Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten bankoverschrijving naar Filipijnse bank.

Gestart door Kano, zondag 8 mei 2011, 12:52:18

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Op 3 mei per internet â,¬ 10 000 overgemaakt van ING bank naar BPI op basis van SHA (shared costs). De kosten bij de ING waren â,¬ 10.
Op 6 mei werd door de BPI na aftrek van kosten (kosten en koers niet vermeld) netto P 606 457,60 bijgeschreven. Al met al komt dit dan op een koers van (606 457,60 /10010=) 60,58

Welke banken doen dit voordeliger?

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed

Ik gebruik Suri-Change. Die brengen 5 Euro in kosten per transactie en dat is ook alles.
Ik had op 26-04 een koers van 62.50 en het gehele bedrag kwam ook aan.

Luke

@Kano: De middenkoers was toen 63.85 PHP. Dat zou je gekregen hebben bij een goeie wisselagent.
Dus 30000+ PHP de goot in  :negatief:

Kano

Ja Luke wrijf het er nog maar even in. Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. :stomstomstom:  Ik vraag mij af bij welke Filipijnse banken je een Eurorekening kunt openen en wat die banken rekenen als je Euro's overschrijft. Even geld halen in Nederland zit er namelijk niet in.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Citaat van: MadRed op zondag  8 mei 2011, 13:32:38
Ik gebruik Suri-Change. Die brengen 5 Euro in kosten per transactie en dat is ook alles.
Ik had op 26-04 een koers van 62.50 en het gehele bedrag kwam ook aan.

Op de site van Suri-Change kan ik geen tarieven of koersen vinden en voor het verzenden moet je kennelijk wel in Nederland zijn, want ik lees daar:
Geld verzenden
Voor het verzenden van geld moet u het volgende verrichten:
   * U vult de gegevens in van de ontvanger op een formulier;
   * U geeft uw legitimatiebewijs en het formulier aan de medewerker;
   * U verricht de betaling;

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed

Citaat van: Kano op zondag  8 mei 2011, 14:12:57
Op de site van Suri-Change kan ik geen tarieven of koersen vinden en voor het verzenden moet je kennelijk wel in Nederland zijn, want ik lees daar:
Geld verzenden
Voor het verzenden van geld moet u het volgende verrichten:
   * U vult de gegevens in van de ontvanger op een formulier;
   * U geeft uw legitimatiebewijs en het formulier aan de medewerker;
   * U verricht de betaling;



Ik doe het online bij hun. Je moet je wel een keer aanmelden in NL inderdaad maar daarna kan je het elektronisch doen. Ik gebruik dan IDeal bij ING.

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag  8 mei 2011, 14:06:28
Ja Luke wrijf het er nog maar even in. Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. :stomstomstom:  Ik vraag mij af bij welke Filipijnse banken je een Eurorekening kunt openen en wat die banken rekenen als je Euro's overschrijft. Even geld halen in Nederland zit er namelijk niet in.

Ik heb een EURO rekening bij de BPI
Minimum saldo â,¬ 500
-commission per overschrijving van ING naar BPI: ING houd 20 euro's in (als je onkosten ours aanvinkt) en dan haalt de BPI er ook nog eens 5 euros af.
Een dure zaak dus en het is beter als je één keer per twee of drie maanden een internet overschrijving doet

Luke

Heb enkele PH banken gevonden met EUR savings.
Bekijk het zelf eens.

BPI:
Foreign Currency Passbook Savings
Monitor your foreign currencies easily via BPI's Dollar* and Third Currency** passbook accounts. Available in a wide range of currencies: US Dollars*, Japanese Yen**, Euros**, British Pounds**, Australian Dollars**, Canadian Dollars**, Swiss Francs**, and Chinese Yuan**.

*For US Dollar deposit products, visit any BPI or BPI Family Savings Bank branch near you.

**For Third Currency deposit products, visit any of the 50 accredited BPI branches.

Open an Express Teller Savings account today!

Visit a BPI or BPI Family Savings Bank branch near you

OTHER FOREIGN CURRENCY SAVINGS ACCOUNT (FXCY SA)

Keep your hard-earned foreign currencies safe by opening a savings account. Then see your money grow as it earns interest.


Metrobank:

Passbook account
Available Currencies
Canadian Dollar
Euro
Bristish Pound
Swiss Franc
Japanese Yen
Interest rates
Balance Requirements & Fees
         

Luke

Citaat van: bananacreek op zondag  8 mei 2011, 14:37:03

Ik heb een EURO rekening bij de BPI
Minimum saldo â,¬ 500
-commission per overschrijving van ING naar BPI: ING houd 20 euro's in (als je onkosten ours aanvinkt) en dan haalt de BPI er ook nog eens 5 euros af.
Een dure zaak dus en het is beter als je één keer per twee of drie maanden een internet overschrijving doet

Creek, heb je al eens een overschrijving met gedeelde kosten gedaan?

bananacreek

@Luke: Creek, heb je al eens een overschrijving met gedeelde kosten gedaan?

Nee, nog niet dacht ik, waarbij mijn vraag is: welke zou de voordeligste zijn? Want ik heb wel op kosten BPI gedaan een keer maar ben terug gegaan naar kosten ING omdat er geen enkel verschil was in mijn voordeel.