geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

LCC via overschrijving vragen maar 4 eur voor kosten en de vijfde keer zonder kosten. Koers redelijk is mijn ervaring maar is moeilijk te controleren. :daag:

Anakin

van lijkt heel moelijk via bank en overschrijven
ik ben bij paribas fortis,en mij vrouw bij BDO
probleem ,bdo herkent IBAB niet.
toen ik vroeg om overschrijving te doen,en mijn vrouw account nummer gaf
zei vrouw in bank,dat type niet ken.
toen heb ik vrouw gezegt ze Iban te vragen,maar dat lijk probleem te zijn.
voorlopig doe ik het met wester union .toen ik beter oplossing vind.

wie heeft nog dat probleem gehad ?
 

Wes

Citaat van: Anakin op donderdag  7 juli 2011, 20:31:21
van lijkt heel moelijk via bank en overschrijven
ik ben bij paribas fortis,en mij vrouw bij BDO
probleem ,bdo herkent IBAB niet.
toen ik vroeg om overschrijving te doen,en mijn vrouw account nummer gaf
zei vrouw in bank,dat type niet ken.
toen heb ik vrouw gezegt ze Iban te vragen,maar dat lijk probleem te zijn.
voorlopig doe ik het met wester union .toen ik beter oplossing vind.

wie heeft nog dat probleem gehad ?
 

Iban is alleen bekend in europa, er zijn banken buiten europa die het gebruiken maar dat zijn er maar weinig, western union is de beste manier tot hiertoe

xav

Citaat van: Anakin op donderdag  7 juli 2011, 20:31:21
van lijkt heel moelijk via bank en overschrijven
ik ben bij paribas fortis,en mij vrouw bij BDO
probleem ,bdo herkent IBAB niet.
toen ik vroeg om overschrijving te doen,en mijn vrouw account nummer gaf
zei vrouw in bank,dat type niet ken.
toen heb ik vrouw gezegt ze Iban te vragen,maar dat lijk probleem te zijn.
voorlopig doe ik het met wester union .toen ik beter oplossing vind.

wie heeft nog dat probleem gehad ?
 


met ING en centea is het me wel al gelukt... ING is wel veel duurder... met centea kwam het op 14 euro tot 5000 euro...

Anakin

zolang je in belgie woont,is western union beste,dat is juist
maar wat als je naar filipinijnen ga wonen,welke bank zou je dan nemen
probleem komt er bij,als je daar woon,visa maar 1 jaar geldig is en maestro niet meer geldig is in philipines
dus word overschrijving een must denk ik .

weet niet hoe belgen het doen om geld van belgische rekenin naar belgie te sturen.

koy

Ik heb het hier al eens gepost, maar zal het nogmaals doen...
Sinds een klein jaar gebruiken wij een CitiBank rekening. Ik stort het geld hier op mijn rekening en 5 min later kan het worden afgehaald met maestro in de Filippijnen en dit ZONDER KOSTEN, gewoon de omwisselkoers. Je moet dan wel in een CitiBank gaan in de Filippijnen en voor grote steden is dat geen probleem (Cebu, Manila etc). In kleinere steden of dorpen kan het een probleem vormen. Je kan natuurlijk ook in andere maestro afhaal automaten afhalen maar dan betaal je een fee. Mijn vriend gebruikt gewoon mijn kaart en geen risico want kan niet onder 0 gaan en ik zie ook wanneer hij heeft afgehaald en hoeveel via online banking.

leven en laten leven...

Luc

Citaat van: koy op donderdag  7 juli 2011, 22:23:47
Ik heb het hier al eens gepost, maar zal het nogmaals doen...
Sinds een klein jaar gebruiken wij een CitiBank rekening. Ik stort het geld hier op mijn rekening en 5 min later kan het worden afgehaald met maestro in de Filippijnen en dit ZONDER KOSTEN, gewoon de omwisselkoers. Je moet dan wel in een CitiBank gaan in de Filippijnen en voor grote steden is dat geen probleem (Cebu, Manila etc). In kleinere steden of dorpen kan het een probleem vormen. Je kan natuurlijk ook in andere maestro afhaal automaten afhalen maar dan betaal je een fee. Mijn vriend gebruikt gewoon mijn kaart en geen risico want kan niet onder 0 gaan en ik zie ook wanneer hij heeft afgehaald en hoeveel via online banking.



Voor zolang het nog duurt...

Citigroup stelt Citibank Belgiƫ te koop

De Amerikaanse bankreus Citigroup zet zijn Belgische dochter in de etalage.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.1050531
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Anakin

maestro kan je normaal gezien niet meer gebruiken in filipijnen,hebben ze tegen mij in bank gezegd en is ook nieuws gezegd geweest.
dus moet men een ander alternief als men daar woont .
weet niet hoe het zit met mastercard.

vvjoris

Citaat van: Anakin op donderdag  7 juli 2011, 20:47:45
zolang je in belgie woont,is western union beste,dat is juist
maar wat als je naar filipinijnen ga wonen,welke bank zou je dan nemen
probleem komt er bij,als je daar woon,visa maar 1 jaar geldig is en maestro niet meer geldig is in philipines
dus word overschrijving een must denk ik .

weet niet hoe belgen het doen om geld van belgische rekenin naar belgie te sturen.

Western Union het beste? Het ALLERSLECHTSTE ja, verschrikkelijk duur, en slechte koers. Zoals hier eerder vermeld LCC kost 4 euro voor eender welk bedrag, en de vijfde keer is het telkens gratis. Een keer geregistreerd kan je on line sturen, maar dan duurt het iets langer (LCC geeft geld pas vrij wanneer stroting op hun ING rekening aangekomen is). Als je vanuit een LCC kantoor stuurt is het geld 's anderendaags beschikbaar bij BDO of L'huliier.

Zoals elders reeds gezegd Maestro werkt nog perfect als je een AXA rekening hebt. Janice heeft nu een Unionbank visa kaart, ook daar kan ik geld 'opzetten'.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

rambonsusay

Citaat van: Anakin op vrijdag  8 juli 2011, 17:41:05
maestro kan je normaal gezien niet meer gebruiken in filipijnen,hebben ze tegen mij in bank gezegd en is ook nieuws gezegd geweest.
dus moet men een ander alternief als men daar woont .
weet niet hoe het zit met mastercard.

maestro werkt wel in de filipijnen , je moet aan je bank vragen met het verzoek je maestro te activeren voor in de filipijnen  buiten europa dus  en is geldig voor 3 maand , elke 3 maand terug vragen om te activeren  zo is dat bij mijn bank ing  en tot nu toe geen problemen ermee  :daag: