Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

59 dagen visum

Gestart door B the Dutchman, maandag 27 juni 2011, 19:07:59

Vorige topic - Volgende topic

boldy

@gosternokke ik vlieg met klm en die landen rond 9 uur sochtends  dus dat moet geen probleem zijn .
@xav net klm gebeld maar die weten van niks dat gaat de maatshappij niet aan zei ze  :ikkeniebegrijp:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Citaat van: boldy op zondag  4 september 2011, 14:25:22
@xav net klm gebeld maar die weten van niks dat gaat de maatshappij niet aan zei ze  :ikkeniebegrijp:

Uiteraard niet. Zolang jij je retourticket hebt is er voor hun geen vuiltje aan de lucht. Ze zijn geen reisleider maar een vervoerder. in de 1e 3 weken dat je in de PH bent heb je echt wel de tijd om effe 'n Immigration-buro binnen te wandelen, formuliertje invullen, effe dokken en klaar is kees. Tis echt niet zo moeilijk hoor !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

nee tis zeker niet zo moeilijk josv  ,maar omdat xav daar mee kwam wou ik het zekere voor het onzekere nemen ,daarom had ik ff gebeld. uiteraard heb ik wel tijd in de eerste 3 weken om een visum aan te vragen ,ik ga het meteen bij aankomst doen,das nog veel makkelijker . :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

ladgar

Vroeger kreeg men dikwijls problemen in Brussel bij het inchecken voor een verblijf van langer dan 21 dagen . Nu niet meer . Onderstaand de tekst die de madammekes van de incheckbalie op hun computer zien als ze de voorwaarden oproepen via Timatic. Er staat duidelijk op dat men een visum bij aankomst van 59 dagen kan krijgen als Nederlander (id voor de Belgen)


National Netherlands (NL)       /Embarkation Belgium (BE)
Destination Philippines (PH)   


Philippines (PH)



Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid
  for at least 6 months on arrival.
- Former nationals of the Philippines and their immediate

   family members can enter with passports valid on arrival.
- Holders of a visa under Sec. 9 (except Sec. a.), and 47 can
   enter with passports valid less than 6 months on arrival
   provided there is an embassy or consulate of country of
   nationality in the Philippines (with valid ACR I-Card,

   where applicable).

Visa required, except for Nationals of Netherlands, for a max.

stay of 21 days.
Visa required, except for Passengers able to prove that they
are former nationals of the Philippines,

For details, click here
Visa Issuance:
Visa required, except for Nationals of Netherlands, can obtain

a visa on arrival, for a max. stay of 59 days.
Fee: USD 50.- (bank exchange slip is mandatory). Express fee:
PHP 500.-.   

Minors:
- Foreign minors, aged up to/incl. 14 years, not residing in
  the Philippines and traveling without parents require a
  Waiver of Exclusion Ground (WEG)For details, click here
- Minors travelling accompanied by parents
  For details, click here
Additional Information:

- Visitors are required to hold proof of sufficient funds to
  cover their stay and documents required for their next
  destination.

josv

Citaat van: boldy op zondag  4 september 2011, 15:23:30
nee tis zeker niet zo moeilijk josv  ,maar omdat xav daar mee kwam wou ik het zekere voor het onzekere nemen ,daarom had ik ff gebeld. uiteraard heb ik wel tijd in de eerste 3 weken om een visum aan te vragen ,ik ga het meteen bij aankomst doen,das nog veel makkelijker . :thumb:

Tja, wat is makkelijker..... Aankomst in de PH gaat vaak gepaart met 'n hoop stress na zo'n lange vermoeiende reis..... koffers, douane, kinderen, hitte, etc. etc.
Dat visum dan kan wel effe wachten....... tenzij je meteen de bukit in trekt en 2 dagen moet reizen om naar 'n BI-office te gaan. Het maakt in ieder geval je aankomst in de PH 'n stuk prettiger als je dat soort "problemen" effe 'n dag of wat kan opschuiven..... maar ieder z'n eigen ervaring......
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

Citaat van: pierrevanwies op zondag  4 september 2011, 15:37:43
Boldy, in Brussel-Nationaal zal het gerommel zeker beginnen bij het inchecken en uw bloeddruk doen stijgen als u incheckt zonder visa en met een retour ticket dat de 21 dagen overschrijd.....   :jajaja:  
In    :nederlandsevlag:  weet ik niet...   :weetikniet:

In NL precies hetzelfde. Maar gewoon het madammeke rustig uitleggen dat ZIJ misschien de regels niet weet maar JIJ wel. Laat haar er maar 'n supervisor bij halen dan ( die weet het waarschijnlijk ook niet maar geeft je sneller het voordeel van de twijfel ). Tis hetzelfde als met 'n 13a terugkeren naar de PH. Meneer, u heeft geen retourticket................................ Klopt heb ik ook niet nodig, vraag maar aan je baas !!!

Zelf ben ik geen voorstander van dit soort "bijdehante gedrag" maar soms is het gewoon effe nodig. Meestal exuseer ik me dan ook achteraf tegen de dame in kwestie................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

xav

Citaat van: ladgar op zondag  4 september 2011, 15:45:46
Vroeger kreeg men dikwijls problemen in Brussel bij het inchecken voor een verblijf van langer dan 21 dagen . Nu niet meer . Onderstaand de tekst die de madammekes van de incheckbalie op hun computer zien als ze de voorwaarden oproepen via Timatic. Er staat duidelijk op dat men een visum bij aankomst van 59 dagen kan krijgen als Nederlander (id voor de Belgen)


National Netherlands (NL)       /Embarkation Belgium (BE)
Destination Philippines (PH)   


Philippines (PH)



Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid
  for at least 6 months on arrival.
- Former nationals of the Philippines and their immediate

   family members can enter with passports valid on arrival.
- Holders of a visa under Sec. 9 (except Sec. a.), and 47 can
   enter with passports valid less than 6 months on arrival
   provided there is an embassy or consulate of country of
   nationality in the Philippines (with valid ACR I-Card,

   where applicable).

Visa required, except for Nationals of Netherlands, for a max.

stay of 21 days.
Visa required, except for Passengers able to prove that they
are former nationals of the Philippines,

For details, click here
Visa Issuance:
Visa required, except for Nationals of Netherlands, can obtain

a visa on arrival, for a max. stay of 59 days.
Fee: USD 50.- (bank exchange slip is mandatory). Express fee:
PHP 500.-.   

Minors:
- Foreign minors, aged up to/incl. 14 years, not residing in
  the Philippines and traveling without parents require a
  Waiver of Exclusion Ground (WEG)For details, click here
- Minors travelling accompanied by parents
  For details, click here
Additional Information:

- Visitors are required to hold proof of sufficient funds to
  cover their stay and documents required for their next
  destination.


dus enkel voor Nederlanders...? of ook voor belgen...? zou toch een rit naar Ant. schelen voor mij... waar ik toch al vlug een halve dag kwijt ben...


Rich

Citaat van: pierrevanwies op maandag  5 september 2011, 03:39:52
Hoe dan ook .moest ik in Boldy zijn schoenen staan zou ik zeker er voor kiezen om daar in   :nederlandsevlag:   op voorhand een visum aan te vragen dan ben je meteen van alle eventuele problemen,ongemakken,wachten,rijstaan,extra geloop,nerveusiteit  enz meteen af en kun je wat meer relax aan je reis beginnen....   :jajaja:   :thumb:


Vind ik ook. Ik weet niet hoelang het in NL duurt, maar ik heb voor vertrek mijn Visum laten regelen door Peter van Bogaert, en een week later was het in orde en kon ontspannen vertrekken.
Rich de Nederbelg.

Amice

Dat duurt in NL net zo lang, ze sturen je pp met visum per post toe, als je er niet op kunt wachten
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent