geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Citaat van: kristof19 op vrijdag 22 mei 2020, 07:10:07
....
en NOOIT geen gel*l over de herkomst van het geld

Je moet wel een reden aangeven in een pulldown menu.
Ook is er een maximum per beneficiary, momenteel 480.000 PHP. Weet niet of dat alleen per transactie is, of per jaar bijvoor.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Michaela

Dank voor al die tips :thumb: , ik heb al een paar keer geld overgemaakt naar mijn moeder daarginds.
Ik heb gekozen voor Transferwise, goedkoper en sneller. Voorheen stuurde ik geld bank to bank, van Abn amro naar Bdo rekening, duurder en langer.

kristof19

Citaat van: Michaela op donderdag  4 juni 2020, 12:30:05
Dank voor al die tips :thumb: , ik heb al een paar keer geld overgemaakt naar mijn moeder daarginds.
Ik heb gekozen voor Transferwise, goedkoper en sneller. Voorheen stuurde ik geld bank to bank, van Abn amro naar Bdo rekening, duurder en langer.

Heel goed gekozen Michaela!
Geloof mij al heel veel verstuurd met Transferwise en NOOIT geen GELUL gehad tot nu toe in tegenstelling tot vele andere moneytransfers die ik al probeerde.
En zeer belangrijk!!!!! die waren nog geen 30% allemaal samen met wat ik met Transferwise verstuurde.
so what problems met Transferwise????? 🙉🙉🙉🙉🙉
Natuurlijk wel maken dat er geld op uw rekening staat 😂👍😂🤣👍😁

kristof19

Citaat van: Antonio op donderdag  4 juni 2020, 07:48:48
Citaat van: kristof19 op vrijdag 22 mei 2020, 07:10:07
....
en NOOIT geen gel*l over de herkomst van het geld

Je moet wel een reden aangeven in een pulldown menu.
Ook is er een maximum per beneficiary, momenteel 480.000 PHP. Weet niet of dat alleen per transactie is, of per jaar bijvoor.

Ik weet het wel.... per transactie
👍🤠
En belangrijk🤣 nooit geen gelul👍 hopelijk blijft dat zo👍👍👍👍🤠

kristof19

Graag nog GOEDKOPER en VEILIGER aub!!!
Peldoman? Iemand?
Snelheid is niet belangrijk voor mij. :jajaja:
Veiligheid en Prijs daarentegen ......
Ik hou mij aanbevolen..... Iemand???? :thankyoufw5:

Cobra

Mijn vrouw stuurt al jaren geld naar haar moeder via een geldtransfer in Gent. Er zijn er diverse daar.

Ze brengt hier contant geld naar de winkel en de volgende dag kunnen ze het ophalen bij o.a. M L Huillier en Palawan Huillier in Cebu.

Ze staat ook in het systeem, gegevens van haar en haar moeder blijven bewaard.

in Gent zijn o.a. RIA, Moneytrans en SMALL WORLD en WORLDREMIT.

Die zitten bij diverse winkels.

RIA is de beste volgens mijn vrouw wat betreft de wisselkoers..

ik kijk even met google :Worldremit

RIA

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Budgie

Ik verzend vanuit Nederland en doe het met Worldremit
Kosten niet hoog en een goede koers terwijl je ook kleine bedragen kan sturen. Bij kleine bedragen  bedragen tot ongeveer P3500.  %u20AC2.-kosten Voordeel gemak en snel. Als je eenmaal het gedaan heb en je ben geregistreerd hoef je alleen je Email in te vullen en vervolgens de rest en nadat het verzonden is krijgt de ontvanger binnen 5 minuten een txt en kan dan met zijn indentificatie bij ophaal punten en dat zijn banken het geld zonder kosten ophalen  Hij moet alleen zijn indentificatie  en het nummer wat ook in de text staat laten zien en krijgt het geld. En jij krijgt als hij het ophaalt een txt op jouw mobiel.Weet je meteen dat hij het heeft.
Getting older beats the alternative -dying young

Kano

Even vergeleken op hetzelfde moment
Worldremit   verzenden € 2000 te ontvangen Php  110,761,00 met € 1.99 kosten
Transferwise verzenden € 2000 te ontvangen Php  111.924,99 inclusief kosten
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Citaat van: Kano op zondag  7 juni 2020, 03:04:04
Even vergeleken op hetzelfde moment
Worldremit   verzenden € 2000 te ontvangen Php  110,761,00 met € 1.99 kosten
Transferwise verzenden € 2000 te ontvangen Php  111.924,99 inclusief kosten

Is toch groot verschil hee. Komt op 1163.99 peso plus nog eens 110 peso (kosten 1,99€)

Maakt 1273,99 peso of 23,16 euro dat Tranferwise goedkoper is. Koers van 55 peso
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

O.B.Bommel

Citaat van: Herbie op zondag  7 juni 2020, 03:26:02
Citaat van: Kano op zondag  7 juni 2020, 03:04:04
Even vergeleken op hetzelfde moment
Worldremit   verzenden € 2000 te ontvangen Php  110,761,00 met € 1.99 kosten
Transferwise verzenden € 2000 te ontvangen Php  111.924,99 inclusief kosten

Is toch groot verschil hee. Komt op 1163.99 peso plus nog eens 110 peso (kosten 1,99€)

Maakt 1273,99 peso of 23,16 euro dat Tranferwise goedkoper is. Koers van 55 peso
Verschil is dus slechts 1,158%. Relatief valt dat dus wel mee. Het komt nooit voor dat ik zo'n groot bedrag verstuur dus word ik daar niet zo warm van. Ik stuur tegenwoordig wat meer afgepaste bedragen maar dan is er ook meer controle.

De koersen kunnen ook wel eens wisselen, het verschil is niet altijd hetzelfde. Dan moet je dus elke keer weer die berekening  maken als je echt voor de goedkoopste gaat.

Je kunt meer besparen met je dagelijkse boodschappen in de supermarkt. Mijn moeder (we hadden het thuis vroeger niet breed en zij werkte niet) ploos elke keer de aanbiedingen van de winkels uit en fietste van winkel naar winkel naar winkel waar het op dat moment het goedkoopste was. Dat doe ik niet meer. Ik constateer slechts dat ik (gemiddeld) meer geld kwijt ben als ik naar de AH ga of naar de Lidl om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik ga voor het gemak in mijn definitie van gemak. Als ik groenten apart koop ben ik minder kwijt dan als ik ze voorgesneden koop.

En wat dacht je van een pintje op een terras vergeleken met de winkel.

Alleen daar al  zou ik denk ik een veelvoud mee kunnen besparen dan van die verschillen met geld sturen.

Ach je kunt wel zeggen het is appels met peren vergelijken en dat is ook wel zo maar voor mij is het een levenshouding. Pennywise and pound foolish is ook een veelvoorkomende situatie.

Kernpunt is voor mij het gemak. Ik gebruik nu World Remit en ik ben er tevreden over, ik blijf niet switchen. Pas als de verschillen groot zouden worden doe ik er iets mee. En er zijn er hier genoeg die dat in de gaten houden dus kom ik er vanzelf wel achter.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam