Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

reis advies gevraagd

Gestart door B the Dutchman, vrijdag 17 juni 2011, 23:49:03

Vorige topic - Volgende topic

B the Dutchman

Hallo iedereen,

Ik vertrek over een week of 3 naar Manila, ik ben getrouwd met een Filippijnse. Ik woon in België en ben Nederlander. Ik zou met een enkele reis naar Manila willen gaan omdat ik nog niet weet wanneer ik terug wil gaan, dat zal ongeveer over 2 maanden zijn, daarna is het de bedoeling om 2 weken in België/Nederland te verblijven en voorgoed naar de Filippijnen te gaan. Mijn vrouw komt dan mee naar Europa voor die 2 weken. Is dit een goed idee om eerst een enkele reis aan te schaffen, of geeft dit te veel problemen? Hoe zit het met het Balikbayan visum, er is mij verteld, dat als je bv. een weekendje Hong Kong doet, en dan weer samen met je vrouw het land binnen komt, je gelijk een visum voor een jaar krijgt.

Bij voorbaat dank voor al jullie informatie. R. de Block

buizesmurf

Tijdens mijn laatste 3 reizen naar de phils werd op de luchthaven en imigration in filipijnen steeds mijn retourticket gevraagd.Ben wel niet getrouwd,maar denk als je alleen reist dit niet zoveel verschil maakt.Mischien voor zeker ook eerst voor een visum te gaan.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Amice

 :welcome:

In Hongkong krijg je waarschijnlijk zeker problemem met een enkele reis.

Het komt mij voor dat het beter is om die 2 maanden op toeristenvisum te verblijven, al dan niet in de phils verlengt( u kunt ook 59 dagen visum vragen bij de filippijnse ambassade).

Indien vervolgens uw vrouw meereist naar belgie met de bedoeling om daarna definitief in de phils te verblijven, dan lijkt me dat een betere optie om een balikbayanstamp te vragen op de airport in manila/cebu.

Wat is eigenlijk de reden om zovaak op en neer te gaan als u toch van plan bent definitief te verblijven? Handiger lijkt me om de stap meteen maar definitief te zetten.

Suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

Gewoon een retourticket kopen, die kan je dan nog gewoon wijzigen.
Heb dat ook gedaan toen ik niet wist wanneer ik precies terug ging, ik heb het toen geregeld bij Aseana, werkte allemaal perfect.

Kano

Zoals geschreven kun je een retourticket NL/BE naar de Filipijnen boeken waarbij de retourvlucht valt te wijzigen en in de Filipijnen visumverlenging aanvragen.

Een andere misschien goedkopere mogelijkheid is een single ticket boeken naar de Filipijnen samen met het allergoedkoopste onward vlucht de Filipijnen uit (bijv van Clark naar Kota Kinabalu) en dit gewoon weggooien en visumverlenging in de Filipijnen aanvragen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


Van al de keren dat ik naar de phils ging, is er me nog nooit naar een retourticket gevraagd....nergens niet. Ben zelf al met een one way ticket AMS-MNL vertrokken;...geen probleem.

Als je op de phils binnenkomt krijg je een stamp met datum in je paspoort van aankomst....en dan is het aan je zelf dat je ofwel binnen de 21 dagen blijft ofwel je verlengt daar zelf bij BI wat me in jouw geval wel het beste lijkt en het eenvoudigste.

BB visum krijgen jullie als zij één jaar uit de phils was normaal gezien, maar wat is normaal in de phils, hangt er maar vanaf wie je voor je krijgt van BI op de luchthaven.

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

Citaat van: Digos op zaterdag 18 juni 2011, 16:46:14

Van al de keren dat ik naar de phils ging, is er me nog nooit naar een retourticket gevraagd....nergens niet. Ben zelf al met een one way ticket AMS-MNL vertrokken;...geen probleem.

Als je op de phils binnenkomt krijg je een stamp met datum in je paspoort van aankomst....en dan is het aan je zelf dat je ofwel binnen de 21 dagen blijft ofwel je verlengt daar zelf bij BI wat me in jouw geval wel het beste lijkt en het eenvoudigste.

BB visum krijgen jullie als zij één jaar uit de phils was normaal gezien, maar wat is normaal in de phils, hangt er maar vanaf wie je voor je krijgt van BI op de luchthaven.



bij mijn eerste 2 reizen naar de phils met etihad kreeg ik direct de vraag of ik een retour had en ook direct de vraag of ik een visum had... volgens mij moet je er een beetje geluk mee hebben en is niet elke maatschappij even tolerant tegenover zo'n zaken...

yepyep

Het kan voorkomen dat er op een vliegveld wordt gevraagd naar een uitgaande ticket als je niet over het juiste visum beschikt. Luchthavens worden namelijk door de Filippijnse authoriteiten beboet als men iemand laat vliegen met een enkeltje Manila.


Digos


CitaatLuchthavens worden namelijk door de Filippijnse authoriteiten beboet als men iemand laat vliegen met een enkeltje Manila.

Kan je dat bewijzen?

LIVE ONCE - LIVE IT

yepyep

Citaat van: Digos op zaterdag 18 juni 2011, 17:13:35

CitaatLuchthavens worden namelijk door de Filippijnse authoriteiten beboet als men iemand laat vliegen met een enkeltje Manila.

Kan je dat bewijzen?



Ik kan je het telefoonnummer van mijn vrouw geven die getuige was.