geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Hoe komen jullie bij Worldremit aan 1,99€ kosten. Ik zie minimum 2,99€ kosten.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

O.B.Bommel

#191
Citaat van: Luc op zondag  7 juni 2020, 12:25:52
Hoe komen jullie bij Worldremit aan 1,99€ kosten. Ik zie minimum 2,99€ kosten.



Ja daar zit soms verschil in. 2 dagen geleden betaalde ik € 2,49. Een andere keer 2, 99, ook een keer 1,99. De eerste keren niks. Beetje warrig maar in mijn idee peanuts.

Scheelt dus soms tussen de  0,025 en 0,05%. Daar kan je lekker van uit eten. Nou ja een klodder mayonaise.

Je kunt het wel allemaal uitvogelen maar het is in het belang van de moneychangers om het zo ondoorzichtig mogelijk te maken. Veel snuffelen levert wel wat op maar is maar betrekkelijk. De echt duurdere filter je er zo wel uit. Ach als je verder toch niks te doen hebt...
Misschien kan een techneut even uitrekenen hoeveel stroom op de computer ik heb gebruikt om het allemaal uit te vogelen.

Zo weet iedereen dat als je buitenlandse valuta bestelt bij GWK vergeleken bij uit de muur trekken de hoofdprijs betaalt. Toch verdienen die nog hun centen anders  bleven ze niet bestaan. Dan is het of niet uit je doppen kijken of de angst hebben zonder te zitten bij aankomst in het land. En daar geld voor over hebben.

Zo woonde ik eens in de Caraiben en daar trok mijn inlandse collega altijd een blik frisdrank uit de automaat. Ik zei tegen hem dat is een dure vorm van drinken, koop ze per tray en neem ze mee van huis. Hij keek me aan en zei ja maar ik weet nooit wanneer ik dorst heb. Echt gebeurd.

En ook dat is geen wet van Meden en Perzen. Stel je hebt veel voorraad dan is het ook eerder op en dan verdampt je winst weer.

Tja rare jongens die mensen.......
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

kristof19

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag  7 juni 2020, 08:56:37
Citaat van: Herbie op zondag  7 juni 2020, 03:26:02
Citaat van: Kano op zondag  7 juni 2020, 03:04:04
Even vergeleken op hetzelfde moment
Worldremit   verzenden € 2000 te ontvangen Php  110,761,00 met € 1.99 kosten
Transferwise verzenden € 2000 te ontvangen Php  111.924,99 inclusief kosten

Is toch groot verschil hee. Komt op 1163.99 peso plus nog eens 110 peso (kosten 1,99€)

Maakt 1273,99 peso of 23,16 euro dat Tranferwise goedkoper is. Koers van 55 peso
Verschil is dus slechts 1,158%. Relatief valt dat dus wel mee. Het komt nooit voor dat ik zo'n groot bedrag verstuur dus word ik daar niet zo warm van. Ik stuur tegenwoordig wat meer afgepaste bedragen maar dan is er ook meer controle.

De koersen kunnen ook wel eens wisselen, het verschil is niet altijd hetzelfde. Dan moet je dus elke keer weer die berekening  maken als je echt voor de goedkoopste gaat.

Je kunt meer besparen met je dagelijkse boodschappen in de supermarkt. Mijn moeder (we hadden het thuis vroeger niet breed en zij werkte niet) ploos elke keer de aanbiedingen van de winkels uit en fietste van winkel naar winkel naar winkel waar het op dat moment het goedkoopste was. Dat doe ik niet meer. Ik constateer slechts dat ik (gemiddeld) meer geld kwijt ben als ik naar de AH ga of naar de Lidl om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik ga voor het gemak in mijn definitie van gemak. Als ik groenten apart koop ben ik minder kwijt dan als ik ze voorgesneden koop.

En wat dacht je van een pintje op een terras vergeleken met de winkel.

Alleen daar al  zou ik denk ik een veelvoud mee kunnen besparen dan van die verschillen met geld sturen.

Ach je kunt wel zeggen het is appels met peren vergelijken en dat is ook wel zo maar voor mij is het een levenshouding. Pennywise and pound foolish is ook een veelvoorkomende situatie.

Kernpunt is voor mij het gemak. Ik gebruik nu World Remit en ik ben er tevreden over, ik blijf niet switchen. Pas als de verschillen groot zouden worden doe ik er iets mee. En er zijn er hier genoeg die dat in de gaten houden dus kom ik er vanzelf wel achter.

En ik verstuur nu wel  bijna altijd zulke bedragen.
Leuk als ik iedere keer meer dan 1000 pesos kan uitsparen met een moneytransfer.
Kunnen ik en mijn vrouw leuke dingen meedoen maarja ieder zijn meug he  :jajaja:

Budgie

Citaat van: Luc op zondag  7 juni 2020, 12:25:52
Hoe komen jullie bij Worldremit aan 1,99€ kosten. Ik zie minimum 2,99€ kosten.




Ik verzend vanuit Nederland. Misschien hier goedkoper?
Wel een vraag U rekent bij Transferwise met exact P55.- Klopt dat of word er later nog wel een bedrag achter de , gerekend.
Getting older beats the alternative -dying young

O.B.Bommel

#194
Citaat van: kristof19 op zondag  7 juni 2020, 18:42:00
.....

En ik verstuur nu wel  bijna altijd zulke bedragen.
Leuk als ik iedere keer meer dan 1000 pesos kan uitsparen met een moneytransfer.
Kunnen ik en mijn vrouw leuke dingen meedoen maarja ieder zijn meug he  :jajaja:
Ik kan me voorstellen dat het dan wel de moeite waard is maar is het dan niet handiger om een bankoverschrijving te doen naar je lokale bank?
Want als je het al lang van tevoren weet is tijdspanne minder belangrijk.

Heb ik ook wel eens gedaan in het verleden en dat was toen zeker niet duurder. Maar ja het blijft een geklooi met die banken. In die tijd vroegen ze nog geen 250 peso bij geld trekken (en geen opnamekosten) dus had ik in NL een rekening en een pasje in PH. Instellen dat die niet rood kon staan en een kind kon de was doen.

Tja en doen kwam daar het verdienmodel weer. Ze verzinnen elke keer wat om je een poot uit te trekken. Vandaar dat dit onderwerp toch actueel blijft.

Wat ik tegenwoordig doe is zoveel mogelijk betalen met creditcard. Vroeger kon dat bijna nergens tegenwoordig kan dat op meer plaatsen, zeker in de supermarkt. Voorheen was dat lastiger dan gooiden ze er een paar procent "kosten" op. Mag helemaal niet maar ze deden het toch.

Heb toen de koersen vergeleken en ik kreeg toch een mooie wisselkoers. Maar ook daar geldt: Ze (de financiele instelling) hanteren allemaal hun eigen koers en die verandert niet op dezelfde tijd.

In veel plaatsen in Europa kan je tegenwoordig gewoon pinnen met je pinpas, het zou mooi zijn als ze dat daar ook accepteren. Maar ik vrees dat daar wel weer een prijskaartje aan komt te hangen.

O Ja nog een tip als je met creditcard betaalt: ALTIJD afrekenen in de lokale valuta. Je kunt ook in euro's doen maar dan betaal je 2x wisselkoersen. Ik zag bij de supermarkt bij de kassa een mooie advertentie van de BDO bank betaal in je eigen valuta, ja mijn neus. Dat geldt overigens ook voor ATM machines daar vragen ze het soms ook (in ieder geval in Engeland).
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Citaat van: Budgie op zondag  7 juni 2020, 23:32:26

......
Wel een vraag U rekent bij Transferwise met exact P55.- Klopt dat of word er later nog wel een bedrag achter de , gerekend.

Nee dat doet hij alleen bij de omrekening van het voordeel. Anders zou het verschil niet kloppen. Koersen hebben bijna altijd bedragen achter de komma.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Guadalupe

Zo juist ook een transfer gedaan voor de 1ste maal via transferwise,dat scheelt nog al wat geld en binnen het uur over waar het anders 2 dagen minimaal vergt.

We sent 4,162.83 PHP . The rate for your transfer was 1 EUR = 56.4146 PHP.

De kosten waren nog geen 2 euro in vergelijing met bank tot bank al gauw 10 euro en een slechte koers.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

pierrevanwies


Adik

https://www.remitly.com/nl/en/philippines

Kwam het tegen op LinkedIn.
Ken het verder niet, en heb me nog niet verdiept in bijkomende kosten, maar de koers was daar vandaag 58php terwijl op TransferWise vandaag maar 55php gaf.
:hoedjeaf:

Kano

Lokkertje van Remitly want "Get a special offer of ₱58.11 per Euro on your first transfer"
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn