Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

NEDERLANDS LEREN IN MANILA

Gestart door Dutch Teacher, dinsdag 28 juni 2011, 17:29:51

Vorige topic - Volgende topic

koy

Persoonlijk neem ik hier geen aanstoot aan, het is ten slotte een leraar en dat is een beroep in de non-profit sector, dus van reclame pur sens kan je hier moeilijk spreken.
De informatie kan terecht interessant zijn, als een vriendin of vriend zich wil voorbereiden op integratie in België of Nederland.

:floet: Koy
leven en laten leven...

Wes

Citaat van: Dutch Teacher op woensdag 29 juni 2011, 10:21:23
Ter verduidelijking.

1) Als u de andere sites waar lesgegeven wordt gaat openen, dan vermelden zij ook geen prijzen. Het staat u vrij mij te contacteren hierover via het invulformulier op mijn site.
Ik denk niet dat je teveel moet baseren op andere sites, ik dacht dat de bedoeling was om iets nieuw te creeren, als op de andere sites iets staat van bijvoorbeeld als je niet slaagt voor het examen krijg je je geld terug, ga je dat dan ook doen

Citaat van: koy op woensdag 29 juni 2011, 14:05:24
Persoonlijk neem ik hier geen aanstoot aan, het is ten slotte een leraar en dat is een beroep in de non-profit sector, dus van reclame pur sens kan je hier moeilijk spreken.
De informatie kan terecht interessant zijn, als een vriendin of vriend zich wil voorbereiden op integratie in België of Nederland.

:floet: Koy

Het stoort me natuurlijk niet maar een prijs op de website zal wel handig zijn, zodat het niet kan verandert worden, ik zeg dat het niet zo is hier, maar er zijn genoeg die zeggen voor prijzen kan je altijd contacteren en dan vragen bijvoorbeeld 15 euro en dan aan een andere persoon mischien 20 voor iets dat helemaal hetzelfde is

Digos


Ik ga hier geen citaten zetten.

Je zit hier op een forum waar je allerhande info kan vinden over de phils zowel voor  :belgiesmiley: als  :nederlandsevlag: en zelfs  :smiley-philippines:.

Nu geeft er hier iemand een nuttige link aan en er word over gezeverd, ok de link heb ik misschien niet direct nodig maar iemand anders wel en dan is het info.....en dat is dacht ik toch de bedoeling van een forum.

De link is er.....is info en als iets je daar niet aanstaat neem dan rechtstreeks contact op met desbetreffende persoon en verveel de mensen er hier niet mee.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Begrijp wat je wilt zeggen Digos, maar ik heb van mijn ouders geleerd om goede morgen en goedenavond te zeggen als je begrijpt wat ik bedoel, en vind het gewoon een vorm van beleefdheid om jezelf even voor te stellen,....ook als je nieuw bent op een forum.

Wat een ander daar van denkt kan me worst wezen, maar die waarden en normen heb ik meegekregen.

Voor de rest lig ik hier echt niet wakker van.
Rich de Nederbelg.

Budgie

#14
Citaat van: Rich op woensdag 29 juni 2011, 22:00:49
Begrijp wat je wilt zeggen Digos, maar ik heb van mijn ouders geleerd om goede morgen en goedenavond te zeggen als je begrijpt wat ik bedoel, en vind het gewoon een vorm van beleefdheid om jezelf even voor te stellen,....ook als je nieuw bent op een forum.

Wat een ander daar van denkt kan me worst wezen, maar die waarden en normen heb ik meegekregen.

Voor de rest lig ik hier echt niet wakker van.

Inderdaad Rich kan volledig hierin meegaan Vind dat Dutch Teacher wel erg met de deur in huis valt En van een onderwijzer mag je zeker normen en waarden verwachten
De reclame op zich is niets mis mee
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Citaat van: koy op woensdag 29 juni 2011, 14:05:24
Persoonlijk neem ik hier geen aanstoot aan, het is ten slotte een leraar en dat is een beroep in de non-profit sector, dus van reclame pur sens kan je hier moeilijk spreken.
De informatie kan terecht interessant zijn, als een vriendin of vriend zich wil voorbereiden op integratie in België of Nederland.

:floet: Koy


:ikkeniebegrijp:
Sinds wanneer is het beroep leraar non profit?
Bram van leeuwen(de prince van linac) is met zijn Nederlandse Talen Instituut er multi miljonair mee geworden.

De informatie kan van belang zijn als die inhoudelijk op een forum gedeeld wordt. Een goed voorbeeld daarvan is bv.de persoon  AD op het mixed couples forum die daar als leraar geregeld informatie post en leden helpt  die het inburgeringstraject ingaan.
Daarnaast wordt er gepocht de goedkoopste te zijn, maar dan wel met een cursus die de leerlingen minimaal 60 uur gaan kosten.
CitaatIk ga er prat op dat ik je de goedkoopste cursus Nederlands van Manila kan aanbieden. Een zeer goede opleiding hoeft immers niet duur te zijn.
Ik ken ook n gerenomeerde tutor hier in Manila die het in 30 uur doet, waarbij alle leerlingen ook slagen.
Waarbij ik me afvraag of deze Dutch teacher die 60 uur dan gaat doen voor minder dan de 30 uur van zijn concurrent?
Ik neem aan van niet en dus is er sprake van verkeerde, danwel onvolledige  voorlichting. Zeker nu de adverteerder niet willig is zijn prijzen te vermelden.

M.i. ben je dan inderdaad van meet af aan verkeerd bezig en dat kun je op een forum niet hebben.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ladgar

Ron Rosloot heeft reeds vele jaren een goede reputatie , en vele postitieve referenties als lesgever Nederlands in Manilla
http://roosloot.netfirms.com/

De anonieme Dutch Teacher is mogelijks iemand die pas begint , en zijn eerste klanten aan het zoeken .

Digos


Nou dit is ook weer reclame dan en heeft ook nog geen goeiemorgen gezegd hier.

Gaan we nu blijven muggeziften.
LIVE ONCE - LIVE IT

Dutch Teacher

Beste medeforumleden, ik had niet verwacht dat er zoveel reacties gingen komen op mijn topic. Waarvoor dank trouwens.

Me even voorstellen? Tot 2009 gaf ik les in het middelbaar onderwijs in mijn thuisland België. Mijn specialiteiten zijn Nederlands, aardrijkskunde en economische wetenschappen. Twee jaar geleden kreeg ik heel toevallig de kans om in Manila te komen lesgeven. Ik heb die kans niet laten liggen, want zo kon ik ook samenwonen met mijn Filippijnse vriendin. Beroepshalve werk ik hier mee aan het project Filippijnse verpleegkundigen; ik leer ze de Nederlandse taal aan, want ze moeten na de training kunnen meedraaien in Belgische ziekenhuizen. Daarnaast geef ik ook les aan Filippijnen die het inburgeringsexamen willen afleggen op de Nederlandse ambassade.

Het is zeker niet de bedoeling te kopiëren wat andere lesgevers wel of niet doen. Dat is ook de reden waarom ik een eigen syllabus heb samengesteld die volledig beantwoordt aan de nieuwe examenvereisten, zowel wat betreft taal als Nederlandse inburgering. Hierdoor hoeven mijn cursisten ook niet extra te betalen voor het dure pakket 'Naar Nederland'.

Wat prijzen betreft de volgende bedenking: nog niemand van deze site heeft me persoonlijk geë-mailed met desbetreffende vraag. Doen, zou ik zo zeggen. Stuur eens een mailtje naar mij en naar de concurrentie en vergelijk. Ik bied de goedkoopste lessen aan als je de prijs per uur gaat bekijken. Geen appelen met peren vergelijken natuurlijk.
Voor de ene zoveel euro en voor de andere een beetje meer of minder... (reactie op post forumlid hoger) dat is met vuur spelen. Ik kan natuurlijk wel kortingen geven wanneer 2 leden van dezelfde familie zich voor de cursus inschrijven. Maar dat leg ik duidelijk uit aan al wie me een mailtje voor inlichtingen stuurt.

Wat de duur van de cursus betreft... Mijn hoedje af voor al wie na 30 lesuren een taalniveau A1 kan bereiken - want dat is sinds 1 april de norm! De woordenschat en grammatica, maar ook de vaardigheden zijn met het nieuwe examen gevoelig uitgebreid en vermoeilijkt. Wat een taalinstituut of leraar met 30 standaarduren in dat geval doet is hierna gewoon extra uren aanrekenen tot het taalniveau van de student voldoende is om niet te zakken. Dit kan aardig oplopen. Hiermee moet men rekening houden om de juiste kostprijs te bepalen.

De cursus die ik voor inburgeraars adviseer is die van 120 lesuren, en dan nog moet er na de lessen veel gestudeerd worden. De lessen zijn er om alles uit te leggen, de vaardigheden en de uitspraak te oefenen en te controleren. Enkel voor studenten die ervaring hebben met hogere studies kan ik de 60 uren aanraden. Het 60-uren pakket noem ik dan ook een 'initiatie' en is zeer geschikt voor mensen die wel de taal willen aanleren, maar geen examen hoeven af te leggen. Mijn motto is, beter goed voorbereid naar het examen gaan, want anders ben je je 350 euro voor de examendeelname ook kwijt. Voor een tweede kans op de ambassade moet je opnieuwe hetzelfde bedrag neertellen en daarmee sponsor je dan heel goed het Nederlandse Vadertje Staat.

Op mijn site heb ik geprobeerd informatief te zijn voor iedereen, ook voor wie de cursus elders wil gaan volgen. In twee talen staat haarfijn uitgelegd wat men van zo'n examen op de ambassade mag verwachten en welke onderdelen er aan te pas komen. Om toch al een idee te hebben.

Ik hoop dat ik hiermee heel wat dingen heb rechtgezet. Echter, voor nog meer duidelijkheid stuurt u me best een mailtje.

Nogmaals, dank voor uw begrip.

Dutch Teacher

Rich

Citaat van: Dutch Teacher op donderdag 30 juni 2011, 15:54:02
Beste medeforumleden, ik had niet verwacht dat er zoveel reacties gingen komen op mijn topic. Waarvoor dank trouwens.

Me even voorstellen? Tot 2009 gaf ik les in het middelbaar onderwijs in mijn thuisland België. Mijn specialiteiten zijn Nederlands, aardrijkskunde en economische wetenschappen. Twee jaar geleden kreeg ik heel toevallig de kans om in Manila te komen lesgeven. Ik heb die kans niet laten liggen, want zo kon ik ook samenwonen met mijn Filippijnse vriendin. Beroepshalve werk ik hier mee aan het project Filippijnse verpleegkundigen; ik leer ze de Nederlandse taal aan, want ze moeten na de training kunnen meedraaien in Belgische ziekenhuizen. Daarnaast geef ik ook les aan Filippijnen die het inburgeringsexamen willen afleggen op de Nederlandse ambassade.

Het is zeker niet de bedoeling te kopiëren wat andere lesgevers wel of niet doen. Dat is ook de reden waarom ik een eigen syllabus heb samengesteld die volledig beantwoordt aan de nieuwe examenvereisten, zowel wat betreft taal als Nederlandse inburgering. Hierdoor hoeven mijn cursisten ook niet extra te betalen voor het dure pakket 'Naar Nederland'.

Wat prijzen betreft de volgende bedenking: nog niemand van deze site heeft me persoonlijk geë-mailed met desbetreffende vraag. Doen, zou ik zo zeggen. Stuur eens een mailtje naar mij en naar de concurrentie en vergelijk. Ik bied de goedkoopste lessen aan als je de prijs per uur gaat bekijken. Geen appelen met peren vergelijken natuurlijk.
Voor de ene zoveel euro en voor de andere een beetje meer of minder... (reactie op post forumlid hoger) dat is met vuur spelen. Ik kan natuurlijk wel kortingen geven wanneer 2 leden van dezelfde familie zich voor de cursus inschrijven. Maar dat leg ik duidelijk uit aan al wie me een mailtje voor inlichtingen stuurt.

Wat de duur van de cursus betreft... Mijn hoedje af voor al wie na 30 lesuren een taalniveau A1 kan bereiken - want dat is sinds 1 april de norm! De woordenschat en grammatica, maar ook de vaardigheden zijn met het nieuwe examen gevoelig uitgebreid en vermoeilijkt. Wat een taalinstituut of leraar met 30 standaarduren in dat geval doet is hierna gewoon extra uren aanrekenen tot het taalniveau van de student voldoende is om niet te zakken. Dit kan aardig oplopen. Hiermee moet men rekening houden om de juiste kostprijs te bepalen.

De cursus die ik voor inburgeraars adviseer is die van 120 lesuren, en dan nog moet er na de lessen veel gestudeerd worden. De lessen zijn er om alles uit te leggen, de vaardigheden en de uitspraak te oefenen en te controleren. Enkel voor studenten die ervaring hebben met hogere studies kan ik de 60 uren aanraden. Het 60-uren pakket noem ik dan ook een 'initiatie' en is zeer geschikt voor mensen die wel de taal willen aanleren, maar geen examen hoeven af te leggen. Mijn motto is, beter goed voorbereid naar het examen gaan, want anders ben je je 350 euro voor de examendeelname ook kwijt. Voor een tweede kans op de ambassade moet je opnieuwe hetzelfde bedrag neertellen en daarmee sponsor je dan heel goed het Nederlandse Vadertje Staat.

Op mijn site heb ik geprobeerd informatief te zijn voor iedereen, ook voor wie de cursus elders wil gaan volgen. In twee talen staat haarfijn uitgelegd wat men van zo'n examen op de ambassade mag verwachten en welke onderdelen er aan te pas komen. Om toch al een idee te hebben.

Ik hoop dat ik hiermee heel wat dingen heb rechtgezet. Echter, voor nog meer duidelijkheid stuurt u me best een mailtje.

Nogmaals, dank voor uw begrip.

Dutch Teacher


:thumb: Dank je voor deze duidelijke uiteenzetting. Veel succes met de cursussen.
Rich de Nederbelg.