Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* The Dianthus chiba

Gestart door Kano, maandag 4 april 2011, 13:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Vroeger Dianthus in de tuin gehad maar geweldig vatbaar voor de witziekte/meeldauw. Na een paar jaar dan maar weggedaan. Staat ook in het artikel.

"It is recommended to apply a dilute solution of foliar fertilizer mixed with a fungicide once every two weeks for optimum growth."
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Budgie

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 april 2011, 15:34:56
Citaat van: Luc op dinsdag  5 april 2011, 14:55:42
Ik zie rozen, chrysanten en aronskelken en die lange rode op de 3de foto precies gladiolen...

Ja, die gladiolen zijn dacht ik voor begravenissen? :weetikniet:

Ik ga morgen toch even kijken naar die Dianthus chiba  :happy:
Als ik ze zie dan gelijk een foto trekken :atyourservice:



Als je ze niet kan vinden heb ik nog wel een foto van de plantenshop in Mambukal bij Bacolod waar ze opstaan
Heb de duizendschonen daar meer gezien
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

@ Luc
Als je last van meeldauw heb komt dat omdat de planten te lang vochtig blijven smorgens Het beste is om planten zoals deze daar te planten waar ze smorgens snel opdrogen dus waar als eerste de zon komt en een beetje wind komt zodat ze snel opdrogen.

Ook tomaten en aardappels welke beiden ook tot dezelfde familie behoren zijn erg gevoelig voor schimmels Vandaar dat in een besloten tuin ze altijd ziek worden

Wat betreft op de Filippijnen daar vind je veel planten in de natuur en tuinen die je hier als kamerplant zien maar in tuincentra daar zie je ook afrikaantjes, anjers,gladiolen, duizendschonen, cyclamen en andere planten die je hier ook zie. 
Getting older beats the alternative -dying young

Luc

Ja, ik weet het maar met het rotweer dat je hier dikwijls hebt is er niet veel aan te doen behalve beginnen te spuiten met chemische produkten. Verleden jaar eerst maanden droog en dan vanaf juli is het de hele zomer beginnen te regenen zonder te stoppen. Dan plant ik wel iets dat resistent is tegen schimmels of die ik niet de hele tijd moet bespuiten omdat ze vol bladluizen zitten.

De laatste jaren staat in mijn tuin dan ook vooral onkruid  :jajaja:

In de Filippijnen zijn de Hibiscus prachtig.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Het beste wat je misschien kunt doen Luc, is éénjarige bloemen zaaien op een bed en daarna uitplanten. Ik heb een grote tuin, en doe dat alle jaren en heb zo goed als geen last van meeldauw enz. Maar ja je moet er natuurlijk tijd voor hebben of maken.

Ik spuit nooit met chemische middelen maar ik wied heel veel.

De dianthus heb ik gehad als vaste plant maar die stonden steeds te darren, en ik heb ze weggehaald. Is een erg gevoelige plant, en dat heb je minder met die éénjarigen.
Trouwens, met éénjarigen heb je altijd bloemen in huis....de hele zomer lang. Zie de foto's.

                                                           

                                                           


Hybiscus Syriacus is een Heester die komt uit Syrië en heeft veel zon nodig.

                                                     
Rich de Nederbelg.

Luc

Ik heb tegenwoordig vooral heesters. weigelia, hibiscus, cotoneaster etc. Weinig werk en makkelijk om daar met de schoffel door te gaan. Voor de rest een hoop hosta's.  In het voorjaar zet ik het voor de rest vol met afrikaantjes. Dat groeit ook makkelijk.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Dianthus chiba  wordt niet in de Dumaguete market verkocht  :negatief: :negatief:

Maar een hoop van dit spul:



Budgie



Hierbij de foto van de duizendschonen in Mambukal



En ook de afrikaantjes zag je daar

Dus Creeck hierbij zoals ik je beloofde Was trouwens daar heel veel keus in 5 verschillende verkoopstallen Heb ze daar vorig jaar gefotograveerd
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

@ Luc
De verschillende soorten duizendschonen zijn niet zo vatbaar voor meeldauw en ook heb ik met grasanjers nooit veel problemen 
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

@Budgie: Dus Creeck hierbij zoals ik je beloofde Was trouwens daar heel veel keus in 5 verschillende verkoopstallen Heb ze daar vorig jaar gefotograveerd

Ja, natuurlijk, ik heb alleen bij de snijbloemen gekeken  :stomstomstom: :stomstomstom:
Morgen bij de plantensections in de stad kijken, even geduld aub, er zijn nog zestien wachtenden voor u........ :negatief: :negatief: