van mijn transactie met Transferwise.
Het geld stond op maandag 25 mei al op hun rekening (geven ze zelf aan). Na een paar onplezierige emails meldden ze gisteren dat ze het op 1 juni doorgestuurd hebben naar de Security Bank. Ze hebben het dus gewoon 1 week vast gehouden. Ze houden het geld dus gewoon vast, en konden (of wilden) mij daar geen duidelijke reden voor geven, gewoon weer een algemene leuter email met 10 mogelijkheden waarom het langer zou kunnen duren.
Hoewel ik nog niks op de Security Bank rekening gezien heb vandaag (2 juni).

De verhalen van binnen enkele uren kan ik niet onderschrijven, de snelste transactie van Transferwise was bij mij 2,5 dag.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

kristof19

Citaat van: peldoman op maandag  1 juni 2020, 10:06:21
Misschien de goedkoopste, maar duurt het langst voor je je geld hebt, en heeft de meeste risico,s. :negatief:
Het is maar wat het je waard is!

Als het sneller moet dan zijn er inderdaad heel veel duurdere oplossingen.
En transferwise het meeste risico?  :weetikniet:
Is dat een feit of heb je dit ter plekke uitgevonden omdat het u beter uitkomt?

Kano

Als het geld later aankomt dan verwacht kan het ook zijn dat de Filipijnse banken daarvan de oorzaak zijn. Meestal gaat het geld via een rekening van een hoofdkantoor naar de eigen rekening.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: Kano op dinsdag  2 juni 2020, 08:34:45
Als het geld later aankomt dan verwacht kan het ook zijn dat de Filipijnse banken daarvan de oorzaak zijn. Meestal gaat het geld via een rekening van een hoofdkantoor naar de eigen rekening.
In mijn geval hebben ze zelf aangegen dat ze het geld pas na 7 dagen naar Security bank hebben doorgestuurd.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde