geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: g op zondag  6 december 2009, 08:50:13

aleen : Argenta vraagt helemaal geen geld om een rekening te openen en houden met kaart, waarmee je gratis kan geld uit de muur halen : overal ter wereld... en je kan hem niet onder nul zetten...
de vraag is nog : aan welke koers he! .?

groeten
g

Laatste afhaling

29-11-2009

10000PHP = 143,02â,¬ = 69,93 PHP voor 1â,¬
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

nils

Citaat van: g op zondag  6 december 2009, 08:50:13
hi Nils,

way is een BDO bank precies?
nu heeft ze een rekening bij Alied Bank...

gaat dat ook?

en wat is de truck met die coupons?

anders ziet dat er wel een goede deal uit

aleen : Argenta vraagt helemaal geen geld om een rekening te openen en houden met kaart, waarmee je gratis kan geld uit de muur halen : overal ter wereld... en je kan hem niet onder nul zetten...
de vraag is nog : aan welke koers he! .?

groeten
g

Inderdaad BDO is banco de oro en ik dacht dat er tegenwoordig ook meer banken bij zitten, zo ook allied bank.
https://www.xoom.com/sendmoneynow/xoom-locations?receiveCountryCode=PH&service=bankDeposit
Je kan de korting bekomen op een volgende manier.
1. maak een account aan bij xoom.com
2. vul alle gegevens in voor een money transfer, naar bijv een bank of pickup
3. kijk op google door bijv te zoeken naar "xoom free coupon" om een nog actieve coupon code te vinden
Dit is een goede site hiervoor. http://www.retailmenot.com/view/xoom.com. De huidige tot nieuw jaar is "newyearxoom".
4. Op de een na laatste pagina voordat je de betaling autoriseert, kan je een coupon code invullen.
    Als je een geldige coupon code invult, dan staat er hierna het magische bedrag van 0 euro transfer cost. :happy:

Let er wel trouwens op dat je een coupon code vaak maar 1x per account kan gebruiken en ze hebben een houdbaarheidsdatum.
Dus bij een tweede keer maak je gewoon een nieuwe aan of wellicht is er weer een andere coupon code :haha:
Uiteraard zijn dit soort codes niet bedoelt voor standaard gebruik, maar een zoethoudertje voor klagende klanten.
Tevens zijn vaak de exchange rates die xoom/paypal hanteren 1 pesos per euro lager dan de actuele wisselkoers.
Maar het is voor mijn vrouw in ieder geval stukken veiliger, dan met een bankpas alleen op straat geld te pinnen.

Veel succes

Rich

Vraagje.

Ik zou wat geld willen overmaken naar de Filippijnen via ATM CASH. Makkelijk omdat het online kan.

Iemand hier met ervaring via ATM CASH?

Bedankt voor de info.

Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Hallo mannen en vrouwen,

Een vraagje in verband met geld verzenden naar de Filippijnen, is er hier in België een mogelijkheid om een rekening te openen in FILIPPIJNSE PESOS ?
dit zou interessant kunnen zijn omdat je dan daar geld zou kunnen bijschrijven als er een voordelige koers is om dan eventueel later door te sturen naar de filippijnen in pesos als de koers misschien minder is dan heb je voor u geld toch meer gekregen en doe je u voordeel.
Kan zo'n systeem in belgie of is dit niet mogelijk?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Niemand kent het antwoord waarschijnlijk awel ik heb gezocht en gezocht naar een bank die een rekening kon openen in filippijnse pesos maar dat kan geen enkele, iemand van een bepaalde bank beweerde van wel, hij belde naar Brussel om te vragen die rekening te openen OK aan de andere kant van de lijn morgen is die open, en inderdaad de rekening is open maar het enige probleem is nu ze kunnen zelf ook geen PHP kopen en ik kan mijn mooi geopende rekening met een heel lang speciaal nummer niet aanklikken en dus niet gebruiken (na een belletje ahha toch niet mogelijk) dus rekening staat daar mooi te blinken maar niet in beweging te krijgen.
Hopelijk rekenen ze me hiervoor ook geen kosten aan later hehe anders zal dit wel nog een staartje krijgen.
Apropos de bank was ING
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

callebaut

@Johan ........Misschien is dit een mogelijkheid . Men opent een PHP - Euro  deposit en savings acount rekening bij HSBC in de Phils .
Men opent een euro rekening HSBC ( Brussel ) ....en men schrijft gewoon uw Belgische euro's van uw Belgische HSBC naar uw Phills HSBC .....
Men gaat online naar uw Phil HSBC en transfer uw Euro's naar uw PHP account ..... :atyourservice:

Luc

Misschien een goed idee ...indien HSBC een filiaal in België had voor particulieren.

HSBC in Belgium offers a comprehensive range of domestic and regional cash management services and solutions to large- and medium-sized Belgian corporates and subsidiaries of foreign multinationals.

Personal Banking facilities are not available at this branch. In addition, the branch does not have cash or ATM facilities, nor can it process cheques or cards.

http://www.hsbc.com/1/2/about/network/europe/belgium
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

callebaut

Citaat van: Luc op zaterdag  4 juni 2011, 16:16:00
Misschien een goed idee ...indien HSBC een filiaal in België had voor particulieren.

HSBC in Belgium offers a comprehensive range of domestic and regional cash management services and solutions to large- and medium-sized Belgian corporates and subsidiaries of foreign multinationals.

Personal Banking facilities are not available at this branch. In addition, the branch does not have cash or ATM facilities, nor can it process cheques or cards.

http://www.hsbc.com/1/2/about/network/europe/belgium


Oeps .... :negatief:.....bedankt voor de info ... :thumb:

Luke

Citaat van: callebaut op zaterdag  4 juni 2011, 15:43:52
@Johan ........Misschien is dit een mogelijkheid . Men opent een PHP - Euro  deposit en savings acount rekening bij HSBC in de Phils .
Men opent een euro rekening HSBC ( Brussel ) ....en men schrijft gewoon uw Belgische euro's van uw Belgische HSBC naar uw Phills HSBC .....
Men gaat online naar uw Phil HSBC en transfer uw Euro's naar uw PHP account ..... :atyourservice:

Dat gaat met Citibank. En doe ik ook zo.
Van Citibank BE (EUR) naar Citibank PH (PHP) in enkele seconden tijd.

De kosten zitten verwerkt in de wisselkoers.
De PH bank rekent fix 99PHP document stamps
Als ik verschil neem van de EURO's die ik hier zou wisselen en het bedrag dat op de PH rekening verschijnt dan kom ik nog altijd rond de 10-15 EUR verschil uit (in mijn nadeel natuurlijk). Dus denk nu niet dat het GRATIS is!!

Johan En Elvie

Dat het gratis zou moeten kunnen daar reken ik niet op hoor kosten zullen er altijd zijn bij transakties het is heel moeilijk om de beste weg te vinden;
Via LCC in de asian shop is het heel gemakkelijk maar voorheen vroegen ze daar 4 euro transaktie kost maar nu is dit ook al wat opgelopen (10 euro bij mijn laatste overmaking)
Dan is er ook nog de wisselkoers natuurlijk die minder is dan normaal waar ze hun winst uit halen.
Maar dat zal wel overal in elk systeem zijn

Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.