Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* The Dianthus chiba

Gestart door Kano, maandag 4 april 2011, 13:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 april 2011, 08:54:01

Ja, natuurlijk, ik heb alleen bij de snijbloemen gekeken  :stomstomstom: :stomstomstom:
Morgen bij de plantensections in de stad kijken, even geduld aub, er zijn nog zestien wachtenden voor u........ :negatief: :negatief:



Ik zal mijn geduld bewaren en zoals Engelsen ook kunnen netjes achter in de rij aansluiten en op mijn beurt wachten
Getting older beats the alternative -dying young

Digos


Ik heb in de phils ook alles uit geprobeerd wat betreft planten en zaaien.

Bloemenzaad van  :belgiesmiley: .....kwam wel uit na lange tijd, maar was telkens weer direct patay, te heet en te droog op zeeniveau....zelfs de stinkertjes (afrikaantjes) wat normaal gezien groeit als onkruid wou niet lukken.

In Mambukal heb ik echter nooit plantenshops gezien.....maar het is wel mogelijk.

De enige plantenshops dat we zijn tegen gekomen was op een trip naar La Carlota, hoog in de bergen in de buurt van Mt Canlaon op Negros Occidental en ze hadden daar een heel mooi aanbod van planten en bloemen. Echter meer van de helft van wat je daar koopt, overleeft het niet.....eens thuis.



We waren daar niet zozeer voor de planten maar voor de falls









De foto is niet zo scherp, maar dit was een plantje dat het hele jaar flowers geeft en naast de weg groeit aldaar. Eens thuis, was het echter heel moeilijk om het te behouden op zeeniveau.



We hebben nadien maar ons zinnen gezet op cactussen en die gaven vaak mooie bloemen....wat ook weer heel speciaal is.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Ik geef het op want hier staat het ook niet :negatief: :negatief: :benweg:






Budgie

@ Digos
Als je van boven bij de watervallen naar beneden komt komt en je ga rechts over de brug langs het termobad Dan kom je bij een kleine parkeerplaats en als je dan naar de uitgang rij zie je ze aan de rechterkant voor het zwembad en voor je naar de uitgang rij

Ook ben ik de keer daarvoor vanaf St Carlos via Salvador Benedicto naar Bacolod gereden en kwam ik net voor de waterval ook een stal tegen met veel planten Deze had veel christusdoorns maar ook planten die ik voor de rest niet ken. Leek mij een kleine kwekerij toe daar in de bergen

Ik denk dat je dit soort planten alleen kan vinden in de wat koelere plaatsen want Floxen en afrikaantjes zijn nu niet echt liefhebbers van de hitte
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek