Is er een verschil tussen de Thaise of Filippijnse vrouwen ?

Gestart door Jommeke, maandag 25 april 2011, 11:07:44

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: Phille op dinsdag 26 juli 2011, 07:14:49
Citaat van: Digos op maandag 25 juli 2011, 23:27:51
Ga hier nu toch geen boom opzetten over het geloof in de phils hé.

Je hebt er zoveel overtuigingen, maar alles komt op het zelfde neer?

Als ze er hun voordeel mee kunnen doen....doen ze het ook......allemaal.

Op een uitzondering na....en dat filipino was en is nog steeds my best buddy. (maar dat is een enkeling)

De tien geboden zijn wel geschreven.......maar er is maar een klein gedeelte van toepassing  in de phils.

Hoe het nu en vroeger ging in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: daar hebben we geen boodschap aan.....het gaat over de phils en de ervaringen van de mensen....met deze dus....

O0



@Digos, maak je maar geen zorgen, daar ga ik geen boompke over opzetten; maar het topic is "is er een verschil tussen Thaise of Filippijnse vrouwen?", en ervan uitgaande dat die vrouwen dan ooit eens naar Belgie komen, zal de Thaise vrouw een grotere inspanning moeten leveren om zich aan te passen dan de Filippijnse want draai en keer hoe je wilt; of we nu gelovig zijn of niet, de Vlaamse maatschappij is doorspekt van katholieke waarden en normen.






@ Phille ...de meeste Thaise vrouwen leveren gewoon géén inspanning om zich aan te passen ... het is buigen of barsten ... als men de vraag stelt aan 100 personen die ooit eens met een Thaise gehuwd zijn geweest ... of zij een tweede Thais huwelijk wensen het antwoord = +/- 95 % NEEN .
Heb ooit een zaak gehad met tewerk gestelde Thaise vrouwen ...dus ik ken honderden koppels en spreek mee uit ervaring ...
Er is een wezenlijk groot verschil tussen beide groepen ....  :atyourservice:

Luke

Citaat van: callebaut op dinsdag 26 juli 2011, 07:31:44

@ Phille ...de meeste Thaise vrouwen leveren gewoon géén inspanning om zich aan te passen ... het is buigen of barsten ... als men de vraag stelt aan 100 personen die ooit eens met een Thaise gehuwd zijn geweest ... of zij een tweede Thais huwelijk wensen het antwoord = +/- 95 % NEEN .
Heb ooit een zaak gehad met tewerk gestelde Thaise vrouwen ...dus ik ken honderden koppels en spreek mee uit ervaring ...
Er is een wezenlijk groot verschil tussen beide groepen ....  :atyourservice:

Die indruk heb ik ook. De meeste Thaise vrouwen (en mannen) vormen gheto's; sex & drugs & rocknroll is hun motto.
Sommige pinays voelen zich ook geroepen tot dit soort leven. De 'PH seamen" gaan verwennen in Antwerpen behoord daar ook toe.

Trouwens ik weet maar weining Pinays die een ECHTE (vaste) job hebben in een BE kantoor of fabriek.
Velen gaan maar wat in het zwart werken in bv. de tuinbouwsector of huishoudjobs of achter de "vensters"....

Johan En Elvie

Citaat van: Luke op dinsdag 26 juli 2011, 08:19:46
Citaat van: callebaut op dinsdag 26 juli 2011, 07:31:44

@ Phille ...de meeste Thaise vrouwen leveren gewoon géén inspanning om zich aan te passen ... het is buigen of barsten ... als men de vraag stelt aan 100 personen die ooit eens met een Thaise gehuwd zijn geweest ... of zij een tweede Thais huwelijk wensen het antwoord = +/- 95 % NEEN .
Heb ooit een zaak gehad met tewerk gestelde Thaise vrouwen ...dus ik ken honderden koppels en spreek mee uit ervaring ...
Er is een wezenlijk groot verschil tussen beide groepen ....  :atyourservice:

Die indruk heb ik ook. De meeste Thaise vrouwen (en mannen) vormen gheto's; sex & drugs & rocknroll is hun motto.
Sommige pinays voelen zich ook geroepen tot dit soort leven. De 'PH seamen" gaan verwennen in Antwerpen behoord daar ook toe.

Trouwens ik weet maar weining Pinays die een ECHTE (vaste) job hebben in een BE kantoor of fabriek.
Velen gaan maar wat in het zwart werken in bv. de tuinbouwsector of huishoudjobs of achter de "vensters"....

Bij die weinige zit dan mijn vrouw die werkt als schoonmaakster in het dienstencheque systeem ook een vriendin van haar die we daar binnen gebracht hebben.
Dus als ze echt willen kunnen ze wel een job vinden waarmee ze volledig in regel zijn.
Nu is het zo dat gaan kuisen in huizen bij andere mensen misschien voor sommigen te laag is omdat ze zich supereur vinden (ze zijn dan meestal vergeten vanwaar ze komen).
Zo hebben wij al meegemaakt dat als mijn vrouw zegt tegen andere Filipina dat ze dit werk doet dat ze zich ronduit afvragen waarom in gods naam ze dit soort werk doet dat dit te min is.
Ze antwoord dan dat ze een simpel meisje is die dit niet te min vind en dat ze heel erg graag schoonmaakt (en dat is ook wel zo) ze verdiend er behoorlijk mee en ontvangt ook elke maand voor om en bij de 100 euro aan maaltijdcheques die heel erg goed van pas komen, ze is telkens heel erg fier als we die kunnen gaan omruilen, je moet haar gezichtje dan eens zien dat is heel erg veel geld waard.
Nu moeten jullie weten dat ik ook telkens zeg je mag hiermee stoppen als je wil hoor maar dat wil ze niet.
Ze heeft reeds een goede band opgebouwd met de mensen waar ze gaat schoonmaken, ze hebben haar daar heel erg graag en zouden het zonde vinden moest ze aan stoppen denken.
Ze verzorgen haar ook heel er goed en geven soms ook wel groenten en fruit uit de tuin mee naar huis.
Ze gaat daar nu reeds meer dan 3 jaar bij dezelfde mensen het is als familie geworden.
Ze haalt dus heel veel vreugde en voldoening uit haar werk.
Anderen kunnen zeggen wat ze willen maar dit zou ze niet meer willen missen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 26 juli 2011, 10:19:24
Citaat van: Luke op dinsdag 26 juli 2011, 08:19:46
Citaat van: callebaut op dinsdag 26 juli 2011, 07:31:44

@ Phille ...de meeste Thaise vrouwen leveren gewoon géén inspanning om zich aan te passen ... het is buigen of barsten ... als men de vraag stelt aan 100 personen die ooit eens met een Thaise gehuwd zijn geweest ... of zij een tweede Thais huwelijk wensen het antwoord = +/- 95 % NEEN .
Heb ooit een zaak gehad met tewerk gestelde Thaise vrouwen ...dus ik ken honderden koppels en spreek mee uit ervaring ...
Er is een wezenlijk groot verschil tussen beide groepen ....  :atyourservice:

Die indruk heb ik ook. De meeste Thaise vrouwen (en mannen) vormen gheto's; sex & drugs & rocknroll is hun motto.
Sommige pinays voelen zich ook geroepen tot dit soort leven. De 'PH seamen" gaan verwennen in Antwerpen behoord daar ook toe.

Trouwens ik weet maar weining Pinays die een ECHTE (vaste) job hebben in een BE kantoor of fabriek.
Velen gaan maar wat in het zwart werken in bv. de tuinbouwsector of huishoudjobs of achter de "vensters"....

Bij die weinige zit dan mijn vrouw die werkt als schoonmaakster in het dienstencheque systeem ook een vriendin van haar die we daar binnen gebracht hebben.
Dus als ze echt willen kunnen ze wel een job vinden waarmee ze volledig in regel zijn.
Nu is het zo dat gaan kuisen in huizen bij andere mensen misschien voor sommigen te laag is omdat ze zich supereur vinden (ze zijn dan meestal vergeten vanwaar ze komen).
Zo hebben wij al meegemaakt dat als mijn vrouw zegt tegen andere Filipina dat ze dit werk doet dat ze zich ronduit afvragen waarom in gods naam ze dit soort werk doet dat dit te min is.
Ze antwoord dan dat ze een simpel meisje is die dit niet te min vind en dat ze heel erg graag schoonmaakt (en dat is ook wel zo) ze verdiend er behoorlijk mee en ontvangt ook elke maand voor om en bij de 100 euro aan maaltijdcheques die heel erg goed van pas komen, ze is telkens heel erg fier als we die kunnen gaan omruilen, je moet haar gezichtje dan eens zien dat is heel erg veel geld waard.
Nu moeten jullie weten dat ik ook telkens zeg je mag hiermee stoppen als je wil hoor maar dat wil ze niet.
Ze heeft reeds een goede band opgebouwd met de mensen waar ze gaat schoonmaken, ze hebben haar daar heel erg graag en zouden het zonde vinden moest ze aan stoppen denken.
Ze verzorgen haar ook heel er goed en geven soms ook wel groenten en fruit uit de tuin mee naar huis.
Ze gaat daar nu reeds meer dan 3 jaar bij dezelfde mensen het is als familie geworden.
Ze haalt dus heel veel vreugde en voldoening uit haar werk.
Anderen kunnen zeggen wat ze willen maar dit zou ze niet meer willen missen.


Dit is interessant, is dit echt zo?  :weetikniet: en hoe spring je daar dan mee om?

rony

Ik kan mij helemaal vinden in het citaat van johan en elvie
Mijn vrouw wilde ook al twee maand na aankomst aan de slag en dolblij als ze was toen bleek dat ze ook maaltijdcheques kreeg bij haar eerste maandloon .. dus tis een beetje gelijk over de hele wereld .. der zijn werkers en zetelzitters. ( ook choppers natuurlijk )  :applaus: :happy:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Johan En Elvie

Phille,

Hoe ik ermee omspring?
Gewoon haar zeggen wat ik hier gepost heb.
Voel je u gelukkig bij uw klanten? doe je uw werk graag?
Ontvang je graag uw maandloon en maaltijdcheques?
Daarop antwoord ze altijd volmondig JA dus geen discussie, laat de rest maar zeggen ze blijft haar werk dolgraag doen en lacht de commentaar van andere luieriken met nen dikke nek weg.
Nu we met die dozen business zitten is het opletten geblazen, je komt alle volk tegen en moet dan sterk genoeg zijn om daar mee om te springen.

Dit verhaal kwam pas enkele dagen nadien aan mijn oren hoor, mijn vrouw vermelde dat die persoon zo tegen haar sprak in hun taal natuurlijk zodat ik dit niet kon volgen.
Tegen mij spreken ze engels maar als ze iets willen kenbaar maken en hun ongezouten mening willen geven doen ze dit in tagalog of viasayas tegen mijn vrouw.

Ik vraag dan ook steeds wat er gezegd is geweest, niet om haar te willen kort houden of zo, ze geniet van heel erg veel vrijheid en als ze naar de Stad wil met haar vriendinnen kan ze dit altijd doen, ik breng haar en ze hebben een mooie tijd samen.
Maar ik weet dat sommigen hier aankomen en uit de hoogte gaan doen en proberen om je vrouw op andere gedachten te brengen en daar wil ik natuurlijk het fijne van weten om er op te kunnen reageren.
Het is wel zo dat mijn vrouw dit ook al weet en ze haar niet laat ompraten (om ook languit in de zetel te gaan liggen en alles op de man af te schuiven) Ze weet maar al te goed dat je een leven samen op moet bouwen.
Ik heb dan ook een droom van een vrouw, gelukkig zou ik zeggen want op voorhand weet je het nooit, als ze in een groepje zitten waar ze opgemaakt worden heb je pech.
Sommigen zeggen laat het niet toe dat ze zich aansluit in een groep filipinas omdat daar te veel geroddeld word, ike doe het zo en doe niets bla bla bla en jij moet werken ben je zot?
Tja opletten is de boodschap hiervoor.
Nu kan het ook nooit de bedoeling zijn dat je uw vrouw helemaal van de buitenwereld afschermt en ze nooit een verzetje moet gunnen, dan lopen ze vroeg of laat ook tegen de muur en loopt je relatie ook stuk. Het zijn geen honden die je aan de leiband kunt houden.
Het is zaak van een goede middenweg te vinden waarin iedereen zich kan vinden.
En een goed gesprek met je vrouw hebben vooraf kan ook geen kwaad hé.
Ze ervoor waarschuwen dat er wel zullen zijn die haar levenswandel willen gaan beïnvloeden.
Je moet nar uzelf kijken en anderen laten zeggen, ik ben heel erg tevreden dat mijn vrouw haar werk heel graag doet en ze niet wil stoppen en daar zal niemand iets kunnen aan veranderen.

Kijk ik ben tegen vreemdelingen die naar hier komen, niet willen werken, leven van een uitkering en veel kinderen kopen voor het kindergeld waarvoor wij allen moeten gaan bijdragen.
Deze mensen Filipijns of niet mogen ze van mij allemaal terug op het vliegtuig zetten met een enkel ticket.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Digos


CitaatDit is interessant, is dit echt zo?   en hoe spring je daar dan mee om?

Blijkbaar heb je een probleem nu, madam zit alle dagen thuis en verveeld zich hier, en dat is ook zo, niet goed.

Maar ja, wat kan je nu verwachten.....wanneer ze hier juist in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: arriveren.

Je moet ergens beginnen, en ze kunnen niet direct in een goede job beginnen.

Er komt na een tijdje wel iets uit de bus.

Ik ken hier geen één filipina die lang uit op de zetel ligt.

Madam uithangen in de phils is natuurlijk iets anders als de, madam in  :belgiesmiley:

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Johan En Elvie

Het heeft bij mijn vrouw ook een tijdje geduurd eer ze dit werk heeft gevonden, vanzelf gaat het nooit.
Alhoewel dat je zelf wel actie moet ondernemen anders lukt het ook niet.
Bij ons lag de oplossing wel heel erg dicht bij, op zo'n 500meter van mijn  ouders huis was er een dienstencheque bedrijf (vind je bijna op elke hoek van de straat nu) wij zijn daar gewoon zelf binnengestapt om te vragen of er voor haar geen werk was en weet je wat ze antwoorden.
Heel erg bedankt dat je dit komt vragen, natuurlijk is er werk we zoeken steeds gemotiveerde mensen want we hebben meer aanvragen dat dan we kunnen bedienen.
Dus heel erg moeilijk om hierin werk te vinden is het niet maar je moet het wel zelf gaan vragen op je schoot komen ze het niet brengen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Pascal Keirens

Volgens mij is het grootste verschil tussen Filippijnse of Thaïse vrouwen de taal. De Pinay spreekt Tagalog, de Thai spreekt Thai. Maar ook tussen hun Engels zit een groot verschil: 'Me flom Thailan' versus 'I am from the Philippines'. Natuurlijk is er ook nog het geloof dat anders is.

Luke

Het is meer op zen limburgs: meee floomm tailaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAnd. Hetzelfde met Lao, combodiaans en vietnamees...