Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten bankoverschrijving naar Filipijnse bank.

Gestart door Kano, zondag 8 mei 2011, 12:52:18

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Ok Johan en Elvie. Ik wist niet dat het vanuit Belgie ook kon. Des te beter. Dan kunnen anderen in Belgie hier ook hun voordeel mee doen.   :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 13:46:22
Citaat van: Kano op maandag 20 augustus 2012, 12:37:40
Voor de Nederlanders, zojuist gecheckt

Surichange :  52 php/ â,¬

Kano
Waarom enkel voor NEDERLANDERS?
ik gebruik dit als Belg ook hoor.
Het verschil is wel dat het een tijdje langer duurt eer de transactie is uitgevoerd.
Je moet eerst het geld overschrijven naar hun Belgische KBC rekening, vervolgens als dit dan 2 tot 3 dagen later aankomt moet je eens mailen om te vragen of ze het al hebben ontvangen en of ze dan die transactie willen uitvoeren.
Je moet er wel even achter zitten dat wel want als je niets onderneemt kan het zijn dat ze de week nadien nog niet hebben gereageerd.

Wat ik doe is overschrijven en dan zelf eens naar daar bellen om te zien of ze het hebben ontvangen en zo ja dan doen ze het onmiddellijk en sturen ze je het afschrift per mail door.

Voordeel bij surichange je hebt daar ALTIJD de beste wisselkoers.

hoe heb jij je daar dan geregistreerd johan...? online of ergens es binnen gegaan in een kantoor...?

Johan En Elvie

Citaat van: xav op maandag 12 november 2012, 14:44:08
Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 13:46:22
Citaat van: Kano op maandag 20 augustus 2012, 12:37:40
Voor de Nederlanders, zojuist gecheckt

Surichange :  52 php/ â,¬

Kano
Waarom enkel voor NEDERLANDERS?
ik gebruik dit als Belg ook hoor.
Het verschil is wel dat het een tijdje langer duurt eer de transactie is uitgevoerd.
Je moet eerst het geld overschrijven naar hun Belgische KBC rekening, vervolgens als dit dan 2 tot 3 dagen later aankomt moet je eens mailen om te vragen of ze het al hebben ontvangen en of ze dan die transactie willen uitvoeren.
Je moet er wel even achter zitten dat wel want als je niets onderneemt kan het zijn dat ze de week nadien nog niet hebben gereageerd.

Wat ik doe is overschrijven en dan zelf eens naar daar bellen om te zien of ze het hebben ontvangen en zo ja dan doen ze het onmiddellijk en sturen ze je het afschrift per mail door.

Voordeel bij surichange je hebt daar ALTIJD de beste wisselkoers.

hoe heb jij je daar dan geregistreerd johan...? online of ergens es binnen gegaan in een kantoor...?

Via hun website de telefoonnummer gezocht ze gebeld en alles wat ze vroegen via mail doorgestuurd.
Voor mijn balikbayan zaak hadden ze de statuten nodig of beter handelsregister nummer en formulier van registratie, facturen enz.
Gewoon aantonen wat je doet dus.
Als particulier zal dit natuurlijk allemaal niet nodig zijn, maar kopie van ID of paspoort en zo zullen ze wel vragen om je te registreren.
dus via mail kan je dit allemaal oplossen.
Je moet ze we goed opvolgen hoor, zelf informeren of je geld al op hun kbc rekening staat en vragen of ze het dan direct willen uitvoeren anders kan het wel eens langer dan je wenst blijven liggen.
en telkens opnieuw moet ik dit zo doen.
Het is ook belangrijk voor mij dat om mijn containers te betalen ze daar hun geld op tijd ontvangen dus doe ik de transaktie ook ruim voldoende op tijd zodat ik zeker ben dat het op tijd aankomt zodat onze container daardoor geen vertraging oploopt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 13:46:22
Citaat van: Kano op maandag 20 augustus 2012, 12:37:40
Voor de Nederlanders, zojuist gecheckt

Surichange :  52 php/ â,¬

Kano
Waarom enkel voor NEDERLANDERS?
ik gebruik dit als Belg ook hoor.
Het verschil is wel dat het een tijdje langer duurt eer de transactie is uitgevoerd.
Je moet eerst het geld overschrijven naar hun Belgische KBC rekening, vervolgens als dit dan 2 tot 3 dagen later aankomt moet je eens mailen om te vragen of ze het al hebben ontvangen en of ze dan die transactie willen uitvoeren.
Je moet er wel even achter zitten dat wel want als je niets onderneemt kan het zijn dat ze de week nadien nog niet hebben gereageerd.

Wat ik doe is overschrijven en dan zelf eens naar daar bellen om te zien of ze het hebben ontvangen en zo ja dan doen ze het onmiddellijk en sturen ze je het afschrift per mail door.

Voordeel bij surichange je hebt daar ALTIJD de beste wisselkoers.

Het scheelt 50 centavos op één peso .... geef mij dan maar LCC of Coinstar, als je daarvoor 2 - 3 dagen moet wachten en x-aantal keer moet heen en weer mailen ....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Citaat van: vvjoris op maandag 12 november 2012, 15:20:49
Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 13:46:22
Citaat van: Kano op maandag 20 augustus 2012, 12:37:40
Voor de Nederlanders, zojuist gecheckt

Surichange :  52 php/ â,¬

Kano
Waarom enkel voor NEDERLANDERS?
ik gebruik dit als Belg ook hoor.
Het verschil is wel dat het een tijdje langer duurt eer de transactie is uitgevoerd.
Je moet eerst het geld overschrijven naar hun Belgische KBC rekening, vervolgens als dit dan 2 tot 3 dagen later aankomt moet je eens mailen om te vragen of ze het al hebben ontvangen en of ze dan die transactie willen uitvoeren.
Je moet er wel even achter zitten dat wel want als je niets onderneemt kan het zijn dat ze de week nadien nog niet hebben gereageerd.

Wat ik doe is overschrijven en dan zelf eens naar daar bellen om te zien of ze het hebben ontvangen en zo ja dan doen ze het onmiddellijk en sturen ze je het afschrift per mail door.

Voordeel bij surichange je hebt daar ALTIJD de beste wisselkoers.

Het scheelt 50 centavos op één peso .... geef mij dan maar LCC of Coinstar, als je daarvoor 2 - 3 dagen moet wachten en x-aantal keer moet heen en weer mailen ....



Weet ik ook wel en voor kleine bedragen heb je gelijk, soms ga ik hiervoor ook gewoon naar de filippijnse shop en iets kleins te sturen via LCC maar in mijn geval voor die containers zijn het steeds grote bedragen en dan is 0,50 centavos op één pesso wel een tamelijk groot verschil.
Het is wel zo dat tijdens die 3 tot 4 of 5 dagen dat je geld onderweg is de peso kan zakken ook en dat heb je dan niet in de hand maar altijd heb je daar wel op het moment dat ze de betaling uitvoeren de beste wisselkoers.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

vvjoris

#65
Citaat van: Johan En Elvie op maandag 12 november 2012, 15:30:03
Weet ik ook wel en voor kleine bedragen heb je gelijk, soms ga ik hiervoor ook gewoon naar de filippijnse shop en iets kleins te sturen via LCC maar in mijn geval voor die containers zijn het steeds grote bedragen en dan is 0,50 centavos op één pesso wel een tamelijk groot verschil.
Het is wel zo dat tijdens die 3 tot 4 of 5 dagen dat je geld onderweg is de peso kan zakken ook en dat heb je dan niet in de hand maar altijd heb je daar wel op het moment dat ze de betaling uitvoeren de beste wisselkoers.

Ja ik kan aannemen dat het voor grote bedragen interessant is.

(ik bedoelde uiteraard 50 centavos op een euro)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Ik heb inmiddels ook goede ervaringen met SuriChange. Bij de 1e overmaking wordt inderdaad naar de herkomst van het geld gevraagd. Bij volgende overmakingen van dezelfde rekening naar dezelfde ontvanger in de  :smiley-philippines: blijft navraag omtrent herkomst geld achterwege. Grootste voordeel van SuriChange is de transparantie wat betreft de koers en kosten. Aan ontvangstzijde in  :smiley-philippines: geen enkele kosten meer.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 13 november 2012, 03:08:16
Ik heb inmiddels ook goede ervaringen met SuriChange. Bij de 1e overmaking wordt inderdaad naar de herkomst van het geld gevraagd. Bij volgende overmakingen van dezelfde rekening naar dezelfde ontvanger in de  :smiley-philippines: blijft navraag omtrent herkomst geld achterwege. Grootste voordeel van SuriChange is de transparantie wat betreft de koers en kosten. Aan ontvangstzijde in  :smiley-philippines: geen enkele kosten meer.

Is dit doenbaar?

Belgische rekening => Belgische Rekening van SuriChange => e-mails om SuriChange 'in gang te steken' om de transfer te doen => Filippijnse rekening

Welke Bank in  :belgiesmiley: gebruiken?
Welke Bank in  :smiley-philippines: gebruiken?

Het zou om zakelijke transacties gaan, dus relatief grote bedragen 1000 tot 6000 euro. Kost per transactie? De rekening in de Filippijnen zal er ook een zijn op mijn naam (ga ik openen volgende keer als ik er ben, heb alle papierwinkel hier om er een te openen bij BDO, maar misschien is Metrobank of BPI of zo meer aangewezen?)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Wat betreft de te gebruiken bank in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: kan ik geen advies geven. Wat heb ik heb begrepen uit je eerdere berichten dat je bij verblijf in de PH altijd of meestal op Cebu zit. Zo ja, zou je in overweging kunnen nemen om een account bij HSBC te openen. Zitten bij Ayala schuin tegenover Mariott hotel.

vvjoris

Op Cebu kan je niet zitten é, wel in Cebu. Maar meestal zit ik wel op Mactan.  :lachen: :lachen: :lachen:

Misschien is dat wel makkelijk, HSBC, omdat ik mogelijk ook nog zaken zal hebben in Hong Kong, en eigenlijk is dat een HKG-bank é. In  :belgiesmiley: hebben ze wel maar één kantoor (in Brussel)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.