Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

reis advies gevraagd

Gestart door B the Dutchman, vrijdag 17 juni 2011, 23:49:03

Vorige topic - Volgende topic

Amice

#20
Tja hoe actueel kan een topic zijn?

Vandaag dan :

nederlander reist met n retour ticket vanaf manila naar amsterdam en 2 weken later terug.
Geen outbound ticket dus en tot overmaat van ramp was zijn paspoort nog maar 4 manden geldig.

Resultaat:

1 nacht na aankomst met KLM bij  immigration op de airport en de volgende dag linea recto retour amsterdam.
De KLM krijgt een boete en hij kon een boete en een ticket amsterdam betalen en is terug bij af.

Vanmorgen door Immigration op retour vlucht gezet ,dus het is allemaal geen geintje,zorg gewoon dat je paspoort 6 maanden geldig is en je een outbound ticket hebt.
Bespaart je iig n hoop ellende en kosten.
Nog even dit ter aanvuillingL
De ambassade was op de hoogte gebracht van het voorval(ze waren weer eens gesloten) via het emergency nummer, maar hebben geen enkele actie ondernomen aangezien ze zich niet in binenlandse aangelegenheden mogen bemoeien.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Miskleun van KLM, deze man had bij het inchecken op Schiphol   al gestopt moeten worden.   Bij mijn weten word er altijd wel naar de geldigheidsduur van ee paspoort gekeken.

callebaut

Citaat van: gosternokke op maandag 20 juni 2011, 14:18:23
Miskleun van KLM, deze man had bij het inchecken op Schiphol   al gestopt moeten worden.   Bij mijn weten word er altijd wel naar de geldigheidsduur van ee paspoort gekeken.

Miskleun van Phills Imigration toen hij het land verliet ......paspoort was toen al niet meer reisgeldig .... 6 maanden voor vervaldatum is een paspoort niet meer reisgeldig ......

Amice

Het is uiteraard in eerste instantie een miskleun van de man zelf, hij had het na moeten kijken en voor n (dummy) outbound ticket moeten zorgen,dat was hem zelfs al  geadviseerd.

KLM heeft idd ook 2 behoorlijke steken laten vallen, door hem als dusdanig aan boord te laten.

Phil immigration, heeft vervolgens lekker kunnen verdienen  aan deze kwestie.

Bij een uitgaande passagier zal een paspoort die minder dan 6 maanden geldig is geen probleem zijn, hij verlaat immers de phils.

Was het enkel het paspoort geweest dan had hij misschien nog de zaak kunnen afkopen bij immigratie en zijn pp binnen de 21 dagen kunnen verlengen bij de ambassade, maar dit tesamen met geen retour ticket, is dan meteen te verdacht voor illegaal verblijf.

Men is dus gewaarschuwd, niet zonder outbound ticket binnen te reizen.
De ambassade doet dus niets en laat je ook linea recto terug op het vliegtuig zetten.

De KLM roept standaard wel om dat diegene die geen outbound ticket(volgens mij gebruiken ze bij KLM daar nog een ander woord voor ook) hebben zich dienen te melden.
Maar er zullen er vele zijn die niet eens weten wat een outbound ticket is en zich dus ook niet melden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

Citaat van: Amice op maandag 20 juni 2011, 21:37:17


Was het enkel het paspoort geweest dan had hij misschien nog de zaak kunnen afkopen bij immigratie en zijn pp binnen de 21 dagen kunnen verlengen bij de ambassade, maar dit tesamen met geen retour ticket, is dan meteen te verdacht voor illegaal verblijf.

Men is dus gewaarschuwd, niet zonder outbound ticket binnen te reizen.
De ambassade doet dus niets en laat je ook linea recto terug op het vliegtuig zetten



Wat betreft het paspoort , De Belgische ambasade helpt wel degelijk bij een verlies van paspoort , ze schrijven een voorlopig uit , men kan een paspoort NIET verlengen enkel vernieuwen en volgens mij was dit de boosdoender in dit hele verhaal .Heb geen weet indien men ingeschreven staat in het bevolkingsregister van uw ambasade of , en deze dan uw paspoort mogen hernieuwen ( na 2 jaren woonachtig en ingeschreven te zijn )


Luke

Een paspoort vernieuwen op de Belgische Ambasade is geen probleem. Vroeger werd dat lokaal uitgeschreven (met de hand!), nu moet het van Brussel komen. Je kunt het aanvraagformulier downloaden, invullen, de juiste-formaat-foto's bijvoegen en tesamen met huidig paspoort afgeven in de Ambasade. 2-3 weken later het nieuwe paspoort oppikken. Ik ben aan mijn derde paspoort toe uitgegeven in Manila en denk volgend jaar weer voor een nieuwe moet gaan want heb nog maar 2 bladzijden leeg....

Amice

Het moet idd vernieuwen zijn,sorry.

Hij staat bij de ambassade geregistreerd dus vernieuwen zou geen probleem mogen opleveren.

Wat ik helaas niet meer heb kunnen checken is of hij nu een aantekening heeft in zijn paspoort en wellicht als unwanted alien of op de blacklist is komen te staan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

@ Amice ,het zal toch niet zo zijn dat iemand vanwege 2 minime overtredingen van de immigratiedienst, op de blacklist komt te staan ?   

Amice

Ik ga er vanuit dat er hoe dan ook een aantekening in zijn paspoort gekomen is, dat kan problemen genoeg veroorzaken.

Filipino's kunnen nogal overdrijven en zaakjes als dit opblazen van een mug tot olifant, zeker als ze geld ruiken.

Filipino's zijn nationalisten en dus ook er gek genoeg voor om n loer te draaien, maar blacklisten hiervoor neem ik toch aan van niet, mogen we hopen.

In de regelgeving daarvoor komt dit enkel voor als de betrokken persoon, door het lint gaat en amok gaat maken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: gosternokke op dinsdag 21 juni 2011, 10:56:49
@ Amice ,het zal toch niet zo zijn dat iemand vanwege 2 minime overtredingen van de immigratiedienst, op de blacklist komt te staan ?   

Als de man zich bij immigration "gewoon" gedragen heeft en zichzelf de schuld heeft gegeven ( kan niet anders natuurlijk ) dan is er m.i. niks aan de hand. Heb hier in Davao ook eens met 'n overstay van 9 maanden aangeklopt voor 'n 13a. Geen speciale aantekeningen, gewoon allemaal stempels met opmerkingen aan de zijlijn dat ik alles netjes (achteraf ) betaald heb. Nooit problemen gehad. Volgens mij is de enigste belemmering 'n NBI-record.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....